Jump to content

valg av olje på cosworth.


Torp Racing

Recommended Posts

Bruker Mobil 1 5w/50 som kjøpes for en ok pris. Dersom jeg fikk tak i Castrol 10w/60 billigere enn Mobil 1, så hadde jeg kjøpt den.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

takk for hurtige svar...

 

castrol tws 10-60 har jeg hørt mye bra om...og når det gjeler olje filter lønner det seg og kjøpe org eller u.org eller er det det samme??

 

og hvor ofte bytter dere olje da,ble fortall at det lønnte seg og bytte etter vær 5000km??

Link to comment
Share on other sites

Guest ykarlsen
bruk 5 - 50 olje opå vinteren og ikke noe tynnere enn 10 - 60 på sommeren ved atkiv kjøring.

 

4ltr TWS klokker inn på rundt 500 (noe under) på mekonomen med NMK-rabatt. Koster vel 748 ellerno i villedende pris.....

Edited by ykarlsen
Link to comment
Share on other sites

Guest Michal
Sommer: Castrol TWS 10W-60

Vinter: Castrol RS 0W-40

 

Bytte filter hver gang.

 

anbafaler IKKE å bruke 0 - 40, kjørte det på min og da svidde jeg hull i topp pakningen.

 

5 - 50 oljen fra biltema koster 400 kr for 10 liter og funker! ikke noe galt med den er jo helt lik olje som alle andre bare det står biltema på den. og hvis cosworthen bruker litt olje som den sikkert gjør så blir du ikke ruinert av å bruke den.

 

og det om den er esterbasert eller ikke spiller ikke SÅÅÅ stor rolle som noen her vil ha det til!!!

Link to comment
Share on other sites

Den er rimelig sikkert at Biltema 5w-50 er basert på en mineralsk olje selv om den heter helsyntetisk. For en høytytende motor spiller det rolle om oljen er laget på 100% syntetisk baseolje eller om den er estere basert. Det kommer litt ann på hvor ofte du har lyst til å overhale. Jeg synes ikke 450kr for 4l er en upris. Grei forsikring.

Edited by alibaba

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

Guest c.worth

e litt usekker på ka æ betalte før mobil1 olja..men meine det va rundt 48kr litern.meibne det va 1200,- æ betalte før 25liter,men bynne å bi lenge sia så æ huska itje..men kjæm nokk tel å kjøpe samme olja igjæn.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...