Jump to content

V8 i Granada


Lanzin

Recommended Posts

Er det noen som kan fortelle meg hvilken motor og girkasse som egner seg uten masse modifikasjoner?

Enten V8 eller sierra cosvorth motor, vurderer et rått projekt :ph34r:

cosworth motor går vel nesten rett nedi... det hørtes lettest ut... men kjenner en som har chevy 350 motor i granada, tar litt tid å få bunnpanne og girkasse å passe... men trur ikke det er så veldig vanskelig hvis du har skrudd litt... og har tilgang på sveise apperat og sånt..

Link to comment
Share on other sites

men bilen må da gå ganske brukbart med en V8?? noen få nm der...

Men det hadde vært tøft med cossie motor også.. hehe, den største utfordringen må være ledningsnettet til injection! eller....

granada`n hans går greit den.. motor trimmet med 400 hk oppsettet.. men det er nok ikke mere enn 300 til 350 hk.... går greit den... har aldri fått kjørt fortere enn 90 km med den pga. automatgassa hans slurrer i 3 og 4 gir.... den var på ford treffet på rudsskogen i fjor... en hvit med gromma explorer felger. jeg hadde kjøpt chevi 5,7 liter 350 blokk... er sinnsykt billig deler også trimme.. billigere hk får du ikke... f.eks. pris på 8 smidde stempler i alle kompressjon forhold til 2600 kr

Link to comment
Share on other sites

Man pakker vel ikke en Chevy motor i en for B) Hva med å gå for en Ford 302 (5liter)??

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

Man pakker vel ikke en Chevy motor i en for B) Hva med å gå for en Ford 302 (5liter)??

det er ikke så billig deler til ford motoren som chevy. og så har ford-toppene for få topplokks-bolter så toppen slår seg ofte. chevy har flere bolter og ikke det problemet.. hvis man er ute etter billig prosjekt og masse hk så hadde jeg gått for en chevy v8 5,7 liter 350 blokk... billig deler og tåler en del oxo.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Guest ZeroCool

jeg skal ha en 351 mustang motor i min granada..med 5 trinns mustang manuell kasse. :D byttet et stort server(pc kabinett) som jeg fikk gratis med en kompis av meg i fjor mot motoren hehe :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Ferrari F50
En kompis hadde chevy V8 i 240'n. Syyykt sier jeg bare...

En som bor i nærheten av der jeg bor har en 240 med V8. Fløtter seg det...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Er det noen som kan fortelle meg hvilken motor og girkasse som egner seg uten masse modifikasjoner?

Enten V8 eller sierra cosvorth motor, vurderer et rått projekt :ph34r:

ein kompis av meg hadde ein granada sedan med v8 og twin turbo. du kan jo sei at den gjekk rimelig greit!!

 

det var ein ombygd 2.8i ghia. så det var nok av ekstrautstyr i den!

 

trur han hadde orginale automat bremser og orginal automat kasse. MEN det er nok sikkert ikkje sant, skal sjå om eg kan få ut av han kva slags ting han hadde i den.

 

den var godkjent med v8 og twin turbo i vognkortet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hmm...tror jeg også går for V8, skal kanskje kjøpe meg en 302HO EFI 225hk med 5-trinns manuelt gir, putte i granadaen du kan lett skremme den opp i 300hk burde flytte seg det, men er interresert i en litt turtallsvillig åtter, har søknad og svar på søknad der de har godkjent 302HO efi på 2,8 bremser/3,0 bremser, skal sende søknad til biltilsynet snart.Skal bli gøy det vil delta i breisladden på rudskogen med granadaen min, er vanskeligere å kjøre V8 Enn f.eks V6 twinturbo i breisladden, men må prioritere penger er bare lærling huff.

Må gi 12000kr for motor og ledningsnett gått rundt 100000km, er dette mye?

Ca det samme for en 2,9 cosworth 24V, men billigere å trimme, forresten noen som vet om en 2,9 cosworth så hyl.

Mvh.

Har:

 

Ford granada 1978mod 2-dørs 2,3L med svart interiør!

 

Har hatt:

 

1982 2,3L stv 1982 2,3Gl med vinyltak.. 1978 2,8ighia s-pack. 1978 2,3L 2dørs 1979 2,3Gl sedan 1984 2,8L stv 1982 2,8 ghia sedan 1978 2,8iL 2-dørs med vinyltak og soltak! 83mod 2,3l stv, 1978mod 2,3l 2-dørs, 1977mod 2,3gl 2-dørs, +++ noen delebiler oppigjennom.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...