Jump to content

Streetrace mot en ny Primera? Klart jeg kan...


and

Recommended Posts

www.stjordalens-blad.no/lokale_nyheter/article908819.ece

 

Klippt-

19 år gammel og med rykende ferskt førerkort fra november. Han må nok belage seg på gangfart ei god stund framover, mener Hammerhaug. Politiet tok førerkortet på flekken og går til anmeldelse.

 

Er ikke annet enn fortjent. Kun politiet som buser med gubbeNissan :lol:

Link to comment
Share on other sites

litt kjedlig for 19 åringen da og kjøre om kamp med lensmann på utrykning. kunne jo være litt gøy om de hadde hatt bilde av 19 åringen når han ser at det er en i uniform som går ut av bilen.

Jeg vet stemmene inni hodet mitt ikke er riktige, men de har noen fantastiske ideer.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, sånn kan det gå når man ikke tenker seg om! :lol: :lol:

[12' Ford Focus 1.0 EcoBoost 125hk]
[06' Mitsubishi Outlander 2.0i 4WD, 136hk --> solgt mai 2016]
[05' Subaru Forester 2.0X AWD, 125hk --> solgt januar 2016]
[06' Suzuki Liana 1.6 Sport SUV 4x4, 107hk --> solgt april 2015]
[13' Ford Mondeo 1.6 SCTI EcoBoost 160hk Stasjonsvogn  --> solgt mai 2015]
[03' Ford Mondeo 2.0 Ghia 145hk Stasjonsvogn m/ny facelift --> solgt mai 2013]
[03' Ford Mondeo 2.0 TDCI 130hk Stasjonsvogn --> solgt mars 2009]
[98' Ford Mondeo 2.0 Ghia Zetec 130hk Coupe --> solgt oktober 2007]
[92' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> solgt januar 2006]
[93' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> kondemnert i 2002 - savner denne bilen]

Link to comment
Share on other sites

Guest mfafa
teit må sjekke alle biler for mulige kjennetegn som kan være at det er en sivilbil...

 

redda meg og kompiser mang en gang det

 

Hva ser du etter da? Nissan Primera og Ford Mondeo? Sotede ruter, ekstralys, bomringbrikke bak speilet, to tvilsomme typer, antenner, kø bak bilen? Hvis en sivilbil er på utrykning, MÅ den ikke da ha på blålys? KAN en politimann bare kjøre mye fortere enn fartsgrensa uten å VISE at han er på utrykning :?:

Link to comment
Share on other sites

Guest mfafa

Husker jeg redda fatter en gang når vi var på vei til hytta. Lå i 120-130km/t med henger i venstrefila bortover nye E18, så ligger det en Peugeot 406 stv. og sinker i høyrefila med 5 biler bak seg. Grønn metallic, nyvasket, sotede ruter...jeg tenkte mitt og roper varsku! :D Vi bremser opp og sniker oss forbi Peugeot'en, hvor det sitter to dønn seriøse karer med solbriller og appåtil like strikkagensere! :lol: Etter det har jeg vært veldig mistenksom mot alle 406'er jeg ser på veien.... er visst en del av dem. Og de er ikke til å kødde med. 200hk. Hørte om en ny Peugeot som kom til Vestfold Politidistrikt...406 som ser helt standard ut.. med fullt sportsunderstell og fabrikkstrimmet V6'er på over 300hk. KAN det stemme? :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

.Hørte om en ny Peugeot som kom til Vestfold Politidistrikt...406 som ser helt standard ut.. med fullt sportsunderstell og fabrikkstrimmet V6'er på over 300hk. KAN det stemme? :ph34r:

det håper jeg for gudskyld ikke :blink:

Blue Oval Racer

07 Mondeo Tdci Titanium Stv

Link to comment
Share on other sites

Hørte om en ny Peugeot som kom til Vestfold Politidistrikt...406 som ser helt standard ut.. med fullt sportsunderstell og fabrikkstrimmet V6'er på over 300hk. KAN det stemme?  :ph34r:

Er vel bare rykter fra noen bilkyndige som har sett litt for mye på TAXI 123filmene :D Skulle nok bli altfor dyrt i forhold til en orginal 300hk bil.

peugeot 406 V6 spek

 

Lønner seg å holde litt utkikk etter Volvo stv også i hvertfall her i Oslo.

På vei til jobben i ca 20kmt+over fikk jeg flashing i bakspeilet. F der blir lommeboka lettere tenkte jeg idet jeg svinger inn på bussholdeplassen. Ubeskrivelig følelse når de bare gir full spiker forbi. Var vel noe litt viktigere på agendan dems enn en kjapp bil på lite traffikert vei...*viktig å se i bakspeilet når hastigheten økes*

Har også blitt forbikjørt av en mørkerød XC70 med svarteruter, og blitzlamper øverst i bakvindu.

Link to comment
Share on other sites

Guest Helene
KAN en politimann bare kjøre mye fortere enn fartsgrensa uten å VISE at han er på utrykning :?:

Politiet gjør jo litt som de vil.. Men alle utryknings kjøretøy , må vise på en eller annen måte at de er under utrykning hvis de kjører fortere enn farts grensa!

Link to comment
Share on other sites

Guest Helene

"Politiets trafikkontrolltjeneste innrettes med henblikk på å bedre trafikksikkerheten og å skape trygghet i trafikken for alle trafikantgrupper. Hovedmålet er å redusere antall trafikkulykker, og derigjennom virke kriminalitetsforebyggende". Å kjøre fort i en sivil bil uten å vise tegn til at de er i utrykkning, er ikke å skape trygghet i trafikken..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Den 3.0 v6`n, har ikke 300hk, men kanskje 240-250.

Den ble, som de fleste andre Politibiler, bygd opp her i Horten, og dengangen jobbet jeg der! Wrx`n som det snakkes om, er ikke spesielt trimmet utover det originalet den heller... B)

Link to comment
Share on other sites

Guest mfafa
Den 3.0 v6`n, har ikke 300hk, men kanskje 240-250.

Den ble, som de fleste andre Politibiler, bygd opp her i Horten, og dengangen jobbet jeg der! Wrx`n som det snakkes om, er ikke spesielt trimmet utover det originalet den heller...  B)

Jeg jobber i Horten.. antar det er VBK du jobbet hos. gamle VBK kanskje, der hvor bowlingen og treningssenteret ligger nå. Har to gamle naboer som begge jobber på VBK, så jeg har et visst innblikk av hva de driver med. Trodde hvert fall VBK kun drev med bygging av sykebiler! Eller er det et annet lurt sted du tenker på......

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...