Jump to content

DOHC motoren....


Trones...

Recommended Posts

Kan vi ikke lage en tråd her for KUN om trim. tips for DOCH motoren??

Og for di som mener at den ikke går å trimme, kan lage sin egen tråd

om dette :twisted:

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ja Det var bedre :D

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Tor Håkon

Det er utrolig nok mulig å trimme denne motoren også... hehe.. :D Men, det blir dyre krefter :( Overhaling av hele motoren, optimale road kammer, chip, luftfilter, og porting av toppen vil gi ca 150 reale hk :!:

Link to comment
Share on other sites

Guest Tor Håkon

Glemte å nevne at denne motoren fungerer veldig bra med overlading :twisted: Ikke noe problem med 200hk, men du må ha ekstra bensin, annen toppakning og intercooler :D

Link to comment
Share on other sites

Tor Håkon!!! Har du noen gang rørt en skrue på en sån motor??? Tror at du kan heller starte egen tråd for kun deg og Granada`en din!!! For du kan ikke ha mye peiling på denne motoren :!: :!: Og hvor får man tak i optimale road kammer til motoren :?: :?: Det skulle jeg gjærne ha vist :!: :!:

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

Guest Tor Håkon

Jeg har selv hatt sierra med slik søpplemotor!! Optimale road kammer får du i england! Du kan ringe Specialized Engines i England å høre hva de sier!!

Link to comment
Share on other sites

Guest MK5 RS2000

Tror den Motoren kan være like holdbar som alle andre ford motorer. Motoren som er i mk5/6 RS2000 er jo faktisk bygget på deler fra doch motoren Har ikke de papira foran meg nå men mener blokka skal være den samma etter det det står i pairene men det kan jeg sjekke. RS2000 motoren er noe mere trim vennlig men med litt påkost å forsking må man vel klare mere en 150/155hk av en vanlig doch men spørs jo om det er vært det.. nå tenkte jeg da uten turbo konvertering. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...