Jump to content

Noen som har samme?


Guest DOCH-leif

Recommended Posts

Guest DOCH-leif

Hei kjøpte meg ny bil i romjula. Første forden min dette her. Og jeg må si jeg er blitt veldi gla i bilen på så kort tid. Liker veldig godt fargen og ikke minst utseende. Den er veldig god å kjøre, Servo er himmelsk i forhold til gammelbilen (cherry gt :blush: t), og synns det er veldi fint inni den å sånn. Er også greit med en bil det faktisk går ann å kjøre fire pers i :D ( også i forhold til cherry'n) Er også veldig fint holdt. Vanskeli å se att bilen er 14år på interiøret hvertfall.

 

De som solgte bilen var veldi bestemt på att dette var en XR4i står faktisk det i vognkortet også ^_^, vett jo att dette ikke kan stemme siden XR4i bare var mk1, men tenkte det bare var moro å brife med helt til jeg skulle forsikre kjerra.. Var 2000kr i forskjell på xr4i og clx :ph34r: så jeg ringte da til vegvesenet og forklarte tabben deres. Denne er nemeli importert fra Tyskland i 1995, og derfor ikke type godkjent sa hun.

Og derfor må jeg inn å vise bilen viss det skal endres modell i vognkortet :wacko: Lurte i den forbindelse på om noen visste hva slag utstyrsmodell dette er? Hørte på ford og de nevte GT??

 

Dete er en 1991 mod 2wd combi med doch motor, er samme type dash som i alle sierraer (altså ikke sånn som i mange clx'er) Det er el.viduer foran. Oppvarma front og bakvinduer. Grøftelys. Sentral lås. Kupelys foran, og bak. Ikke oppvarma stoler :angry: Fire eikers RS i tre ratt :lol: Vinge på bakluka. Fargen er "Smokestone Blue" Er det forresten noen andre som har den fargen? Jeg har ikke lagt merke te noen rundt her i ommråde. Men er vel lett å forveksle fargen med svart, da det er en ganske mørk metallic blå farge.

 

Planer for bilen er senkesett, koni eller tilsvarende, 17" tommere, åpent filter, og effektanlegg (gamle er rusta te pices uansett)

 

Ossen effektanlegg er bra te doch, så simons hadde ett til rundt 2000,- Og er lesjøfors greie fjærer? Og passer det med 7,5*17et35 felger med 215/40 dekk på uten å risikere krig mellom innerskjermer og dekk?

 

 

Edited by DOCH-leif
Link to comment
Share on other sites

Grattis med pen bil :)

 

Simons-eksosen funker bra den, har samme på min, 2,5" fra katalysatoren og ut. Ikke regn med skikkelig gromlyd med en gang etter montering, etter litt tid og "utblåsing" låter det bedre. Effektanlegg i tillegg til åpent K&N- eller Green-konfilter blir bra ;)

 

Angående senkesett har jeg ingen erfaring med Lesjöfors, men folk som har det sier det funker helt greit. Siden du har 2wd skal nok felgene passe akkurat.

Link to comment
Share on other sites

Guest DOCH-leif

morty999: Sierra Xr4i med 2.8i, to delt spoiler på bakluka, og bakhjulstrekk ble bare produsert fra 1983-85. Da den ble erstattet av Xr4x4, denne kom både i mk1 og mk2. Jeg har verken v6'er eller 4trekk så min er ingen xr4i eller xr4x4

 

Sierra 4x4: takk og takk for tipsene!

Link to comment
Share on other sites

heisann sveisan.. det har kommet 3stk til landet gjennom ford.. min bil DIN bil og en til sin.. det ble laget YTTERST få av dem.. min kom fra ford grenland.. er en 1990 2,9 modell..

 

når jeg kjøpte min sa dem på ford i lillestrøm, haha du har blitt lurt.. så sa jeg ring litt rundt å skjekk. å det var da di fikk vite at det var 3 stk av dem i landet.. så du har nok en XR4i..

 

MVH en stolt eier..!

Link to comment
Share on other sites

Guest DOCH-leif

Nei kødder du?? Så fet! Nå blei jeg skikkeli nysjerri åsså :D Så vidt jeg vett så kommer min også fra ford grenland.. Står hvert fall porsgrunns auto på nøkkelkinppet.. og den ble førstegangs reg i norge 24.03.1995 I Porsgrunn mener jeg å huske hu veivesen dama sa... NE registret hvertfall (også NExr4i hehe).. Ossen fant du ut att det virkeli var en Xr4i? På ford i kr.sand sjønnte de heller ikke hvorfor det stod xr4i i vognkortet.. det er combi 2wd du også har el? litt kjiipt at jeg bare har doch motor da :mellow: kom gjerne med flere detaljer om din bil også NEXr4i

 

Møffe: har sånn instrumentbord som di fleste sierraer har.. ikke nye typen..

Link to comment
Share on other sites

min er bakhjulstrekk ja.. varme i front og bakrute, coupe lys nede på sprkeplata ell hva det nå heter.. varme i ræva. men har skin recaro forran. så det er KALDT nå..

 

min ble førstegangs regga 20-11-1990

 

min kom med sånn lav rar vinge bak. RSskjørt, antenne i frontruta ell bak. og ekstra isolert i gulvet.

Link to comment
Share on other sites

Guest DOCH-leif

ossen sjekket historien? Stemmer hvertfall att den er brukt importert fra Tyskland.. Er ikke type godkjent denne.. men vist for vegvesenet.. eller no sånnt..

Link to comment
Share on other sites

Guest DOCH-leif
:wacko: nå blir jeg skikkeli i tvil her.. fikk en doch 16v untatt cosworth?? må få sjekka opp i dette her.. i morra ringer jeg ford i porsgrunn.. nå ska d soves :rolleyes:
Link to comment
Share on other sites

finnes ingen sierra dohc motorer utenom cosworth som har 16v,alle er 8v, vet at sierra GT har rødt rutete mønster i setene forran og bak, så ei GT stasj vogn i Mo i Rana en gang

 

@NEXr4i, har ikke en slik rar vinge som du kalte den ekstra liggende, virker som om dem er umulig å få tak i ??

Link to comment
Share on other sites

finnes ingen sierra dohc motorer utenom cosworth som har 16v,alle er 8v, vet at sierra GT har rødt rutete mønster i setene forran og bak, så ei GT stasj vogn i Mo i Rana en gang

 

@NEXr4i, har ikke en slik rar vinge som du kalte den ekstra liggende, virker som om dem er umulig å få tak i ??

 

det er ikke en GT når den har det gamle instrumentbord. men en GT har ikke nødvendigvis en rød kabine. min og mange af mine venners GTér har en grøn kabine. men valg mulighederne var rød,blå og grøn. med lilla/sort instrument bord og plasticdele.

 

i UK kalder man en GT for en tax braked XR4I. det er en XR4I bare ikke med alt udstyret og så har den ikke en 2,9 motor. den er altså billigere at købe og forsikre.

 

alle dohc (N9C) motore i sierra er 8V. det er kun cosworth der køre med 16v

Link to comment
Share on other sites

Oki, men det er jo en motor som har 16V som har kommet i noen få Sierraer! Trudde det var Dohc jeg. Så å si samma som sitter i RS2000 escorten trur jeg. Er ikke sikker da. Derfor jeg spurte..

Sjefs surregjøk med 100 baller i lufta og ingen i buksa.

Link to comment
Share on other sites

Guest DOCH-leif

Jaja tror jeg godtar att det står xr4i i vognkortet alikevel.. har hatt div telefoner til ford rundt om i landet og blei ikke særli klokere.. historikk fikk jeg heller ikke tak i.. en som sa forskjell på clx og 2l doch "xr4i" var i understell... og att jeg egentli skulle hatt sånn to delt vinge bak på :blink:

men fikk forsikringa ned i 3360,- med delkasko på mamma.. så da er jeg fornøyd..

Link to comment
Share on other sites

huff,vær snill å få kjerra over på deg selv, dummeste man gjør er å forsikre den på gamlingan dine, krangling å diskutering med forsikkring selskapene funker som ****, bynte med 5600 i året på meg selv med 12000 i kjørelengde å 20% bonus,

er man 18 så har man 75% bonus når man er 23 år såfremst man kjør skadefritt å så får man igjen ungdoms tillegget så man må ut med,

ligger selv på 60% nu å har delkasko 4000 ink ungdoms tillegget :D

Link to comment
Share on other sites

Guest LaLinea

NEXr4i: Den ''rare'' vingen din er å se på Sierra 2,3 Ghia Mk1, værsting Sierra 2,3...

 

Så det vil si att Sierra GT er en billigutgave av XR4x4 men istede for V6'n så er det dohc motor ellers alt likt som understell etc...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...