Jump to content

Turbo OHC


Guest oddev

Recommended Posts

Når det gjelder understell har jeg skaffa forstilling og bakstilling fra sierra 2.9 V6, 5 trinns kasse fra iS og zinterclutch for å ta de ekstra hestene..

 

Når det gjelder godkjenning så er det til dags dato enda ikke godkjent en iS i norge så vidt jeg vet, men jeg og morty har store planer om å få til akkurat det til våren..

 

 

Takker for svar!

 

 

Motorn min har rulla omlag 110.000, så det burde ikke være så sliten. Den går godt i allefall..

 

Lurer fortsatt litt på hva jeg skal gjøre med bremsene mine foran, som sagt har jeg ei bakstilling til xr4i liggende, og den var god for. ? (hørte snakk om oppimot 200gamp) Ikke vet jeg...

Kanskje jeg kan finne fram-bremser/stilling fra en xr4i da og montere på?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Takker for svar!

Motorn min har rulla omlag 110.000, så det burde ikke være så sliten. Den går godt i allefall..

 

Lurer fortsatt litt på hva jeg skal gjøre med bremsene mine foran, som sagt har jeg ei bakstilling til xr4i liggende, og den var god for. ? (hørte snakk om oppimot 200gamp) Ikke vet jeg...

Kanskje jeg kan finne fram-bremser/stilling fra en xr4i da og montere på?

Jeg skal bare montere spindler og skiver/callipere fra 2.9 V6 foran tenkte jeg, gidder ikke flytte over hele forstillinga.. Har gule koniforinger på stillinga som sitter der.. Du burde få tak i cosworth eller lignende spindler og skiver/calipere billig hvis du leter litt rundt og hører med folk som har store private delelagre..

Link to comment
Share on other sites

Trodde calnor på forumet hadde fått god kjent sin ? :blink:

 

jeg bare fikk den EU-godkjent de dreit i at turboen og det sto der så lenge det så bra ut:D hehe... men får ikke godkjent den på biltilsynet uten cosworth understell, som er under montering nå;)

hakke turt å vise meg hos BT enda:P

Edited by CalnoR
Link to comment
Share on other sites

Guest ducatio

jeg har en ist som er godkjent. B) skal jeg ta bilde av vognkortet å legge inn?

 

er ikke bytta til cosworth understell

Edited by ducatio
Link to comment
Share on other sites

jeg har en ist som er godkjent. B) skal jeg ta bilde av vognkortet å legge inn?

 

er ikke bytta til cosworth understell

Ja! Gjør det! Legg også gjerne ut hvordan du gikk frem for å få den godkjent! :D

 

Evnt legg meg til på msn anders_thoresen@hotmail.com

Link to comment
Share on other sites

Så hvit jeg vet så er det vel 15hk forskjell på vanlig innsprut og IS. var i allefall 115hk i min 86mod sierra is og kun 100 i min 91mod ohc med egr og katalysator. annen fordeler på IS var det på min i alle fall. har tenkt til og flytte over motor ledningsnett, hjerne og fordeler slikk at jeg får 15hk mer i min motor. det er det jeg har fått høre fra et par sierra gurur jeg har snakka med.

Livet er farlig.. Man kan dø..!

Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..!

Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link

Ford Sierra IS bruksbil- Link

Link to comment
Share on other sites

det er fordi den 100hk er lavkomp, hjelper ikke å flytte over no da.

 

Er vanlig ohc lavkomp?

 

Og da IS høykomp?`

 

Jeg trodde det var egr og cat som gjorde at man mista de 15hk...

Edited by oddev
Link to comment
Share on other sites

Ja! Gjør det! Legg også gjerne ut hvordan du gikk frem for å få den godkjent! :D

 

Evnt legg meg til på msn anders_thoresen@hotmail.com

 

Legg det gjerne ut her og da det er flere som har interesse av dette ..

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

viss motorene er like da.. kordan kan kompen vær ulik da på en eks 88 mod IS kontra 86 IS ?? fremdeles ikke en kjeft som kan fortelle NØYAKTIG hva som er gjort...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest AnDtHo
Legg det gjerne ut her og da det er flere som har interesse av dette ..

Tror dette bare var tull.. Har ikke hørt noe fra han jeg.. :(

Link to comment
Share on other sites

han har sikkert godkjent bilen som cosworth så putta oppi en ohc med turbo, de driter sikkert i om det står cosworth eller ei på toppen av motoren

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
 

Link to comment
Share on other sites

helt sikker på at det er forskjell på fordelern på is og vanlig ohc. den is'n jeg hadde gikk mye bedre en den ohc'n jeg har nå. Is'n gikk merkbart bedre. gjorde 200 uten problemmer men den jeg har nå trur jeg ikke orker 180 engang.

Livet er farlig.. Man kan dø..!

Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..!

Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link

Ford Sierra IS bruksbil- Link

Link to comment
Share on other sites

Guest oddev

Hmmm.....

 

Så forskjellen på min 2,0i OHC (89 CL sedan (med cat orginalt)) er altså?

 

Avgass-driten? Røra og det greiene på eksosen der?

Link to comment
Share on other sites

Guest zr50sl
Hmmm.....

 

Så forskjellen på min 2,0i OHC (89 CL sedan (med cat orginalt)) er altså?

 

Avgass-driten? Røra og det greiene på eksosen der?

 

 

har akkurat samme greia selv, koden på disse motorene er N4B og etter en sjekk i bla autodata 2004 så har disse motorene 100hk og 8.5-1 komp, disse har oxo boch fordeler,

 

er levert med EGR system på alle 89 mod ohc etter d jeg vet.

 

Har brukt nå snart 3 J**** år på å leite etter info om denne berømmelige 100 hk motoren,d eneste jeg har funnet ut er d at tar man ei blokk fra en 86 is 205 blokk og ei blokk fra en 100hk sierra fra i 89 som oxo er 205 blokk å måler fra kanten av blokka til stemplet vil man se at på 89 mod blokka så er d ca 1,7 mm fra kant til stempel,mens på 86 is blokk så er d ca 0.7 mm fra kanten på blokka til stemplet,

 

pr dags dato,etter d Ford sier om ohc motoren så er alt av dele nr osv likt fra 86 til 94

såååe hmmm :wacko: :unsure: :blink:

Link to comment
Share on other sites

Guest zr50sl

hva er nå da en IS da?? joda finnes nok d MEN har sett OHC med 8.5-1 komp og 115 hk ??? og det var sådan på en 88 mod IS

tror nok pga di 100 hk som er i 89 mod med cat og EGR d har med motorstyring og tenning å gjøre, kan oxo ha med at kompen er lavere enn en 3 år eldre bil da... men er usikker der..

 

men en ting er sikkert å vist at d er ingen problem å sladde så d rekker med di stakkars 100 hk som er i dissa motora da..

min velbrukte 2.0 i cls har fått gjennomgå her og der å er ikke redd for å bruke mine 100 hk sideveis, :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...