Jump to content

Ford P100


GulenPower

Recommended Posts

Hei!

 

Har lenge hatt lyst på ein Ford P100, og no er eg komt over ein som eg skal få til ein veldig rimelig sum :)

Men problemet er at motoren er ødelagt. Den motoren som stod i var ein 1,8 turbodiesel. Eg har ein 2.0is og ein vanleg 2.0 OHC gasser motor. Eg lure då på om nokon veit om ein av desse motorane går rett nedi uten att eg treng å byte så mykje delar?

Evt. om motoren ikkje passar om eg kan då ta girkassa frå IS'en nedi ilag med motoren? om det då vil passe på mellomakslingen til P100'en?

 

mvh

Daniel

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Guest KaFarske

det sies at ford har brukt den samme "gearkasse festene" i ca 30 år nå, så de allerfleste kassene skal passe omm verandre.

 

men husk at du må nokk bytte tank også vhis du skal ha noe nytte av en bensin motor. dieselen har jo retur, men jeg vet ikke om jeg ville brukt en gammel diesel tank, hvis dieselen har stått lenge, kan den være full av diesel dyr, å det er noe ordentlig dritt å få ut..

 

Lykke til :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Samme hjulavstand å girkasser på sedan, stv å p100.. Bare å kline over ting. Men fra bakhjulet å bakover er p100 lenger

 

 

Hva hjulavstand har en standard sierra?

 

Mener p100'en har en avstand på 2910mm.

Vurderer motorbytte i min, men usikker på hvor langt jeg vil dra det.

Har ikke sjekka på min enda, men anbefalingene fra folk i england er å sette over en capri aksling for å få bedre alternativer med felger og slike ting. Capri akslingen er smalere, ettersom p100 bakakslingen skal være noe tilsvarende en lettvekter transit mk3/4 sak.

Spørs da om hvor mye smalere capri'en er... kan jeg kompensere med innpress på felgene eller må det spacers til.

 

Mitt håp hadde vært å satt i en 2.9l xr4x4 maskin..med kasse og hele sulamitten, men har ingen anelse om hvordan dette funker med krysset og diverse.

Fronten er identisk sierra sedan så alt fremme er bolt on sånnt sett... men den bakre delen produserer litt hodebry.

-69 Cortina, -91 Sierra xr4x4, -87 Escort RS Turbo s2, -91 Sierra p100, -02 Mondeo ghia.

 

The original plan: "Just make it look pretty, that way the users won't notice the utter lack of functionality."
Again, life was much easier when Apple and Blackberry were just fruits.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jeg måtte korte ned min bakerste del med 4" og bruke kryss ifra en mk3 transit. mk2/3/4++ passer på bakerste kryss. er kraftigere kryss på p100 en mk2 og sierra...

Går fint,

 

Ligg unna capri aklingen vil bare se harry ut. bruk 6bolts mk3 P100 bak aksel, dobbel eller singel.

Tilogmed twin mk2 aksling passer... er litt lang i dreva..... i motsetning til p100 som er kort drevet i akslingen...

Edited by e21baur
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Hei dekk og felg er ikke problem, du tar bare av de originale "spacerene" foran, snur de og monterer de bak, da er det mulig å montere 5 bolt ford felger, men du må ha muttere med offset kon..

 

5 bolt scorpio cos felger passer fint på de..

 

Tormod

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...