Jump to content

1 og 2 gir funker ikke, hva kan være galt?


Guest Mogge

Recommended Posts

Guest Mogge

Jeg var ute og kjørte i sta og brått så ville ikke 1 og 2 gir funke...fikk ikke satt den i de gira...Noen som vet hva som kan være feil?

 

Er som sagt en MTX75 kasse...Men får brukt de gira en gang i blant..

 

Er meget takknemmelig for svar....

Link to comment
Share on other sites

Kassen holder på å ryke, en kompis hadde dette på RSTen sin......

Edited by RedEscy

01 Mondeo mk3 stv

97 VW vento

X07 Opel Zafira OPC

x96 Mondeo mk2 sedan 2.0 Ghia, Bergens første registrerte faktisk! ;) R.I.P.

x96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 GLX solgt

x96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 Air, blåst motor, vraket..

x92 Sierra sedan Cossie Replica Solgt

x93 escort 1,8. solgt R.I.P.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var ute og kjørte i sta og brått så ville ikke 1 og 2 gir funke...fikk ikke satt den i de gira...Noen som vet hva som kan være feil?

 

Er som sagt en MTX75 kasse...Men får brukt de gira en gang i blant..

 

Er meget takknemmelig for svar....

 

er du heldig kan det jo bare være giroverføringa som står, (altså at girstanga går i "veggen" når du prøver å presse den mot første og andre). Har opplevd dette når jeg har hatt girkassa ute og skal justere den inn igjen.

 

Får du den i gir når motoren står stille?

86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.

Link to comment
Share on other sites

Guest Mogge

jeg får den i 3,4,5 og R, men det er 1,2 som tuller..Noen ganger funker de og andre ikke....

Link to comment
Share on other sites

Høres ut som det er overføringa som er problemet..

En kompis av meg hadde samme problemet i en mk4 1.6..

Da var det overføringa som stod for mye til venstre, slik at han fikk problemer med å få den i 1. og 2. .

 

btw, er det problemer med å få den "i" gir, eller er det vanskelig å få girspaken til venstre?

Edited by Escort RST WRC

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Guest Mogge

jeg får flyttet spaken mye til venstre men får den ikke i 1 og andre...

 

Da jeg prøver å få den i 1 og 2 så havner den i 3 eller 4...

Link to comment
Share on other sites

Hm.. Kan virke som om det er overføringen som er problemet asså..

At du ikke kommer langt nok til venstre med girspaken..

Får spør som det allerede er gjort tidligere, får du den i 1. og 2. når motoren står stille? Eller er det samme problemet da?

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Viss du ikke får den i gir da heller er det nok girkassen..

Men som sagt viss det er å få girspaken "bort" til 1. og 2.gir er det nok overføringen..

Litt vanskelig å si hva det er når jeg ikke får sett det ;)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Guest Mogge

skjønner...Jeg får dratt spaken helt til venstre men den vil ikke inn i 1 og 2....Så tror der kassa...

Link to comment
Share on other sites

Guest Mogge

var på ford ista og de mente det kunne være noe så enkelt som et motorfeste som hadde mistet bolten...

 

Men skal sjekke litt på overføring og motorfester etterpå...

Link to comment
Share on other sites

hei ser du sliter med det samme som eg gjør men hos meg tror eg det er cluthen som ikkje frier heilt .....

har du prøvd og sette den i 1 og 2 etter du pumper på cluthen ut og in ett par ganger det hjalp hos meg

må legge til att det gjalt alle gira hos meg da .

håper du finner ut av det

Edited by xXx

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

Guest Mogge

har funnet feilen..

 

Feilen var den at overføringa fra girspaken til selve overføringsstaget hadde knekt slik at da jeg tok spaken til venstre så bare dro den over og fikk ikke vridd på overføringsstaget...

 

Så nå er ny giroverføring bestilt....

Link to comment
Share on other sites

hadde du klart og tatt knekken på kassa så skulle du fått min respekt vertfall :P

disse mtx kassene er RIIIIMELIG slitesterke kan du si, de værsting turbo byggene i england bruker mtx kasse, og jeg har ikke hørt om noen som har prestert og ta knekken på ei enno :P Så tror nokk ikke du hadde klart det med 130hk, da di med 300+ hk ikke har fått det til :)

 

Men uansett, fint at du fant ut hva det var fornoe da...

Link to comment
Share on other sites

Guest Mogge

Har tatt knekken på ei slik mtx kasse jeg...Tok en like før jul 05...Røk en et stag inni kassa som slo hull i bunn på kassa....

 

Så da har jeg klart det...hehe

Link to comment
Share on other sites

Har tatt knekken på ei slik mtx kasse jeg...Tok en like før jul 05...Røk en et stag inni kassa som slo hull i bunn på kassa....

 

Så da har jeg klart det...hehe

 

xr3i kassa?

I følge trones er xr3i og rs 2000 kassene identisk, og det er rs2000 de værstingene i england bruker.. så da syns jeg d er rart at du har klart det :P produksjons feil :P

Link to comment
Share on other sites

Guest Mogge

kjørte helt vanlig hjem fra jobb og brått smalt det og fikk den ikke i gir...titta under og så at det var hull i kassa.

Link to comment
Share on other sites

Sikkert planethjulsakselen i diffen som har løsna. Så dette et par ganger som Ford-mekaniker.

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...