Jump to content

Instrumentpanelet i sierran fusker(nederste post)


Guest Sierra råner

Recommended Posts

Guest Sierra råner

Update:

 

Fiksa langlys og bremselys bak, dårlig kontakt, og langlyset var det bare å bytte om to rele.. Noe defekt rele sikkert.. Men skal det være et rele på motorstyringa på OHC motorene, eller har den ikke motorstyring? :P

 

Kobla på gammel instr.panelet i kveld, og da funka bensinmåler og temp måler som det skulle, viste rett mengde bensin osv. Så regner med det er det nye som er ødelagt ? :(

 

Men skjønner fortsatt ikke hvorfor jeg ikke har rpm måler.. hm.

Skal oppå høggeriet igjen i morra og høre om jeg får låne med meg et instr. panel som funker med rpm og se om alle målere og dall fungerer da ;)

 

Gjør det det så handler jeg dette, også fikser prøve skilt og viser bilen fri for sota baklykter, hjemmelaga spoiler, streamer og lykt spoilere(svært så nøye dem er i tr.heim) :P

 

Når det er ferdig er det anlegg og litt dildall som står for tur :D

Kjøpte også batteri i dag.. Så detta går framover..

Link to comment
Share on other sites

Når jeg skiftet instrumentpanel på min gamle Sierra, måtte jeg bytte om på nesten alle ledningene i kontakta bakpå. Brukte orginalkontakta til IS som mal og bytta om på de orginale ledningene. Signal til turtelleren hentet jeg rett fra de grønne ledningene på coilen. :)

- 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX
- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V

Link to comment
Share on other sites

Guest Sierra råner

Haha. dem skulle **** meg ha 350,- for instrument panel til sierra på høggern.. Mer enn hva jeg paya for dynamoen.. GLEM DET! :P

 

Når det gjelder turteller, så er den direktekobla til nettopp turtelleren.. Skulle fått tatt et bilde..

 

Men hørte snakk om at du trenger bare 1 ledning fra coil til rpm ?

 

Når det er med bensin og temp måler. Ingen elektro fyrer som veit av feil ?

 

Det ligger et skjema på forumet, hm.. Søkt litt men fant ikke noe.. Noen som kunne funnet det fram til meg? :)

 

btw.. Eksos pakning(mellom manifold og eksosanlegg, hvor fåes dette kjøpt til en billig penge? (stål pakning)

Link to comment
Share on other sites

stikk innom en Ford forhandler og kjøp pakningen der så sparer du portoen. Koster ikke mange kronene den pakningen.....

 

Og som sagt for å få tankmåleren og tempraturmåleren til å fungere på IS-instrumentpanel MÅ du stokke om på ledningene i kontakta bakpå panelet.......

- 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX
- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V

Link to comment
Share on other sites

Du får ikke tempmåler og bensinmåler av typen som står igjen når du skrur av tenninga til å stemme bare ved å stokke om på ledningene, prøvde dette på min 86 gasser, ble helt villt, spørs om man må bytte tempføler og bensimåler til samme typen som instrument.

 

Tror ikke det er relè til motorstyringa til mk.II gasser, er det på mk.I, det er oppvarming av manifolden relè og power hold relè, men hører ikke relèklikking på mk.II i allefall.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Du får ikke tempmåler og bensinmåler av typen som står igjen når du skrur av tenninga til å stemme bare ved å stokke om på ledningene, prøvde dette på min 86 gasser, ble helt villt, spørs om man må bytte tempføler og bensimåler til samme typen som instrument.

 

Det har jeg da aldri skrevet heller!!! Det jeg skriver om er å koble opp et orginalt instrument panel med turteller på en bil hvor det ikke har vært dette tidligere. ok?

 

Så til dette med at bensinnåla står på uten at tenninga er på. Dette er en forskjell mellom mk1 og mk2. På mk2 skal nåla vise hvor mye bensin det er selv med tenninga av, på mk1 detter nåla til "null".

- 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX
- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V

Link to comment
Share on other sites

Guest petter w

det letteste e vis du har hurtig koblingen på det nye spedometeret klipper alle ledningene og tar å kobler alle fargekodene sammen,då sitter du igjen med en ledning,den skal ned på coilen,mener den e grønn,men dette e mangen år siden eg gjorde

Link to comment
Share on other sites

Guest Sierra råner
det letteste e vis du har hurtig koblingen på det nye spedometeret klipper alle ledningene og tar å kobler alle fargekodene sammen,då sitter du igjen med en ledning,den skal ned på coilen,mener den e grønn,men dette e mangen år siden eg gjorde

 

Er jo akkurat det som er gjort da.. bare at tidligere eier har lagt opp to nye ledninger fra coil til 2 grønne ledninger som kommer fra rpm. Er en ledning til overs ja, lurer på om den var svart og gul elns.. Var i hvertfall gul stripe på den.. Vetta **** hva som er galt jeg.. Skjønner ikke detta!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...