Guest Alex_86 Posted April 18, 2006 Posted April 18, 2006 (edited) Hei og hopp alle der ute har da et par spm.. kommer garantert flere over tid nr 1: Radiator på rst... er den helt lik som den på resten av mk4 ene.. eller xr3i´ene. har den festene til vann inn&ut + de andre greiene på samme plass?da trenger jeg vist rst radiator med andre ord?! nr 2: Clutch: rst clutch på xr3i kasse.. det går vel bra da begge er 220mm... eller kanskje xr3i var 200mm. men er dette noe problem? nr 3: bensinpumpe er jo omhverandre!?!?!?!?! 3 kan man bare glemme.. orket ikke ta det bort.. men orket å skrive dette nr 4: turbo timer... fordeler, ulemper?? Edited May 6, 2006 by Alex_86
Guest Tracid Posted April 18, 2006 Posted April 18, 2006 1: Radiator på Rst er IKKE lik som på andre escorter, den er smalere og har feste på IC på ene siden. Ikke bestill på mekonomen, da får du feil, de har samme varenr på Rst og xr3i. 2: Clutch og girkasse passer om hverandre på Rst og xr3i.
alibaba Posted April 18, 2006 Posted April 18, 2006 3. Du kan bruke XR3i pumpe ja. 4. Unødvendig tull, har du kjørt normalt kan du skur av motoren med en gang, har du kjørt hardt kan du vel sitte å vente 30 sek? x - RS Turbo S2
hår ball Posted April 19, 2006 Posted April 19, 2006 1:radiatoren på rst og de andre mk4`ene er ikke lik, rst`n er ikke fult så brei pga at cooleren skall stå ved siden av, og du må ha rst radiator uansett, for skall du ha en stør cooler så kommer røra inn der hvor orginal cooleren sitter, så det nytter ikke og sette på en radiator fra en anna mk4... må eventuellt bli fra en annen bil eller noe da... og du trenger jo forsovitt ikke en radiator med retur for vanne på turboen, du kan jo kjøpe en med olje kjøling i stede, men det er litt hipp som happ.. 2:xr3i kassa passer som fot i hose, eneste minuset er at den ikke har LSD.. 4:i stede for turbo timer, bruker du heller penga på en boost controll.. du vill spare en del på turbo lag, alt fra 250-750 rpm kan jeg tenke meg + at du kan justere trykket fra cupen...
hår ball Posted April 19, 2006 Posted April 19, 2006 (edited) kaikill her på forume driver og selger turbo timere og boost controller til en billig penge.. nå husker jeg ikke helt prisen, men det var vell en 1200 for apexi modellen kanskje og 2300 for greddy sin, LES: "om jeg ikke husker helt feil", apexi`n gjør jobben akkurat like bra som greddy i følge kai, bare at displayet var litt mer oversiktlig og litt bedre oppløsning, men vill gjøre jobben like bra som greddy som sagt.. tenkte jeg skulle investere i apexi`n selv når den tid kommer... Edited April 19, 2006 by hår ball
Guest Alex_86 Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 Da vil jeg bestille en sånn etterhvert.. men da har jeg etannet spm. har seff planer om å porte og plane toppen, event bytte ventiler! Hva med dyse? bytte?? Nye stempler og sånn.. hva er bra og sånn der...
Escort RST WRC Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 Glem planing av toppen Er lavere kompresjon som er tingen når du har turbo.Når toppen planes blir kompresjonen høyere..Porting kan du tjene en del hester på, men dette MÅ gjøres riktig!Dyser er egentlig ikke vits i å bytte, bytt heller sprut når du får råd Mahle-stempler er gode stempler, Accralite også (usikker på skrivemåten) Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Guest Alex_86 Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 ok, da planer jeg ikke toppen, bare porter den. skal ikke gjøre det selv nei=)
hår ball Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 å bytte dyser vill ikke gi deg mer bensin, så det er og kaste penga ut viduet.. en mulighet kan være og få i ke-jetronic fra en volvo turbo og smekke på, men da er vi inn på pris og arbeid osv, og plutselig er det like greit og montere data sprut "mega squirt".. visst ikke er orginalt bra nokk sammen med tillegs innsprut.. mahle stemplene 0,5 over dim gjør jobben bra nokk for 200 hk og en del til, billige og gode, bør senke kompen litt på di da de har et forhold på rundt 8,2 eller var det 8,4.. komme ned på 7 talle så hadde det gjort susen.. rådene er i og forseg sterke nokk for ditt mål ser det ut til..
Guest Alex_86 Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 altså, planen er å ligge akkurat over 200.... altså 201 er topp men når det står 0.5 over dim... blir det da ikke for trangt?? og hvordan senker man kompen da... nye råder da... hva burdeman satse på der? mahle stemler, hvor får man di?
Escort RST WRC Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 Jo, med 0.5 overdim må blokka borres.Komp'en kan senkes ved hjelp av lavkomp stempler (Mahle eller Accralite f.eks), eller dobbel toppakning (ikke anbefalt, vanskelig å få tett) På 200hk+ hadde jeg ikke giddet å byttet råder, de tåler rundt 250hk så det går fint Mahle stempler blir ført av de fleste Ford-trimbutikker, f.eks. Burton.Der kan du også kjøpe lager, pakninger etc. som trengsFinner en del på E-bay også faktisk Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
clinton Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 når stempler og råde/veivlagre står at det er 0.5 overdim.betyr det da at det er sånne du må bruke dersom du borrer blokken eller sliper veiven? sånn at du sliper av den 0.5mm og da bruker 0.5mm overdim for og kompensere? eller er jeg langt uti skogen og plukker bær no? 89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar )
Escort RST WRC Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 Når det gjelder veivlager, rammelager, rådelager etc. er det som du sier at veiva er slipt, og du bruker overdim lager for å kompensere Så du er ikke på skogstur med mindre det var planen Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Escort RST WRC Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 samme gjelder overdim stempler - borret blokk Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Guest Alex_86 Posted April 22, 2006 Posted April 22, 2006 Mannifoild til rst.. må passe på eksosen jeg har fra før da.. merke er det....hvem vet:-P men merke på manifoild.Stempler fra MAHLE.... hvilken av de??? de selges 1 og 1 sant?.. må jeg kjøpe ringer til stemplene i tillegg?råde lager... koster det mye?Tillegssprut og de greiene der.... trenger man det? hjelper det mye?
Guest Alex_86 Posted April 22, 2006 Posted April 22, 2006 VIBRA-TECHNICS COMPETITION GEARBOX MOUNT: ESCORT MK4 INC TURBO/FIESTA MK1,2,3 noe poeng??
Escort RST WRC Posted April 22, 2006 Posted April 22, 2006 Tenker du på å bytte ut den orginale manifolden?Dette er ikke vits, den duger til ca. 300hk, så det er ikke verdt å bytte Er sikkert like greit å kjøpe 0.5 overdim stempler å borre opp blokka, så er du sikker på at sylindrene er fine også. Viss du ser på Burton sine sider, så står det om det er et sett stempler eller ikke.. Det vanligeste er at de selger 4 og 4. Du må kjøpe stempelringer separat, viss det ikke står noe annet Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Escort RST WRC Posted April 22, 2006 Posted April 22, 2006 Viss du har dårlige girkassefester så kan dette ha noe for seg ja, de er mye fastere enn orginale, så motor/girkasse får ikke bevegd seg så mye Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
TJ_RS_Turbo Posted April 22, 2006 Posted April 22, 2006 VIBRA-TECHNICS COMPETITION GEARBOX MOUNT: ESCORT MK4 INC TURBO/FIESTA MK1,2,3 noe poeng?? Vibra-tech sine koster bøtter og spann. Ring heller til deflex og få dem til å sende deg to stk og få dem til å merke pakka med 15 quid. Men personlig har jeg venta til de orginale ryker. Så et par er på vei til meg nå. Venter i spenning.... 86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.
Guest Alex_86 Posted April 23, 2006 Posted April 23, 2006 ok, nei tenkte bare litt på det.. men holder nok!Så, clutch, standar holder vel sånn akkurat eller??Tilleggssprut hmm, noe vits?Skal øre med vgs her om de kan ordne selve blokka. portingen skal jeg ringe til en kar om i morgen...så piper kam 285t2 eller hva den heter med justerbart drev.Leta svinghjul... hvor mye.. for mye blir vel dårlig igjen.
Escort RST WRC Posted April 23, 2006 Posted April 23, 2006 Ville byttet clutch ved så masse hester..Du skal jo allikevel ha motoren utav så det er like greit å få byttet med en gang Ville gått for tilleggssprut viss lommeboka strekker til Da er du sikker på at motoren ikke går magert når du kjører mye trykkVille levert inn blokka til et motorverksted, så du er sikker på at det blir skikkelig gjort. Kan fort bli gjort dårlig arbeid på vgs..Går selv bilfag, og til nå har vi ikke lært noe om borring og sånt.Vet ikke hvordan det er på andre skoler da men... Bra kamsett det der, kommer selv til å kjøpe det når jeg får råd Vet ikke om det er så mye vits å lette svinghjulet, er jo nok turtallsvillige fra før av desse motorene Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Guest Alex_86 Posted April 23, 2006 Posted April 23, 2006 (edited) ok, da lever jeg ikke blokka til vgs Får finne et verksted da :-) hmm.. har jeg deg på msn mon tro??? Noen clutch du vil anbefalle? merke som ikke koster buksa og armen og et par tær Edited April 23, 2006 by Alex_86
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now