Jump to content

Mellomaksling og motortemp sensor


Guest Erik Braseth

Recommended Posts

Guest Erik Braseth

Hei

 

Hvilke mellomakslinger passer rett på en 89 2.9 scorpio med t9 kasse? Kan jeg ta fra hvilken som helst scorpio med t9, uavhengig av motortype? Den jeg har nå har grusomt mye slakke i det første krysset. Har en tendens til å bli veldig rykk og napp ved motorbrems i 20-40km/t uansett gir. Er bittelitt (ubetydelig) slakke i diffen og stikkakslene, men jeg tror mellomakselen er synderen.

 

Og sensoren som gir signal til temp-måleren i instrumentet, hvor er den plassert? Husker jeg har knota med den før, men nå husker jeg rett og slett ikke hva som er hva av de kontaktene under innsuget. Bilde med stor rød ring eller pil er ikke dumt :)

 

Og gir denne sensoren signal til noe mer vitalt enn instrumentet? Temp-nåla spretter i taket uansett, men da jeg kjøpte bilen styra vi litt med dette og nåla ramla ned igjen når vi røska litt i kontakten, uten at det så ut til å gjøre noe mer. Motoren fungerer som den skal uansett, ikke no høyt bensinforbruk og ingen fjusking

Edited by Erik Braseth
Link to comment
Share on other sites

Vel, jeg har ingen sikre svar, men er ganske sikker på at mellomakselen passer, som du og sikkert er.. :P Har aldri lest eller hørt noe om at det er forskjell i hvertfall på aksler til T9..

 

Kanskje jeg og skal sjekke mellomakslingen min for slakke, selv om jeg veit jeg har slakke i diffen.. :P

 

Angående temp. sensor, Er det en som sender til instrumentet og en til styreenheten?

Edited by cthansen

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Link to comment
Share on other sites

Guest scorpio 4x4

Meiner at mellomakslingene er like så lenge den kommer fra ein T9 kasse..

Eg bruker mellomaksling fra 2liter på 2,9 en

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth

Løsninga på mellomaksel blir å dele manuellakslingen ved hardykoblinga og skjøte sammen med bakparten fra automatakslingen.

 

Den siste biten bak gummien skal visstnok være like lang :)

 

Men den tempsensoren til instrumentet da?

Link to comment
Share on other sites

Løsninga på mellomaksel blir å dele manuellakslingen ved hardykoblinga og skjøte sammen med bakparten fra automatakslingen.

 

Den siste biten bak gummien skal visstnok være like lang :)

 

Men den tempsensoren til instrumentet da?

Stemmer det.

Sensoren har jeg ikke peiling på... :P

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...