Jump to content

Turbo OHC


Guest oddev

Recommended Posts

Dette har sikkert vært oppe 100 ganger før, men jeg spør :)

 

Har en 89 2,0i ohc som jeg drømmer om å engang få turbo i.

Bilen har gått 110000, så det er vel ikke så verst?

 

Så, greia er:

 

Hvor mye må jeg bytte på / i motoren for å få til dette?

OG

Jeg tenkte lavt trykk, ikke så mye hester (150 kanskje, på en god dag?.

-Hvis man godkjenner m.feks 0,3 i ladetrykk, får man da sinnsyk forsikring?

 

Er det noen plass man kan få tak i KIT til dette? Eller lønner det seg å handle del for del?

 

Jeg er klar over ting som:

 

-Turbo

-Manifold/eksos

 

Noen ting jeg lurer på:

 

-Innsprøytningen (byttes/forandres?)

-Stempler (tenkte å beholde orginalstemplene foreløpig)

-Bremser må jeg vel forandre på tipper jeg. Har bakstilling til Xr4i jeg kan sette på, den er god for litt effekt?

-Andre ting som må til for å få dette godkjent..

 

Og en annen liten ting:

 

Hva er egentlig IS (følermegdum) ?

 

Er en Injection OHC is? Eller er dette en spesiell versjon av 2litern? Kan man se det på utseendet på motoren.

 

 

Dette blei VELDIG mye på en gang =)

 

Jeg takker for alle svar.

 

Mvh.

 

oddev

Edited by oddev
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

150hk er jo ingen kunst.. holder med en liten turb, IC og noen rør så er du i boks.. ;) org sprutet klarer ca 0,6.. spørs på hvor stor turbo osv du har.. ;)

 

du bør skaffe deg ny bensintrykksregulator og andre toppbolter (12,9 umbrako) org topppakning holder til så lite trykk.. så da ere bare å lade ivei :D

 

bare spør om du lurer på noe.. ;)

Link to comment
Share on other sites

150hk er jo ingen kunst.. holder med en liten turb, IC og noen rør så er du i boks.. ;) org sprutet klarer ca 0,6.. spørs på hvor stor turbo osv du har.. ;)

 

du bør skaffe deg ny bensintrykksregulator og andre toppbolter (12,9 umbrako) org topppakning holder til så lite trykk.. så da ere bare å lade ivei :D

 

bare spør om du lurer på noe.. ;)

 

 

Kanooooon! :D

 

Veit du om en plass jeg finner kit til en grei penge?

 

Og hva med bremsene? Er ikke xr4i bremsene gode for 170hk ellernosånt?

 

 

Og hva med IS? Hvis jeg får tak i en isT maskin, går denne rett på ledningsnettet da?

Edited by oddev
Link to comment
Share on other sites

Guest Mr.Escort

jeg har ca 160 hk med mitt oppsett.

T-25 turbo,4wd IC,originale dyser(hadde gule cosworth dyser) og cosworth bensin trykksregulator

Link to comment
Share on other sites

jeg har ca 160 hk med mitt oppsett.

T-25 turbo,4wd IC,originale dyser(hadde gule cosworth dyser) og cosworth bensin trykksregulator

 

 

Og hvor mye koster såntno?

Link to comment
Share on other sites

kit tror jeg ikke du finner gitt.. her må alt lages selv.. ;)

 

xr4i bremene holder til 150hk ja.. da det er det orginalt i en xr4i.. hehe

tror de er godkjent for 200 el no

 

 

Da har jeg i allefall bremser bak da.. Har du forresten noen idè om hvor jeg får tak i calipere til den bakstillinga?

 

Hva bør jeg gjøre med bremser foran?

Link to comment
Share on other sites

Guest Mr.Escort

alt er til salgs for rett pris...men vet ikke hva det koster...kjøpte bilen som den er nå...med unntak av de diverse modinger jeg har gjort i dag..

Link to comment
Share on other sites

Men det jeg skreiv om IS?

 

Er IS og ohc injecton samme maskin?

 

Eller er IS en bil som har ohc inj. motor? :)

Edited by oddev
Link to comment
Share on other sites

IS er en sierra som skulle ha mere sportsligere kjøreegenskaper den gang da den kom kontra vanlig 2l lat,

 

OHC I motor er som sagt brukt i IS biler, men kom oxo i vanlige sierraer oxo, min eks 2.0I CLS 89,dog noe spesiel da siden den er lavkomp m cat og EGR

Link to comment
Share on other sites

Var ikke Sierra 2.0 is en litt friskere variant av Sierra? Mener at forskjellene ligger i litt andre støtfangere, grøftelys, treeket ratt, seter med bedre sidestøtte, og selvfølgelig innsprøytning i motsetning til forgasser som var vanligst på den tiden.

Mener motoren er lik de andre Sohc maskinene med innsprøytning.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

IS er en sierra som skulle ha mere sportsligere kjøreegenskaper den gang da den kom

 

helt riktig.. da den kom! :P hehe :P

 

EDIT; Gess jo den er akuratt lik alle andre... eneste er litt større innsugsport pga dyser..

Edited by morty999
Link to comment
Share on other sites

Guest Mr.Escort
cosworth dyser på is ecu er ulurt da....høy ohm/lav ohm.

is ecu tåler ikke cossie dyser noe serligt

 

fungerte meget bra på bilen min ihvertfall..og det er kjørt med cossi dyser siden bilen ble bygd så det går nok skal du se :P

Link to comment
Share on other sites

Guest Mr.Escort

gjør det morty..har dyser som passer perfekt til det jeg...gule dyser.. hadde ingen problemer med min..lada 0,7 og ingen tenningsbank what so ever...kjører med is dyser nå å 0,6 i ladetrykk og heller ingen tenningsbank eller noe..fungerer fint som fafo det...

Link to comment
Share on other sites

og 5 liter på mila :P

 

dere med ist, hvor mye bensin bruker motorene deres? gi gjerne specs på motor :P tenker på ist i escorten (mk2) men lurer på hvo r mye bensin d går med :P ikke lyst å ha en bli som bruker 3 liter på mila:P(fin kjøring)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...