Jump to content

Transit bakaksel


Guest TurboPower

Recommended Posts

Guest TurboPower

Hei,

Fra hvilke modeller av transit kan jeg hente bakakslingen fra?

Har en -97 2.5TD. Vil montere en aksling med sperre på.

 

takker

Link to comment
Share on other sites

Har ikke alle Turbodiesel Transit fra 90- LSD? Hvis ikke så er det vel bare solgt som ekstrautstyr/option. Sperre er det ingen som har.

Link to comment
Share on other sites

Guest TurboPower

trodde jeg også, helt til jeg fant ut det motsatte. ikke brems på den jeg har, testet en transit av lengere utgave med brems, nydelig å kjøre på vinterføre, den jeg kjører er som såpe på blank is.

Se om jeg kan få tak i en med brems på, noen forslag?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

den jeg har på jobben er en 96mod kort type diesel å den er nok kun lsd. drar piruetter på snøen med begge. men spinner kun på 1 når jeg har kjørt med fast. :S

 

men kommer til å følge med på dette med transit'r nå, vurderer å kjøpe en som brukstraver

Link to comment
Share on other sites

Guest TurboPower

ja, stemmer nok det.

Fant ut av det samme. Spinner som **** når sitter fast... så da er liksom poenget borte med sperre.

Men drar piruetter og slikt eller, fin sladdebil:D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest V6 performance

med sperra så går jo begge hjula samme vei når dreier på et hjul?

gjorde dette på en 6bolts aksling i forhold til min 5bolt der hjula gikk motsatt vei

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Har du axling til 150 el 190 med avlastade drivaxlar, enkelmontage hjul 6 bolt med LSD att sälja?

 

akslingen jeg har liggende mener jeg er fra en 91 mod 100L. om det er avlastede drivaksler vet jeg ikke. hvordan finner man ut det? er 6bolt med enkle hjul ja, og det skal såvidt jeg husker være LSD på denne ja. kan ta en nærmere titt på den i kveld, og si sikkert.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

sats på tvillinghjul bak, den har sperr, eller atlas mk3 -86 enkelhjuls 6bolts akslinga. den er det sperr på.

Den ble montert på mk3 pickupen. og er blitt sjelden med åra...

Jeg monterte den på en mk2 camper og grus og glatte veier går som en fryd. Har tilogmed dratt den litt sidelengs ut av en rundkjøring. med en 2liters bensinmotor. vekkte oppsikt.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

For å teste om bakakselen spant på grus i oppoverbakke, løste jeg den i meget bratt oppoverbakke... Ingen spinning, Jeg prøvdte ca 8 ganger. men ingen ganger spant den i motsetning til standard akslingen... og ja... vanlige transiter har jeg sittet fast mangen ganger.. spinner på ene, men ikke denne -86 mk3 pickup 6bolts 4:63 akslingen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...