Jump to content

Skal godkjenne bilen min 24 august


Guest Øyvind Tempel

Recommended Posts

Guest Øyvind Tempel

Hei

 

Lurte på om det er noen som vet om man får godkjent 17 toms felger på biltilsynet uten papirer på dem?

Jeg må ha 17 toms felger på fordi jeg har tarox bremsekitt ergo orginal felger går ikke på.

Takker for svar :)

Link to comment
Share on other sites

sykt asså... få problemer for at en har forbedret bilens bremse evne :wacko:

Helt enig :rolleyes:

Men vi bor jo i Norge ikke sant, og her er det mye som er rart :blink:

Synes egentlig det er rart at ikke alle oppgraderingskit har tûv- godkjenning...

Er jo sikrere å kjøre med større bremser!!!

Link to comment
Share on other sites

Trenger ikke papirer på felga,for noe tull.må bare dokumentere at du er innenfor 5 prosent el hva f... det er av org rulle diam.finn en nettside med dekkalkulator og print ut det.DET veit jeg fordi jeg har gjor det selv :)

COS it`s WORTH it!

Link to comment
Share on other sites

De fleste oppgraderingsbremser har ikke støvhetter på stemplene i kalipperen og er derfor mye mer utsatt for korrosjon og kan sette seg fast, dette er en av grunnene til at det som oftest ikke er godkjenningspapirer på bremse oppgr. kit.

Det skal fremvises godkjenningspapire på felger med annen dim./innpress en orginal, men når det er sagt så er det jo noen i biltilsynet som bruker sunn fornuft på jobb(heldigvis);)

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Guest Øyvind Tempel

har vært på trangsynet nå og jeg fikk to mangler.

Bremsene sa de ingenting på.

Skifte nedre styrekule høyre fremme og så må jeg smøre alle bremsene mine for de henger.

Regner med dette går som en drøm på etterkontrollen

Link to comment
Share on other sites

Ok, det var en EU-kontroll ja. Jeg trodde det var en enkeltgodkjenning. På eu-kontroll får du sjeldent problem med slike ting, fordi det er de færreste på trafikkstasjonene som vet hva som er forskjellen.

Link to comment
Share on other sites

Skifte nedre styrekule høyre fremme og så må jeg smøre alle bremsene mine for de henger.

Regner med dette går som en drøm på etterkontrollen

Er vel snakk om indre eller ytre styreledd, ellers så må det være ei bærekule ?

Når de hadde bilen din på bremsetesteren, hvordan foregikk det ? De hadde vel en slik 4-hjuls-bremsetester, eller testa de hvert enkelt hjul ? For tester de en og en aksel samtidig på en sierra/escort, så vet dem ikke hva de driver med, dette kan skade drivverket ! Meldingen om at bremsene dine henger på alle hjula skal du ta med en klype salt, det virker svært usannsynlig, spør dem om de vet hva de driver med.

Link to comment
Share on other sites

Det er et vekjent fenomen det der med at BT folk ikke har snøring på 4x4 systemet til ford og bremsetester.

 

Har en artig historie jeg jeg hørte i den sammenhengen.

En av de som har bygd om flest cosworther i Norge hadde bilen til visning hos BT, det hadde nettopp begynt en dame på den lokale trafikkstasjonen, og hun var ikke klar over verken hvem vedkommende som var der (utenom navnet hans) eller hvordan det var med 4x4 systemet på en sierra og bremsetester, og hun trodde ikke på han da han forklarte henne hvordan det var, og at bilen ikke måtte kjøres i bremsetester på vanlig måte. Så hun ringte den lokale Ford-forhandleren og fikk snakke med verksmesteren der, der fikk hun opplyst både tlf.nr og navn til en som kunne forklare henne alt om hvordan dette var og hvorfor, hun blei temmelig lang i maska da hun oppdaget at navnet hun fikk opplyst var det samme som han som nettopp viste bilen der, og hun skal ha sagt noe slikt som, " det er visst han som er her det" - i en kanskje ikke alt for bråkjekk tone :blush:

Link to comment
Share on other sites

Guest Øyvind Tempel

bremsetesten ble tatt på en enkel rulle og jeg satt og tenkte på det der med 4x4 systemet mitt om dette var sundt?

Dette var ikke en EU kontroll men en full godkjenningstime som tok meg 2 timer fordi det er en import bil som skal førstegangsgodkjennes.

Men er da ikke noe problem med de små tinga jeg fikk så jeg må bare få tid til å skifte den ene bærearmen fremme og smørre alle kalliperene mine så går dette sikkert fint håper jeg :/

Edited by Øyvind Tempel
Link to comment
Share on other sites

Guest Øyvind Tempel
bremsetesten ble tatt på en enkel rulle og jeg satt og tenkte på det der med 4x4 systemet mitt om dette var syndt?

Dette var ikke en EU kontroll men en full godkjenningstime som tok meg 2 timer fordi det er en import bil som skal førstegangsgodkjennes.

Men er da ikke noe problem med de små tinga jeg fikk så jeg må bare få tid til å skifte den ene bærearmen fremme og smørre alle kalliperene mine så går dette sikkert fint håper jeg :/

Link to comment
Share on other sites

Guest Alex_86
Det er et vekjent fenomen det der med at BT folk ikke har snøring på 4x4 systemet til ford og bremsetester.

 

Har en artig historie jeg jeg hørte i den sammenhengen.

En av de som har bygd om flest cosworther i Norge hadde bilen til visning hos BT, det hadde nettopp begynt en dame på den lokale trafikkstasjonen, og hun var ikke klar over verken hvem vedkommende som var der (utenom navnet hans) eller hvordan det var med 4x4 systemet på en sierra og bremsetester, og hun trodde ikke på han da han forklarte henne hvordan det var, og at bilen ikke måtte kjøres i bremsetester på vanlig måte. Så hun ringte den lokale Ford-forhandleren og fikk snakke med verksmesteren der, der fikk hun opplyst både tlf.nr og navn til en som kunne forklare henne alt om hvordan dette var og hvorfor, hun blei temmelig lang i maska da hun oppdaget at navnet hun fikk opplyst var det samme som han som nettopp viste bilen der, og hun skal ha sagt noe slikt som, " det er visst han som er her det" - i en kanskje ikke alt for bråkjekk tone :blush:

 

 

det var meg hvis noen lurer...

Roger rogersen, 39 år fra ytre senja

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...