Jump to content

teknisk kontroll


Recommended Posts

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest dadda rst
Posted

det er bilen det er snakk om ja.

Posted

Blir saken oppklart må du vertfall få det stempla i vognkort at det er sveiset rundt ramme nr.

 

Hadde en rst som ramme nr va rissa inn med rissepenn, såg j*** svart på de me en gang jeg såg det når jeg kom hjem med bilen, men viste seg det at det var godkjent av biltilsynet og stod i bunn av vognkorte.

Guest dadda rst
Posted

ja men da stod det sikkert at det vart gjort av biltilsynet eller samtykket.det gjør det ikkje i min sak dessverre.........

Guest Dre Racing@
Posted

så lenge den er godkjent ombygd med riktig ramme og skiltnr i vognkort så skal det vel ikke være noe problem?

Guest dadda rst
Posted

er vist et problem siden de ikkje veit om bilen er stjelt eller ikkje.eneste muligheten de har er å spore motor nr.var vist i drammen bilen vart godkjent ombygd sa de.å det var i 1993.å bilen vart importert i 92.

Guest AnDtHo
Posted (edited)
er vist et problem siden de ikkje veit om bilen er stjelt eller ikkje.eneste muligheten de har er å spore motor nr.var vist i drammen bilen vart godkjent ombygd sa de.å det var i 1993.å bilen vart importert i 92.

Importert rett fra fabrikk da eller? Den ble vel laget i 92?

 

Er det rust rundt der det er sveisa på, eller ser det nytt ut?

Edited by AnDtHo
Guest dadda rst
Posted

eneste rusten under bilen er/var på rammevangen bak.det ser faktisk ut som det har vært sveiset rust under bilen,men uansett så har du ikkje lov til å ha mere en 1 skjøt mot chassie nr sa biltilsynet til meg.

Guest AnDtHo
Posted
eneste rusten under bilen er/var på rammevangen bak.det ser faktisk ut som det har vært sveiset rust under bilen,men uansett så har du ikkje lov til å ha mere en 1 skjøt mot chassie nr sa biltilsynet til meg.

Kan jo hende at det er et tilfelle av rustsveising og hellakering også har ikke han som har gjort det tenkt seg ordentlig om før han gjorde det.. Tror ikke den fargen er original.. Sjekk om den har vært rød før.. Sjelden biler blir lakka under når folk lakkerer selv..

Guest dadda rst
Posted

det er det som er det store her.at fargen under bilen er også blå,så det er ingen antydning til at den har vært rød før.

Guest Turbo_fever
Posted (edited)
Han mente det sikkert ikke som du tok det.. Han stolte nok på deg til å la deg låne cossien hans.. Det forteller jo nok om hvordan dere står som kamerater.. :D

 

 

Akkurat det han gjorde, men jeg gidder ikke å tenke på det.

Han har jo ikke lappen, så han måtte ha noen til og kjøre. Hadde vel flere å velge i sikkert, vet ikke jeg..

Får jo bare sjå hvordan det går med saken hans.

Edited by Turbo_fever
  • 2 weeks later...
Posted

Er det noe jeg har misforstått ? det går i hvertfall 50-60 cosworther her i landet der dem har gjort akkurat det samme..

Før kunne du bytte en fast sveiset del og kalle det karrosseri bytte..

 

Eks i 1996 kjøper jeg en dønn strøken 1992 mod sierra cosworth i tyskland, den er det 200 000 kr i avgift på.. så klart jeg bytter ut en skjerm å skriver inn nytt chassi ifra en sierra 2.0 cl jeg har stående..

 

Enden på visa bilen er fortsatt like orginal i mine øyne, men jeg har spart ca 190 000 kr :D :D

 

Det beste av alt er at svina Norge AS ikke fikk taki de kronene..

 

Mange tyveri cosworther her i landet som har fått sparkla over chassinr og trykkt inn nytt osv.. finnes så mye juks med cosworth at den har norges historiens styggeste rykte

Guest dadda rst
Posted

greie du syvers å dokumentere at det har vært lov da???har aldri hørt om at det har vært lov noen gang da men.må vel være biltilsynet isåfall som har gjort det da,for de har lov til alt.

Posted

Hva som er lov å ikke lov i denne verdenen rammebytte er vel opp til skjønnet hos den bilsakkyndige du prater med, vet iallefall at det ikke er lov å flytte, kutte vekk eller sveise i forbindelse med chassisnummer uten samtykke fra bilsakkyndige.

Rammebytte driver dem jo med enda, på biler med ramme vel og merke, setter ny hytte på gammel ramme og vips ny bil, gammelt skiltnr. og masse penger spart på lovlig vis.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

  • 2 weeks later...
Posted (edited)

Jeg også sliter med dette problemet om dagen.. Hadde en ulykke med 2wd cossi'n min som var godkjent ombygd til cosworth av biltilsynet og ford litt før jeg kjøpte bilen.. Ante da fred og ingen fare så kjøpte den, den hadde jo tross alt vært på biltilsynet og blitt godkjent der en uke's tid før jeg kjøpte den.. Da burde liksom alt være i orden.. Men etter en teknisk kontroll på biltilsynet etter ulykka viser det seg at det har blitt byttet nr på bilen en gang i tiden.. Plata i gulvet og den ene som rammenr står på i motor rommet stemmer med hverandre, men den siste plata som fargen og farge koden står på så er det visstnok en plass det står halve rammenr også.. Og det nr stemte ikke oppmot de andre platene.. Så nå sitter jeg her da med en beslaglagt bil inntil rettsaken min kommer opp om muligens et år.. :( Ser skikkelig mørkt på det pga uansett om jeg har aldri så mye papirer på delebil og godkjenning på ford og biltilsynet så er det en viss fare for at de ikke vil ha slike biler ute på veiene og advokat'n min sier at det er en viss fare for at de tar den ifra meg.. Fett det når du har gitt 130k for en godkjent ombygd bil med 400hk og påkostet den sikkert nærmere 70-80k selv... Som sagt her tidligere, noen som har vært borti det samme? Et håp jeg har er jo såklart at jeg får igjen bilen, og får lov til å skru den dønn ifra hverandre selv og da heller levere det karrosseriet tilbake eller til vraking..

Edited by Fakeworth

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Guest xr4is
Posted (edited)

Når det gjelder Biltilsynet og i evt. Retten, legg til godviljen. Er jo ikke dere som har svindla og det er jo Ford og Bt som ikke har vært grundig nok under godkjenningen her!!

Edited by xr4is
Posted (edited)
jeg skjønner ikke hva staten tenker med, først godkjenner de en bil ombygd også etterpå så skal de ta den fra deg, når de første er så dumme og godkjenner bilen da får dem stå for det, jeg skjønner at det er et hælvete å eie en ombygd bil

 

Hvertfall når de blir "bygd" om på den måten.... Er jo BT som må ta på seg skylden for sånt som det dere opplever...

Edited by RedEscy

01 Mondeo mk3 stv

97 VW vento

X07 Opel Zafira OPC

x96 Mondeo mk2 sedan 2.0 Ghia, Bergens første registrerte faktisk! ;) R.I.P.

x96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 GLX solgt

x96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 Air, blåst motor, vraket..

x92 Sierra sedan Cossie Replica Solgt

x93 escort 1,8. solgt R.I.P.

Posted

vel det er vel ikkje alle orgbiler som er org heller kan eg tenke meg :ph34r: men kjedli vis dere mister bilene. er vist ikkje berre biltjuer som vil stele cosworther men staten også :wacko:

trehjulsykel

Posted

Bare for å nevne det, det med at Biltilsynet må ta på seg skylden for at noen har "jukset" med en bil og de ikke har sett det tidligere.......glem det. Slik fungerer det ikke.

 

Sammelikne med dette, du går langs gata med 1kg kokain i lomma og blir stoppet av politiet. De finner ikke noe og du går videre. Senere selger du stoffet og politiet finner ut at det er du som har solgt det videre. Tror du politiet får straffen, eller tar på seg skyld for dette.....??????

 

Grovt og overdrevet, men myndighetene består av saksbehandlere og andre som vil få saker unna, dermed er det for systemet uinteressant NÅR ulovligheter blir oppdaget, bare at det blir det. Så min erfaring er ofte at slike biler blir inndratt, men ikke av biltilsynet. Derimot er TOLLVESENET fryktelig ivrige på å få inn unndratte avgifter.

Guest dadda rst
Posted

ja i går så fikk jeg en hyggeli telefon fra tollvesnet om det var bare å hente ut bilen etter 4 måneder med etterforskning.da har de fonne ut at det ikkje var tilstrekkelie bevis på at det var noe muffens.da tenker jeg på om de virkeli har lov til å gjøre sånn,med tanke på alt som jeg har måtte lagt ut for dette styret.men staten er det vel ikkje vits å krangle med.

Guest AnDtHo
Posted (edited)

Et annet eksempel som kanskje er bedre er om du får godkjent det du trodde var senkesett, men som viste seg å være kappa fjører på bilen din på biltilsynet, om det er en feil eller om de ikke sjekka godt nok kan være det samme, det ble godkjent, så etter en stund blir du stoppa i teknisk langs veien og får beskjed om at de fjørene er ikke godkjent.. Her er det egentlig det biltilsynet som godkjente dem i første omgang som har gjort en feil, men siden staten "aldri" gjør feil så antar de at det nok heller er du som har montert andre fjører etter kontrollen sist.. Det skal nok mye til for at staten skal innrømme feil, feilen ligger alltid hos oss forbrukere.. :angry:

Edited by AnDtHo
Guest AnDtHo
Posted
ja i går så fikk jeg en hyggeli telefon fra tollvesnet om det var bare å hente ut bilen etter 4 måneder med etterforskning.da har de fonne ut at det ikkje var tilstrekkelie bevis på at det var noe muffens.da tenker jeg på om de virkeli har lov til å gjøre sånn,med tanke på alt som jeg har måtte lagt ut for dette styret.men staten er det vel ikkje vits å krangle med.

Hva ble du etterforska for?

Guest dadda rst
Posted

purken har rotet bort begge vognkorta som låg i bilen så jeg ikkje får ut skilta mine,å jeg veit at det var dumt av meg å legge del 2 i bilen men men.å no forlanger de enda en ny teknisk kontroll av bilen på biltilsynet.dette er å bli gal av.ødelagt original cd spillern i bilen har de også gjort.så no har jeg satt advokat på de.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...