Jump to content

trenger no info om montering av innsprøytning


Guest GranadaBonden

Recommended Posts

Guest GranadaBonden

Heisann... Kjøre ein granada '83 mod med en 2.0 is motor...(sorry folk, men 4syl va d einaste eg hadde råd te!) elle rettare sagt va d ein iS- motor fra sierra! :unsure:

Eg satt på den gamle forgassaren fra den originale 2000 motoren så sto i (Weber), men eg frykte den forgassaren ikkje har glemt at noen har tukla me an...! :angry: spørsmålet mitt blir om noen har bygd om disse før, og satt på innsprøytningen og om noen vet om dette vil svare seg m.t.p. effekt og drivstoff økonomi??? :huh:

 

hvilke deler trengs, og hvilken bensinpumpe er enklest å bruke i tanken uten å måtte lage nye hull osv???ganske grønn, så trenger å få d inn med teskje! ;) Noen tips om hvordan få mer effekt utav disse motorene? :rolleyes:

 

Hadde satt veldig pris på hyppig svar! ;)

 

MVH

Link to comment
Share on other sites

Guest GranadaBonden

10hest e kanskje ikkje allverden, men veit at sprut-hester e noe heilt aent enn suge-hester... toppen å blokkå e fra iS, d einaste så e bytta ut e innsprøytningå te fordel for forgasser. så i utgangspunktet e d "plug'n'play" me innsprøytningå. einaste e d me bensintanken... e d noen så har pumper så passe i granada-tanken, elle må ein ny tank fra aen biltype brukast..?

Link to comment
Share on other sites

Det enkleste er å bruke pumpen fra sierra. Denne henger under bilen bak i en brakett. Du kan ikke bruke K-jetronik pumpen da denne gir for stort trykk. Tank fra innsprøytning er greit å ha ellers så må du kjøre med minimum halv tank for å unngå at pumpen suger luft, motoren stopper og pumpen tilslutt tar kvelden.

Det elektriske er enkelt nok å koble opp. Hele ledningsnettet trenger pluss fra batteri, pluss fra tenning, jording, og ledning til turteller. Meneer det er en ledning til men er kke helt sikker.

Ledningsnettet bør hentes komplett fra Sierra og så bruker du det du trenger av det.

Bensinforbruket blir sikkert litt over literen på småkjøring. Kommer an på tilstanden på motoren og om den er justert riktig.

Husk at du får gode koblinger på bensinslangene slik at det ikke lekker, er trykk i bensinrørene og slangene når du kjører innsprut i motsetning til når du kjører forgasser.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Du trenger innsug, fordeler, ledningsnett til motor fra IS eller Scorpio 2.0 i(omtrent samme modell som motor), ledninger bak til pumpa, trenger 2.8i tank, meiner du kan bruke 2.8i pumpe, trur det er samme pumpa, erstatningspumpa til burton er iallefall samme på 2.0i, 2.8i og cossie standard mener jeg, er ike pumpa som bestemmer trykket, den greier 6-7 bar nesten uansett, er trykkregulator på innsuget, gå over bensinrør, disse er av plast og pleier å være greie, veit ikke om de er like på gasser og i, men trur de er ganske like.

Også må du selvfølgelig ha hjerne og litt elektrisk erfaring.

 

Ang. tank så kan du bygge en catchtank, med ei pumpe som greier å forsyne helst mere enn orginalpumpa,men lavere trykk(dysene bruker ikke allt pumpa kan levere til vanlig heller da men, mesteparten går tilbake i returen, .

Kjøre returen fra motoren oppi der, uttak til orginalpumpe i bunn, inntak fra fødepumpe og retur fra catchtank i toppen og tilbake til vanlig tank, pådenne måten trenger du ikke i-tank.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Guest GranadaBonden

Takk ska dåkke ha for beskrivelsen... endeli noen så kan gje meg litt konkrete tips på d... nå gjenstår d bare å vurdera kor aktuelt d e... om d svare seg liksom.. med is, kor mye effektøkning vil d bli me kvasskammen te Kent.. fr34k meina eg kitet heitte.? *drømme*

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...