libtom Posted October 30, 2002 Share Posted October 30, 2002 dette var intressant kan du ikke finne ut om rs2000 toppen er den samme Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted October 30, 2002 Share Posted October 30, 2002 Om blokka er den samme vet jeg ikke men RS 2000 motoren er en versjon av Dohc 16V motoren som sitter i den fantastisk flotte Scorpioen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: fra 94 og oppover... Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
libtom Posted October 30, 2002 Share Posted October 30, 2002 da vil jo ikke den passe på DOHC 8V uansett :cry: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trones... Posted October 30, 2002 Author Share Posted October 30, 2002 Blokka mener jeg er samme som er på ALLE SIERRA!!! Også Cosworth`en... Det er vel stort sett annen topp på di forskjellige motorene :wink: Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Multicell Posted October 30, 2002 Share Posted October 30, 2002 Det er ikke samme blokk i DOHC motoren som feks pinto, og Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tor Håkon Posted October 30, 2002 Share Posted October 30, 2002 Det er vel ikke akurat så veldig vanskelig å se at blokka ikke er lik... Det er annen borring og slaglengde å.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurbo Posted October 31, 2002 Share Posted October 31, 2002 Hvis noen har tilgang på topp-pak fra de forskjellige motorene så ser man jo om det passer med oljekjøle kanalene+boring. Kan jo være en ide å sjekke innspeksos pak også. 88' Escort Rs Turbo 86' Escort Rs Turbo -x- I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MK5 RS2000 Posted October 31, 2002 Share Posted October 31, 2002 Skal se om jeg rekker å hente de pairene der det stod med forbehold om at jeg har lest feil.. papira ligger så klart i escorten som er på verkstedet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted October 31, 2002 Share Posted October 31, 2002 Trones: Vanskelig med samme blokk fra 1,6 R4 via 1,8 TD R4 til 2,9V6 :shock: :shock: Tor Håkon: Det beviser vel at Ford kanskje fant ut at den gamle var for dårlig :roll: :roll: Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest joda^ Posted November 7, 2002 Share Posted November 7, 2002 Motoren henger vel sammen sånn nogenlunde, men det er mye stress for og få mellom 150+ hk da. Dyrt for disse hestene blir og. Åssen er det å sette på en lavtrykks-turbo/evt. i tillegg til all den andre trimmingen?Noen som vet? :?: :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mfafa Posted August 16, 2003 Share Posted August 16, 2003 Jøss, ser dere sier DOHC-motoren fungerer greit med turbo? Er det noe å satse på , eller blir det veldig dyrt? Tenker jeg har blåst toppakningen på motoren min, så jeg skal planere toppen.. jeg lurer på om jeg skal be folka dra av en millimeter ekstra eller.no (hvis ventilklaringen er stor nok). Men det er jo teit å gjøre det hvis man vil ha turbo seinere! Så, blir turbokonvertering kostbart? Og vil det fungere problemfritt å ta av litt på toppen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now