sierraxr4i Posted May 17, 2006 Posted May 17, 2006 bilen min bruker like mye plugger som vanlige bruker bensin. det er en 92mod med grønn motor. hva kan dette skyldes? den sviver greit helt til den kommer på ca 1 bar. da fusker den no vilt. ca som turtall sperra slår inn. og turteller går helt løpsk. dette blir bare verre og verre helt til jeg bytter til nye. men i dag når jeg satte på nye ble den bare værre. noen som har tips?
OleK Posted May 17, 2006 Posted May 17, 2006 hvordan type plugger og hvor stor pluggåpning? Cosworth!
sierraxr4i Posted May 19, 2006 Author Posted May 19, 2006 http://www.facemotorsport.no/index.php?lev...vn3=&prodnr=372 de gode?
sierraxr4i Posted May 19, 2006 Author Posted May 19, 2006 blir litt dyrt i lengda å kjøpe plugger til 200kr stk ei gang i uka:) kan det være noe anna enn pluggene? coil eller no? virker som den ikke klarer å gi nåkk gnist når det blir for mye trykk. ca 1 bar
sierraxr4i Posted May 20, 2006 Author Posted May 20, 2006 hadde settet utrolig stor pris på om noen kunne hjelpe:) eventuelt noen som vet noen plugger som er gode å som virker mer enn 1 uke:)
Guest rask-drosje Posted May 20, 2006 Posted May 20, 2006 Sliter litt med det samme. Shampion plugger er ikke kjent for og være de beste heller.Har brukt NGK i vinter men dersom motoren blir rå så kutter ett par av pluggene . Sjekk bensintrykkket. Dersom det er for høyt vil motoren bli rå.
WingDude Posted May 20, 2006 Posted May 20, 2006 Champion er kjent som noe av det bedre som funker på cosworth, men bruk QC59, ikke 57, de blir litt i kaldeste laget, hvis du ikke skal på bane da.Andre plugger som funker er NGK BCR8ES, de er noe rimeligere, men regner uansett du må ned på ca 0,6 i åpning for at de skal funke. Fuskinga du beskriver er et typisk pluggproblem med for stor åpning. Skulle det allikevel fuske med en av disse, er det nok noe helt annet som er problemet ditt.
RS 1000 Posted May 20, 2006 Posted May 20, 2006 hadde settet utrolig stor pris på om noen kunne hjelpe:) eventuelt noen som vet noen plugger som er gode å som virker mer enn 1 uke:) Det er vesentlig å vite hvilket oppsett du har. Komp, kammer, turbo, ladetrykk, effekt, osv osv. Har du mye effekt og race plugger og så lusker rundt på gate, så er det kanskje noe du bare må leve med. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
bige Posted May 20, 2006 Posted May 20, 2006 nå ønsker gamle far noen mere info -- l6 eller l8 med eller uten- cat . Har du juister trykket utenom standar ?Svar på dette og vi tar det derifra og videre .............
rs200 Posted May 20, 2006 Posted May 20, 2006 Hiver meg på denne jeg og...akkurat samme symptomene.fjusking som **** når jeg drar på.og turteller hopper og spretter i alle retninger.hender turtelleren gjør det ved normal kjøring og. Men det rare er at det ikke skjer hver gang jeg gir på. bare nå og da lissom. Oppsett: Grønnmotor med Steg 1 chip,L 8 hjerne.Champ Qc 59 plugger.1bar i trykk. 89-Ford sierra Doch - Solgt. 90-Sierra cosworth 4x4 - Solgt 97-Bmw 325 tds touring - Solgt. 07-Jeep Commander 88- Sierra sedan IST - vraka 75- Escort Mk2 2.0L
WingDude Posted May 21, 2006 Posted May 21, 2006 Hiver meg på denne jeg og...akkurat samme symptomene.fjusking som **** når jeg drar på.og turteller hopper og spretter i alle retninger.hender turtelleren gjør det ved normal kjøring og. Men det rare er at det ikke skjer hver gang jeg gir på. bare nå og da lissom. Oppsett: Grønnmotor med Steg 1 chip,L 8 hjerne.Champ Qc 59 plugger.1bar i trykk. Dra fra hverandre de 3 kontaktene som henger bak motorn oppe på torpedoveggen, dette er skjøter for alle ledningene til følerne på motor, rens og smør dem med en type electro-rens, kan hende det blir bra da.
rs200 Posted May 21, 2006 Posted May 21, 2006 Dra fra hverandre de 3 kontaktene som henger bak motorn oppe på torpedoveggen, dette er skjøter for alle ledningene til følerne på motor, rens og smør dem med en type electro-rens, kan hende det blir bra da.har prøvd detta...men mulig jeg må prøve en tur til.kan det være dårlig jording på hjerna? 89-Ford sierra Doch - Solgt. 90-Sierra cosworth 4x4 - Solgt 97-Bmw 325 tds touring - Solgt. 07-Jeep Commander 88- Sierra sedan IST - vraka 75- Escort Mk2 2.0L
Guest petter w Posted May 21, 2006 Posted May 21, 2006 det at turtelleren bare hopper og lever sitt egent liv hadde eg og,og då fjusket den på pådrag,men dette ga seg plutselig,men sprayet de tre kontaktene en uke etterpå og det har aldri kommet tilbake
Bdt Posted May 21, 2006 Posted May 21, 2006 Kan være tempføler i bakant av topp,i og med at den eter plugger.en jeg kjenner hadde samme prob.. COS it`s WORTH it!
Guest RACEFIX Posted May 21, 2006 Posted May 21, 2006 Siden du nevner at turtelleren hopper rundt vil jeg påstå at du har et problem med en føler, oftest faseføleren i fordeleren. Jeg ville byttet denne og resatt klaringen. Hoppingen kommer av at coilen ikke mottar et pulssignal som følger motorens turtall. Derfor får du også fusk. En overhaling av ledningsnettet hadde nok heller ikke vært dumt, vi glassblåser alle kontakter inni og smører disse med hvit vaselin for å sikre optimal kontakt. Du burde egentlig fått noen med peiling til å sette opp hele motorstyringa di, fra å kontrollere følere til å kontrollere blandinga.
Guest bjørnstad Posted May 22, 2006 Posted May 22, 2006 bilen min bruker like mye plugger som vanlige bruker bensin. det er en 92mod med grønn motor. hva kan dette skyldes? den sviver greit helt til den kommer på ca 1 bar. da fusker den no vilt. ca som turtall sperra slår inn. og turteller går helt løpsk. dette blir bare verre og verre helt til jeg bytter til nye. men i dag når jeg satte på nye ble den bare værre. noen som har tips?vet ikke om dette hjelper, men min fjuska som bare det litt over en bar, bytta plugger og da gikk han ei lita stund, så kom det igjen, turtelleren hoppet vilt,. men så justerte jeg bensintrykket(+mer) og etter det har aldri jeg merka noe til det igjen.. men det kan sikkert være så mangt..
86cosworth Posted May 22, 2006 Posted May 22, 2006 Andre plugger som funker er NGK BCR8ES, de er noe rimeligere, men regner uansett du må ned på ca 0,6 i åpning for at de skal funke. Hei du..har hatt ganske så lignende problem selv.. Men 0,6mm åpning funka ikke så lenge på min. Plugge gikk meget fort. Det var Motorcraft. Så fikk jeg lånt meg noen NGK BCR8ES plugger, desse hadde en åpning på 0,8mm, det gikk heller ikke. Pressa sammen åpningen til 0,7mm å etter det har det funka som en drøm!! på 0,6mm gikk pluggene med en gang... 0,7mm går det fortsatt etter 3-4 mnd 1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal* 1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*
GTD40 Posted May 23, 2006 Posted May 23, 2006 tenkte jeg skulle hive meg pa denne traden, da jeg ogsa har hatt litt problemer med bilen min og at den hadde stor appetitt pa plugger.....Har gjort som Wingdude anbefaler a benyttet NGK plugger, men de har ogsa mattet taes opp realtivt ofte for borsting.......en mate a fa ut litt mer av dem pa.......Har en anelse om at det kan vare vanntempfoleren som er problemet hos meg, og skal bytte den og pluggkabler sa fort jeg far tid.......Men en annen erfaring jeg har gjort meg og som fjernet problemet med plugggene, var a montere MSD tenningsanlegg+ tilhorende coil......etter at jeg monterte dette, har jeg ikke hatt et feilslag selv med 1.6 og 1.7 i ladetrykk......og med en antatt "sliten vanntempfoler"........Motoren var forovrig en helt vanlig gronndyse(2wd) motor og L6 hjerne Kan egentlig nesten ikke fa skrytt nok av MSD anleggene, har brukt det pa flere biler....sarlig ifb med forgassermotorer med store forgassere, samt kammer....og alltid ahr dette hjlp mot startvansker, ujavn tomgang, juksing under padrag osv.....Har forovvrig lovt Wingdude en boks ogsa, skal bli spennende a hore hva han mener etter a ha forsokt..... Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.
HUSNES MOTORSPORT Posted May 23, 2006 Posted May 23, 2006 Er temmelig sikker på kontaktane mot torpedoveggen som er grunnen men kan og vera point trigger i fordeleren, sjekk isolasjonen på ledningene på den..(inni fordeleren)...bcr8es funker kanon med 0,7i åpning men av erfaring kan du berre gløyma og få ein cosworth til og gå reint og fint med mykje effekt(400+Hk) uten ny tenning bør ha MSD6A boks koster 2000kr du får ein ny bil etterpå
Guest Kevin Posted May 23, 2006 Posted May 23, 2006 (edited) Hvor får man kjøpt det da Husnes,og er det noe man monterer selv eller? Tenker da på MSD tenning... Edited May 23, 2006 by Kevin
HUSNES MOTORSPORT Posted May 23, 2006 Posted May 23, 2006 HUSNES PIT STOP 41691231 summit racing usa......www.summitracing.com
HUSNES MOTORSPORT Posted May 23, 2006 Posted May 23, 2006 Hvor får man kjøpt det da Husnes,og er det noe man monterer selv eller? Tenker da på MSD tenning...veldi enkel og montere 6 ledninger.....
Guest rc51 Posted May 24, 2006 Posted May 24, 2006 veldi enkel og montere 6 ledninger..... hvorfor ikke kjøpe plugger i racing serien til NGK, de er svinedyre men tåler skikkelig juling.jeg hadde det på min forrige cosworth og den ble ikke bare pent kjørt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now