Jump to content

RÅ turbo blokk med innmat til 2.8 v6


Guest V6 performance

Recommended Posts

Guest V6 performance

Hei,

 

vurderer salg av ferdig borret/maskinert blokk og veiv med smidde råder, stempler etc. komplett innmat (veiv +++) 2.8 v6 for turbo bruk.

 

 

bud fra 10-20 vurderes. Dette er nytt, befinner seg i Troms fylke

Edited by V6 performance
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Sierraxr4x4
vurderes vurderes..

 

har også komplett mfi innsprøytning beregnet for 300hk+

den hørtes også veldi interisang ut, kor kjøpe du topp pakkninenen til motoren?

Link to comment
Share on other sites

Guest V6 performance

ja, koster nok en del.

Men man får ikke solgt ting for gull & grønne skoger uansett. Har gått lei, så bedre å selge unna om noen er int.

 

smidde råder/stempler +++. Skal vel tåle mer enn v6 blokka er god for.

Link to comment
Share on other sites

ja, koster nok en del.

Men man får ikke solgt ting for gull & grønne skoger uansett. Har gått lei, så bedre å selge unna om noen er int.

 

smidde råder/stempler +++. Skal vel tåle mer enn v6 blokka er god for.

 

Hvilke råder er du har?? type stempler?? er blokken ferdig montert med alt av deler??

Har:

 

Ford granada 1978mod 2-dørs 2,3L med svart interiør!

 

Har hatt:

 

1982 2,3L stv 1982 2,3Gl med vinyltak.. 1978 2,8ighia s-pack. 1978 2,3L 2dørs 1979 2,3Gl sedan 1984 2,8L stv 1982 2,8 ghia sedan 1978 2,8iL 2-dørs med vinyltak og soltak! 83mod 2,3l stv, 1978mod 2,3l 2-dørs, 1977mod 2,3gl 2-dørs, +++ noen delebiler oppigjennom.

Link to comment
Share on other sites

Guest V6 performance

type smidde råder som tåler garantert 500hk og smidde mahle stempler. har ikke montert i blokk - plug`n play

Link to comment
Share on other sites

type smidde råder som tåler garantert 500hk og smidde mahle stempler. har ikke montert i blokk - plug`n play

okay, da har du samme stempler som meg, men hakket dårligere råder.. hvor mye skulle du hatt for blokk aleine med innsprøytninga???

Har:

 

Ford granada 1978mod 2-dørs 2,3L med svart interiør!

 

Har hatt:

 

1982 2,3L stv 1982 2,3Gl med vinyltak.. 1978 2,8ighia s-pack. 1978 2,3L 2dørs 1979 2,3Gl sedan 1984 2,8L stv 1982 2,8 ghia sedan 1978 2,8iL 2-dørs med vinyltak og soltak! 83mod 2,3l stv, 1978mod 2,3l 2-dørs, 1977mod 2,3gl 2-dørs, +++ noen delebiler oppigjennom.

Link to comment
Share on other sites

Guest V6 performance

dårligere og dårligere fru blom:D Skal være evig takknemlig når man presser 400hk ut av en 2.8. Da har man maskin så det holder i massevis.

 

blokka er bora opp og satt i kamlager... vel om ingen kjøper delene, så kan du vel by på blokka og innsprøytinga. bud mottaes

Link to comment
Share on other sites

dårligere og dårligere fru blom:D Skal være evig takknemlig når man presser 400hk ut av en 2.8. Da har man maskin så det holder i massevis.

 

blokka er bora opp og satt i kamlager... vel om ingen kjøper delene, så kan du vel by på blokka og innsprøytinga. bud mottaes

Okay, må bare vente å se:) har ikke tilfeldigvis turbo manifoiler også?? bør vel klare 450hk med ordentlig avbalansering å modda topper:) klarer man 600hk er du i grense land, et must er jo modifiserte usa topper skal man over 450 iallefall.. er dyrt å bygge ordentlig motor uansett om det er V6 eller firer.

Har:

 

Ford granada 1978mod 2-dørs 2,3L med svart interiør!

 

Har hatt:

 

1982 2,3L stv 1982 2,3Gl med vinyltak.. 1978 2,8ighia s-pack. 1978 2,3L 2dørs 1979 2,3Gl sedan 1984 2,8L stv 1982 2,8 ghia sedan 1978 2,8iL 2-dørs med vinyltak og soltak! 83mod 2,3l stv, 1978mod 2,3l 2-dørs, 1977mod 2,3gl 2-dørs, +++ noen delebiler oppigjennom.

Link to comment
Share on other sites

Guest V6 performance

ehhh... jeg kan ikke stå for at DU klarer å få så mye ut av en v6. Jeg hadde et moderat forhold på å kjøre 350 ut av motoren noe som er relativt. Andre vet jeg har fått 300 med 2 stk mitshubishi turboer, annen her i norge tar ut 400 twin turbo, er vel i en gammel 17 m eller noe lignende. og dette er bekreftet.

Disse delene tåler det, men å kjøre "600" hk på original veiv er vel som å skyte seg selv i foten. alle med en viss sans for det tekniske skjønner vel det. Sier seg selv også at ta ut "600" med org. 2.8 mfi anlegget går ikke. Blokka er støypgods, så den har sitt å gå på.

bruker du godt på 60-70k så har du en v6 som er kraftig.

så om du hakker på meg eller, vet jeg ikke. Men, skjønner poenget ditt

Edited by V6 performance
Link to comment
Share on other sites

Guest twin28gtr

jeg hadde maken 2,8 motor i min 3dørs xr4x4. 85modell.

 

men med org kam, og 4puck klutch, lett modda topper 2.8, org k-jet innsprut+ smt6 tileggsprut,

 

den ble bremset på Bjørnstad bil i Trondheim, med 0,8bar med en eldgammel t4 liten lastebilturbo.,

 

veldig treg. den ladet først på 4000rpm. turtalsperra på 6400.

 

mellom dette smalt det bare før sperra slo inn på samtlige gir,

 

350hk i motoren og 320hk på drivhjulene.

 

ved 1.2bar ytet den ca 400hk. og 1,5bar 450hk. noe jeg prøvde etter bilen var ferdig bremset.

 

dette går så inni gamperæva bra. dette draget og momentet er helt sykt. hadde det ikke vært for turtallsperra, hadde den varvet lett til 8000rpm.

men toppa var ikke modda for dette. da rundt 400hk var målet, med 500hk motor.

 

en riktig turbo ville ha gitt en mye bedre utbytte av det hele.

 

 

motoren er solgt til en annen ivrig kar.

 

nå står en nybygget annen motor klar med usa topper ,og 3,0 volum.

 

så får vi se hva en 2,8 blokk tåler av trykk.

 

vet av 2 stk 2,8 turbomotorer som det er tatt ut ca 450-500hk av ., dette på 90 tallet, med gamle umoderne dataspruter.

 

 

Arvid Indrehus har den gamle 20m rs, den lader 1,2bar på twin.med små switser turboer, haltech.,

 

han har ca 400hk. nå blir det kansje mere etter hvert .,med nye turboer og annen kam og rulleløftere

 

.

Link to comment
Share on other sites

Guest twin28gtr

jupp., samme innmat i motoren som du har,

 

den er nå solgt til fordel for noe mere oppdatert,

kompressor+turbo

 

 

 

ja tromsø reg, og en av 5 stk xr4x4 orginal 3dørs som ble levert i norge .er 1985modell. vet at det finnes en til i norge, resten skal være hugget.

 

er litt langtidsprosjekt denne bilen, driver først med en hvit 4x4 cosworth sedan,med twin turbo, 2 stk gt28r., med sekvential oppladning

så regner med å fått det meste på bilen iløpet av høsten,så får man se

 

hva en 2,8 motor kan klare.

,

Link to comment
Share on other sites

Guest V6 performance

Greit,

 

du skal få det for den prisen om ingen andre melder seg innen slutten av neste uke.

 

Send meg PM

Link to comment
Share on other sites

ingen som har behov for?

 

Jo, men har også behov for penger.. :rolleyes:

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Guest V6 performance

hehe,

 

hvem har vel ikke det.

vel vel, motoren er smurt inn, så den kan stå i 10 år tilsalgs:D

bud mottaes

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...