Jump to content

Avstemning Dohc eller Ohc


Cossiman

Dohc eller Ohc  

120 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Han og noen til har telt over toppene de har, 7stk sprekt 1 hel.

Ohc bruker mye bensin, dohc billigere.

Men stemmer Ohc, har dohc nå

 

 

Jepp. Je å SierraRS2k hadde tilsammen no sånnt!

8v Dohc er ikke så bra gitt..

Sjefs surregjøk med 100 baller i lufta og ingen i buksa.

Link to comment
Share on other sites

vet godt hva det vil si at de sprekker, det har min gjort nå, det ryker masse hvit og masse vann i olja, får håpe den går til helga skal bytte topp da :D

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Link to comment
Share on other sites

Ble DOHC ja, liker den jeg, den har tålt en del i fra min sin side i hvert fall :D

Må ha nye dekk nå...

1997 Audi A6 2,5TDI

1967 Ford Mustang 289cui

x1992 Ford Sierra GT Sedan - Solgt

x1986 Volvo 740 GL

x1985 Mazda 626

x1987 Volvo 240 - spiker

Link to comment
Share on other sites

-Prøv å gjette hva jeg stemte? hehe. Holder lenge med èn stk kamaksel når det ikke er mere enn 8ventiler uansett! :D

 

-Noen som har høye effekttall på DOCH her da? :wacko:

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Jeg stemte Ohc...Ville kverulere litt på"OHC" og si SOHC men men.....stemmer dette pga at den første DOHC motoren jeg noensinne har hatt (nå) har kjøleproblemer og trykk i kjølevannet....anntagelig av samme grunn som alle de 7 motorene nevnt tidligere her av en annen hyggelig herremann....

 

PS: Kom fort den kontraen din ut fra parkeringsplassen gitt...he he..men du klarte deg fint!

 

Peder

Link to comment
Share on other sites

Blei nok OHC på meg og, Rekorden på effekt fra en SOHC 2.0(?) uten pustehjelp er vel 254 hk ca, hva er det på Dohc?

 

Min sierra 86 2.0L tålte alt, gira på turtallssperra HVER gang, herja fra meg, råna på turtallsperra til og med, på 1, dro 60 på 1., 110 på 2., 155 på 3. og hvertfall 205 på 4. med den, speedoen viste litt lite i slike målere, 175/70R13 dekk. 0,8 l per mil og gikk bedre enn IS faktisk(det var en sprek gasser), men brukte litt olje eterhvert( svettende topppakning).

Vraka bilen, satte motoren i en 1988 stv, han kjørte den tom for olje, flere dager med hard kjøring, fyllte biltema olje, da kom ulydene,påstått rådebank, kjørte i 3 mnd med det og kjørte bilen på huggeren

Lyden var sikkert en vippearm, men bilen gikk like bra, når jeg hadde motoren så tikka den ikke i det hele tatt.

Har ikke noe mot DOHC, men skal like å se den DOHCen som tåler den mishandlinga.

 

Liker draget i DOHC, men stemte OHC

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...