Jump to content

Skal ha wrc topppakning


Guest Arne

Recommended Posts

det finnes wrc pakning jo, er bare vås at det ikke finnes, trenger ikke si slikt når du ikke vet sikkert, en kamerat av meg har nå nettop montert en wrc pakning på sin rsturbo så ja det finnes, men hvor han kjøpte den det er det verre med for det vet jeg ikke :D

 

hehe men om man trenger en wrc pakning på en rsturbo, det tviler jeg og på, men det får de som har peiling på rsturbo svare på da jeg driver med cosworth hehe :D

Edited by vinge87

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Guest Tracid

Skal du montere wrcpakning bør du plane blokk og topp. wrcpakning er ren stålpaking. Ekstremt nøye at det er plant. Hvis ikke holder den ikke mer enn en vanlig motorcraft.

 

Men det er sant som alibaba sier, vanlig motorcraft (ford) pakning og orginale strekkbolter holder sannsyligvis mye mer trykk enn du noen gang kommer til å lade.

Edited by Tracid
Link to comment
Share on other sites

Skal du montere wrcpakning bør du plane blokk og topp. wrcpakning er ren stålpaking. Ekstremt nøye at det er plant. Hvis ikke holder den ikke mer enn en vanlig motorcraft.

 

Men det er sant som alibaba sier, vanlig motorcraft (ford) pakning og orginale strekkbolter holder sannsyligvis mye mer trykk enn du noen gang kommer til å lade.

 

jepp dette hørte jeg også.. skulle jo også ha "grpa" pakning jeg også... men ble anbefalt og kjøre med orginale.. skulle vist værra like bra den .. ;)

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

som sagt før her, du som har RS turbo hva skal du engentlig med WRC pakning, skal du lade 3 kg du eller :blink: org pakning eller gr.a holder lenge, ikke ment som kritikk eller for å virke sur, men lurte bare :)

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Link to comment
Share on other sites

har snakka med ein som har peiling.Han sa at vis jeg hadde tenkt å ha bilen en stund så burde jeg kjøpe wrc,så er jeg sikker på at det holder...

Skal vertfal lade 1 bar.... :)

Link to comment
Share on other sites

WRC-pakning til Mk4 Escort eksisterer ikke. De som evt. måtte hevde å selge det lurer deg.

 

Kjøp orginal Ford, den har vist seg bedre en "forsterkede" pakninger utallige ganger ..

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

Har di en nettside ?

 

den pakningen han snakket om der er til cosworth.. :) er folk i england som kjører over 300 hk på original ford pakning! ingen vits i å ha noe sterkere.. kommer aldri opp på det nivået der med 1 bar på en rst..

Link to comment
Share on other sites

den pakningen han snakket om der er til cosworth.. :) er folk i england som kjører over 300 hk på original ford pakning! ingen vits i å ha noe sterkere.. kommer aldri opp på det nivået der med 1 bar på en rst..

 

Skal ha noe som varer...

hva er alt snakk om at WRC pakning ikkje finnes, nå har jeg jo bestilt en.... er det luft jeg har bestilt då eller ?

kan noen som har PEILING svare ?

Link to comment
Share on other sites

det de over her krangler om er om den pakningen du har bestilt faktisk kan kalles en wrc pakning! det du har kjøpt er en multilags stålpakning! denne kan ikke brukes hvis du ikke sender inn topp OG blokk til planing..

 

med andre ord har du bestilt en pakning til 2000 som du utgangspunktet ikke trenger og i tillegg må du sende inn blokk og topp til maskinering for å kunne bruke den.. setter du den på motoren uten å maskinere kommer den mest sannsynlig til å lekke som besatt.. :rolleyes:

 

hadde du likegjerne gått på ford og fått en original pakning til ca 500 kunne du satt den rett på og vært ferdig med det! kan kjøre 2 bar+ på den uten problem..

Edited by Robox
Link to comment
Share on other sites

Guest Tracid

Ford har aldri laget en wrc pakning til mk4, derfor sier folk at det ikke finnes. Det som blir definert som wrc pakning er en mulitlags stålpakning. Hvis pakningen du har bestillt er laget av noe annet enn stål, er det ikke en wrc.

Link to comment
Share on other sites

hadde du likegjerne gått på ford og fått en original pakning til ca 500 kunne du satt den rett på og vært ferdig med det! kan kjøre 2 bar+ på den uten problem..

 

når jeg kjørte på 1,2 så kunne en se på pakninga at den hadde blåst litt ut av sylinderen, så spørs vel om den holder til 2 bar ;)

1985 Escort Rs Turbo S1 (ombygd Xr3i)

Link to comment
Share on other sites

sjekk linken her.. blåser du originalpakningen på 1,2 bar er mest sannsynlig ikke toppen din plan eller noe annet er feil på motoren din..

 

http://www.passionford.com/forum/viewtopic.php?t=35207

 

FLERE som kjører 2 bar+ og 300 hk+ på originalpakning i england.. les litt på passionford så ser du.. tony_turbo og christian&beccy kjører 300 hk+!

 

edit: glemte linken.. :lol:

Edited by Robox
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...