Jump to content

Tremec kasse i Scorpio


Guest dølle

Recommended Posts

Guest dølle

Da har jeg (endelig) fått satt i ei Tremec TKO600 kasse i en -92mod Scorpio 24v. B)

 

Brukte ca 6mnd på hele jobben :blush: , fordi jeg ikke visste så mye om hva,hvor og hvordan dette skulle gjøres(helt ned i detaljer) og jeg jobba en del hjemmefra i mellomtia. Det er ikke så mange som er enkle å få tak i som har peiling på hvordan dette gjøres, så det har tatt meg litt tid.. <_< MEN nå har jeg gjort det..

 

SÅ:

Hvis det er noen her på forumet som (SERIØST) :ph34r: tenker på å gjøre en lignende jobb så er

det bare å spørre, jeg skal svare så sant jeg har tid.

 

Men først litt harde facts:

 

Kassa: Tremec TKO600, kjøpt hos KRB Trading

Clutch: Tilton Sonic 3 plater, kjøpt hos KRB Trading

Mellomaksling: 3 tums diameter(skal tåle 5-600 gamp), kjøpt ny hos GKN Driveline

Svinghjul: Fra en 2,3l(Granada tror jeg)

Clutchhus: Fra en britisk 3,0l Granada(løst)

 

ADVARSEL!!!: :ph34r: Ombyggingen har kostet meg ca 40lapper! :angry:

Kasse,clutch og mellomaksling er kjøpt nytt og all skruviga er selvgjort. B)

 

TKO500_Tremec_Transmission.jpg

Link to comment
Share on other sites

Har også stusset litt på dette med ei tremec kasse i 24v'n, men har slått det fra meg inntil videre, har ikke så mye hester at det er nødvendig. Enda... ;)

Men jeg er nysgjerrig på hvordan du har fått til speedometer og VSS sensor?

 

Da har jeg (endelig) fått satt i ei Tremec TKO600 kasse i en -92mod Scorpio 24v. B)

 

Brukte ca 6mnd på hele jobben :blush: , fordi jeg ikke visste så mye om hva,hvor og hvordan dette skulle gjøres(helt ned i detaljer) og jeg jobba en del hjemmefra i mellomtia. Det er ikke så mange som er enkle å få tak i som har peiling på hvordan dette gjøres, så det har tatt meg litt tid.. <_< MEN nå har jeg gjort det..

 

SÅ:

Hvis det er noen her på forumet som (SERIØST) :ph34r: tenker på å gjøre en lignende jobb så er

det bare å spørre, jeg skal svare så sant jeg har tid.

 

Men først litt harde facts:

 

Kassa: Tremec TKO600, kjøpt hos KRB Trading

Clutch: Tilton Sonic 3 plater, kjøpt hos KRB Trading

Mellomaksling: 3 tums diameter(skal tåle 5-600 gamp), kjøpt ny hos GKN Driveline

Svinghjul: Fra en 2,3l(Granada tror jeg)

Clutchhus: Fra en britisk 3,0l Granada(løst)

 

ADVARSEL!!!: :ph34r: Ombyggingen har kostet meg ca 40lapper! :angry:

Kasse,clutch og mellomaksling er kjøpt nytt og all skruviga er selvgjort. B)

Edited by Count

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

Guest dølle
Har også stusset litt på dette med ei tremec kasse i 24v'n, men har slått det fra meg inntil videre, har ikke så mye hester at det er nødvendig. Enda... ;)

Men jeg er nysgjerrig på hvordan du har fått til speedometer og VSS sensor?

 

Speedometeret var ikeno problem det! Kassa leveres med uttak for elektronisk og vaier speedometer. På min bil er det vaier, og det var bare å stappe inni og skru til(var litt kuk å få fatt i rette skruven, men litt leting blant no gammalt skrot så fant jeg en som passa.) Det viser til og med helt rett! :D

 

Har du elektronisk(VSS sensor ja) så er det bare å koble det til den kontakten som stikker ut fra Tremeckassa, helt enkelt genialt :)

Edited by dølle
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest dølle
mye måtte du gi for kassa hos KRB ?

 

21 høvdinger tror jeg, mye penger, MEN mye billigere enn ei Fix-It kasse eller lignende.

Den kassa er verdt hvert ett øre!

 

Bare å ringe KRB å spørre han viss du trenger noe,

han er veldig serviceinnstillt og hjelper deg med(les:skaffer) det meste du trenger for å bygge noe lignende.

Link to comment
Share on other sites

Så bra ut den kassen der ja, gratulerer så mye.

Får inderlig håpe den holder, kostet jo nok iallefall.

Stusset litt på disse delene dine. Svinghjul fra Granada 2.3 er greit nok, men clutchhus fra 3.0?

3.0 er vel en Essex maskin, og 2.9 Cosworthmaskinen er vel basert på en Cologne sak, eller?

Disse har jo forskjellig boltmønster inn på motoren, eller har du mekket om?

Såvidt jeg husker har de vel også startmotoren på forskjellig side.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Guest dølle

Skal ikke si heelt sikkert at det clutchhuset er fra 3litern, men han jeg kjøpte det fra sa at det var fra en 3 liters maskin(granada), det var den eneste han hadde som hadde løst clutchhus mente han.

 

Men, som sagt, jeg skal ikke si helt sikkert at det er det da...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...