Jump to content

Dempere


Vebba

Recommended Posts

Da er endelig tiden inne for å montere senkesettet jeg har hatt liggende siden jul, og jeg tenkte å skifte ut demperne i samme slengen. Hørte på mekonomen, og de skulle ha 1300kr for dempere hele veien. Noen som har noen erfaringer med disse? Biltema selger ikke dempere til granada. Noen andre plasser der de selger gode dempere til en koslig pris?

 

Edit: Flytte litt på den kanskje? Er ikke sikkert den passer best her.

Edited by Vebba

2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia

1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil

1982 Ford Granada 2,8 GL

 

Volvo har TIC, Ford har TIKK...

Link to comment
Share on other sites

Guest LaLinea

Sports dempere du skal ha? Originale vanlige støtdempere liker seg ikke når de må jobbe lavt å med stive fjærer. Har jeg hørt...

Link to comment
Share on other sites

Margarus har vel kjøpt seg KYB dempere hos Bilextra, og de skulle visstnok tåle 40mm senking.

Jeg ville jo naturligvis anbefalt justerbare AVO eller SPAX, men det koster jo straks litt mer.

Men det er vel bare å søke litt rundt på nettet hos de forskjellige bilrekvisitaforretningene, så finner du nok noe som funker.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Guest Marius

kan anbefake kyb gass demperen ja.. passet rett oppi det sammen med 40mm fjørene.

har monter talt også jeg men ikke fott kjørt med det ennda.

Link to comment
Share on other sites

Det ble KYB gassdempere på meg ja ;) Har ikke fått montert ennå, men det blir ikke så alt for lenge til. Gleder meg til å oppgradere kjøreegenskapene fra vannseng til bil!

2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia

1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil

1982 Ford Granada 2,8 GL

 

Volvo har TIC, Ford har TIKK...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest GranadaBonden

Noen så har pris på dessa demperane? trenge muligens nye sjøl om bilen ska litt neråt veien!

Link to comment
Share on other sites

Guest TurboPower

har montert komplett SPAX på min.

Men ser at når jeg jekker bilen opp bak, er fjørene løs. Noe dere har vært borti med andre sett?

Link to comment
Share on other sites

Guest TurboPower

har i tillegg poly foringer, så brua bak vil dette helt ned og ikke henge litt på foringene som den vil gjøre med vanlige vulkaniserte.

 

Får se hvordan man fixer dette.

Mulig å få tak i mindre demper puter foran og bak? evnt. hva skal man bruke?

Link to comment
Share on other sites

Guest GranadaBonden

heisann folks her inne... eg veit eg spore d litt av, men lure litt på om d e noen så har litt erfarning me SPAX dempere her... e d saker, elle e d sånn halvveis..? lure i å ha meg et par...! ;)

Link to comment
Share on other sites

spax er ett bra merke,har det på min bil,MEN eg har ikke prøvekjørt den enda så eg kan ikke sei korleis dei fungerer på granada,har stor forventining til dei :)

1982 Ford granada 2,8 Ghia

1979 Ford granada 2,3Gl

2000 Audi A8 2,8 30v quattro

Link to comment
Share on other sites

Guest GranadaBonden

nice! ;) gje et pip så snart du har testa...! spent på resultat!! kor mye har du senkan, å ka type fjærer bruke du dei me?

Link to comment
Share on other sites

40mm senking,spax fjærer,blir nok en stund til den bilen ruller ut av garasjen:)men turbopower har spax på sin kan jo høre med han hvilken erfaringer han har.

1982 Ford granada 2,8 Ghia

1979 Ford granada 2,3Gl

2000 Audi A8 2,8 30v quattro

Link to comment
Share on other sites

Guest TurboPower

hehe,

 

samme som deg.

Bilen ruller snart ut av garasjen stiv som juling (håper jeg), forventingene er store, får håpe på det beste

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjørte med SPAX på min Granada. Var fine greier det. :D

Jeg hadde diverse polyforinger også, var bare å legge over rattet og trø til. Stabilt og fint.

Jeg strammet demperne ganske godt til, tror det var hakk 18 av 24 eller noe sånt. Eneste minuset er at stilleskruen er knotete å komme til når demperne er montert :angry:

Synd at fjørene ikke er TUV godkjente...

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Guest GranadaBonden

trenge mål på originaldempere framme på granada mk2!!! Tegninger e kanskje å foretrekka! Trenge så snart som mulig, for SPAX vente på svar! dei ska bygga nye te meg! B)

Link to comment
Share on other sites

Guest TurboPower

Har tüv papir fra eiker settet, har lakka fjørene fra spax og fått tak i sjablong og lakka inn fjør nr fra eiker sitt tüv i spax sine dempere, funker som snus

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Eg og lure på å kjøpa nye dempera no, står egentli litt mellom AVO og Spax, noken som har erfaringer med dei i forhold til kvarandre :) , og eventuelt ka senkefjører som er å anbefale visst ein ser vekk ifrå gokjenning :P?

  1. 1986 Ford Sierra 2,0 bilcrossbil
  2. 1988 Ford Sierra 2,0cl bilcrossbil
  3. 1981 Ford Granada GL 2,8i
  4. 1995 Ford Mondeo 2,0cl
  5. 1984 Ford Granada 2,8
  6. 1988 Volvo 760 Turbo GLE
  7. 1993 Ford Mondeo 2,0
  8. 1977 Ford Taunus 2,0L
  9. 1988 Ford Sierra Cosworth
  10. 1978 Ford Granada 2,3L
  11. 1997 BMW 318 tds
  12. 1975 Ford Consul 2000 Coupe

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...