RS 1000 Posted April 6, 2006 Share Posted April 6, 2006 Skal bruke tenningsforskyver for å få tenning så bra som mulig.. Det virker som du vet hva du prater om så da spørr jeg likegodt deg. Hva er maks forsvarlige ladetrykk jeg kan kjøre på med 6 iS dyser? 4 på vanlig innsprut, 1 som spruter fra 0.4 bar og opp og 1 som spruter fra 0.7.. Vil ha et morsomt men likevel noenlunde driftsikkert oppsett.. Blir nok standard bensintrykk i første omgang.. Hvor høyt ladetrykk du kan kjøre er så avhengig av NØYAKTIG hvilket oppsett du har at det er vanskelig å si, og ordet forsvarlig gjør det ikke enklere. Som ett utgangpunkt på en ellers standard IS motor ville jeg begynt med en dyse på 0,2 bar og en på 0,5 bar. Maks trykk avhenger som nevnt av så mye, men uansett ikke over 0,9 før man har lambdamåling i alle fall. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest AnDtHo Posted April 6, 2006 Share Posted April 6, 2006 Hvor høyt ladetrykk du kan kjøre er så avhengig av NØYAKTIG hvilket oppsett du har at det er vanskelig å si, og ordet forsvarlig gjør det ikke enklere. Som ett utgangpunkt på en ellers standard IS motor ville jeg begynt med en dyse på 0,2 bar og en på 0,5 bar. Maks trykk avhenger som nevnt av så mye, men uansett ikke over 0,9 før man har lambdamåling i alle fall.Okey! Takk, satt å vurderte noe sånt ja.. virker trolig at blandinga vil bli noe tynn før dysa på 0.5 slår inn.. Så ha dem på 0.2 og 0.5 virker mer logisk.. Får se hva jeg kommer frem til.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eilo Posted May 10, 2006 Share Posted May 10, 2006 (edited) Mazda Rx7 Dyser er 550 og høg ohm Har sjøl ein 90 med turbo IC. 550dyser.T3 trim 60.Max porta topp.Mega S Datasprut. Org toppakning.Org kamm.238hk 0,8bar.Kjører no med ca 1,1bar.Blandakjøring ca 0,95l mil Langkjøring ca 0,80.Men det er ingen problem å bruke 1,5-1,8l mila det er foten som bestemer det. Edited May 10, 2006 by Eilo Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted May 16, 2006 Share Posted May 16, 2006 med datasprut ja.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rsdan Posted May 19, 2006 Share Posted May 19, 2006 Skal bruke tenningsforskyver for å få tenning så bra som mulig.. Det virker som du vet hva du prater om så da spørr jeg likegodt deg. Hva er maks forsvarlige ladetrykk jeg kan kjøre på med 6 iS dyser? 4 på vanlig innsprut, 1 som spruter fra 0.4 bar og opp og 1 som spruter fra 0.7.. Vil ha et morsomt men likevel noenlunde driftsikkert oppsett.. Blir nok standard bensintrykk i første omgang..hmm, hvordan vet man eksakt bar åpning på denne.. hvis den er justerbar så må man justere den med dysa ute da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rsdan Posted May 19, 2006 Share Posted May 19, 2006 hmm, hvordan vet man eksakt bar åpning på denne.. hvis den er justerbar så må man justere den med dysa ute da?hmm, den der ble litt vrien skrevet.. hmm men justere en trykkbryter... noen som skjønner hva jeg prøver å si? hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie_storm Posted May 20, 2006 Share Posted May 20, 2006 hvis man har en varsel diode som viser når den leder, så er det bare og bruke en sykkel pumpe og gi den trykk. og justere til det man vil ha Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gervasot Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 Lurer på noe... 1: Hvor mange dyser Bruker dere.. setter dere en i hvært innsugsrør?` 2: Hva slags dyser? 3: Trykkbryter.. hvordan fungerer den og Hvordan kobles den på? Bilde? Hvor får man kjøpt dem? Gjerne litt info om montering fra A til Å om dette.. Bilen min en escort rst... Alle svar/Bilder mottas med takk Link to comment Share on other sites More sharing options...
vegard2 Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 eg brukte en dyse på kvart insugsrør for å få mest optimal bensintilførsel. ein trykkbryter er ein bryter som enten lokker eller opner på eit vist eller eit innstilt trykk.den som skal brukes på ein ist er vell ein som skal stenge ved et vist trykk. den pleier vanlig vis inneholde ein membran. den skal plasserest på trykkrøret mellom turbo å innsug. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie_storm Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 det er nok optimalt med 1 på hvert rør.jeg kjørte med først 1 dyse, så etter hvert monterte jeg 1 til, grunnet mer lading. disse ble montert før spjellhuset. så nærme som mulig. Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest AnDtHo Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 det er nok optimalt med 1 på hvert rør.jeg kjørte med først 1 dyse, så etter hvert monterte jeg 1 til, grunnet mer lading. disse ble montert før spjellhuset. så nærme som mulig.Et på hvert rør? Er det snakk om V6 dette da eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Garnes Racing Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 eg brukte en dyse på kvart insugsrør for å få mest optimal bensintilførsel. ein trykkbryter er ein bryter som enten lokker eller opner på eit vist eller eit innstilt trykk.den som skal brukes på ein ist er vell ein som skal stenge ved et vist trykk. den pleier vanlig vis inneholde ein membran. den skal plasserest på trykkrøret mellom turbo å innsug. ville ikke hatt den i trykk røret,i innsuget er mere stabilt. TURBO POWER!!"! GeirRuneGarnes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gervasot Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 Men er det ikke mer logisk å ha en Bryter Som ÅPNER Når man passerer ca 0.4 i lade trykk??.. Hva slags dyer er egenet.. merke..?? Fra vilken bil Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie_storm Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 kommer ann på hvor mange du har, og hvor mye hk du har. hvis du skal ha 4 stk så er det bra og sette de i røret rundt der de org dysene sitter, men går fint og sette de før spjellhuset også. Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gervasot Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 Ok.. har en escort rs turbo... 140hk.. men skal ha chip da... holder det bare med en kanskje... Setter den inn i "beholderen under gassspjeldet... holder vel med ei dyse før chiping....... Kanskje ei orginal rsturbo dyse funker?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie_storm Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 Det vil jeg tro. og ja kan bruke org rs turbo.hvis du skulle oppdage at den holder igjen eller lignende, så har du for lite bensin Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 Ok.. har en escort rs turbo... 140hk.. men skal ha chip da... holder det bare med en kanskje... Setter den inn i "beholderen under gassspjeldet... holder vel med ei dyse før chiping....... Kanskje ei orginal rsturbo dyse funker?? Tilleggsdyser bør stå FØR gasspjeld! Altså på røret fra ic til innsug!.. Størrelsen på den ekstra dysa, og antall ekstra dyser kommer jo an på hvor mye ekstra effekt du skal ha! 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 ville ikke hatt den i trykk røret,i innsuget er mere stabilt. Trykkbryteren bør vel stå på innsuget! -Hvis den står på trykkrøret så vil den vel gi strøm til dysa når du slipper gassen også.... Står den på innsuget så vil den "slippe" straks trykket forsvinner"pedalslipp".. 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++ Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8 injection Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 mens vi snakker om tilleggsdyserhar hørt at å vende dysespissene på tilleggsdysene så de peker fra spjeldet gir bedre forstøving og fordeling av bensinen. 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kevin Posted June 10, 2006 Share Posted June 10, 2006 Tilleggsdyser bør stå FØR gasspjeld! Altså på røret fra ic til innsug!.. Størrelsen på den ekstra dysa, og antall ekstra dyser kommer jo an på hvor mye ekstra effekt du skal ha! Av ren nyskjerrighet,hvorfor før spjeldet? for å få det fordelt likt til alle sylinderene? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest AnDtHo Posted June 10, 2006 Share Posted June 10, 2006 (edited) Av ren nyskjerrighet,hvorfor før spjeldet? for å få det fordelt likt til alle sylinderene? Helt riktig.. Ellers vil det være den sylinderen nærmest dysa som får mest.. Edited June 10, 2006 by AnDtHo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kevin Posted June 10, 2006 Share Posted June 10, 2006 Helt riktig.. Ellers vil det være den sylinderen nærmest dysa som får mest.. Men hvorfor ikke rett etter spjeldet da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest AnDtHo Posted June 10, 2006 Share Posted June 10, 2006 Men hvorfor ikke rett etter spjeldet da?Hvis du vil begynne å borre og kuke i innsuget ditt så funker det og.. men lettere å montere i en slange eller et rør før spjeldet.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder`n Posted June 10, 2006 Share Posted June 10, 2006 Men da vil det i grunn være det samme om man skal ha i 4 tilleggsdyser....? Peder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kevin Posted June 10, 2006 Share Posted June 10, 2006 (edited) Hvis du vil begynne å borre og kuke i innsuget ditt så funker det og.. men lettere å montere i en slange eller et rør før spjeldet.. Ikke for noe annet altså... Edited June 10, 2006 by Kevin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now