Jump to content

Hva skal jeg velge?


NyborgRacing

Recommended Posts

nå har jeg hørt så mye forskjellig, hva er best av T-25 å T-34 motor til escort Cos.?! Jeg skal ha en original en å skal sette på komplett 330Kit. jeg vet at T-25 turbo motoren må man bytte turbo på men tenkte på motor sliteting holdbarhet å rett å slett hvilken motor som er best av dem??!! tenker på varighet over tid å sånneting.. Alt av svar motas med takk :D

Link to comment
Share on other sites

har hatt begge typer, mest fornøyd med t-25, får jo 300hk kitt som bruker den orginale turboen, det sies at disse skal gå like bra som et 330 kitt på t-35, men over 300hk så må du ha datasprut ja, men hva så hehe

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Guest Komfort

-Foreløbig er det vel kun levert 305 hk kit til t-25 escort.

-330 hk sett til t-34 escort er meget billig.

-t-25 meget bra bunndrag, forbedret motorkonstruksjon.

-t-34 turbo perfekt til 330-360 hk (opp til 380 hk).

 

Holdbarhet over tid blir blir vel ganske likt, da det er små forskjeller på motorene.

Link to comment
Share on other sites

og det store plusset er jo og at t-25 er en nyere bil, så hadde ikke tvilt

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Jeg stilte dette spørsmålet til Jenspeed via spørrespalten i Gatebil-Magazinet.

spm:

"Jeg har planer om å kjøpe meg en Escort Cosworth, og lurte på om det er noen forskjell på kvaliteten til de nye eller gamle motorene. Er en 92-modell motor like holdbar som en 95-modell. Noen anbefalinger?

svaret:

Jeg personlig ville kjøpt meg en 92- eller 93-modell Escort Cosworth. Den er billigere å trimme, hvis du ikke skal trimme så kan du kjøpe deg en 94- eller 95-modell bil. Bunnen på motorene er ok, men toppen og motorstyringa og div ting er ikke så bra på 94- og 95-mod. Jenspeed.

Link to comment
Share on other sites

Jeg stilte dette spørsmålet til Jenspeed via spørrespalten i Gatebil-Magazinet.

spm:

"Jeg har planer om å kjøpe meg en Escort Cosworth, og lurte på om det er noen forskjell på kvaliteten til de nye eller gamle motorene. Er en 92-modell motor like holdbar som en 95-modell. Noen anbefalinger?

svaret:

Jeg personlig ville kjøpt meg en 92- eller 93-modell Escort Cosworth. Den er billigere å trimme, hvis du ikke skal trimme så kan du kjøpe deg en 94- eller 95-modell bil. Bunnen på motorene er ok, men toppen og motorstyringa og div ting er ikke så bra på 94- og 95-mod. Jenspeed.

 

 

ja og dette er jo velldig gammelt nytt, men blokken på t-25 er det bedre underspyling på, men vist jeg skulle ha trimmet min over de "305"hk, så hadde jeg bygd meg en motor på en t-35 motor og tatt og lagt t-25 motoren på loftet, kjekt og ha orginaldelene vettu ;) og da er jo det bare til å bruke ledningnett fra t-35, eller datasprut, alt etter hvor mye du vil ha ut av motoren, lykke til :)

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Er det noen her inne som har erfart at toppen på t-25 er dårligere?Betviler ikke kunnskapen til mr hannestad altså...men for 300hk i en t-25 ser jeg lissom for meg at det ikke er noen fare med toppen.

89-Ford sierra Doch - Solgt. 90-Sierra cosworth 4x4 - Solgt

97-Bmw 325 tds touring - Solgt. 07-Jeep Commander

88- Sierra sedan IST 272 Hk - vraka

75- Escort Mk2 1600 x-flow

Link to comment
Share on other sites

Er det noen her inne som har erfart at toppen på t-25 er dårligere?Betviler ikke kunnskapen til mr hannestad altså...men for 300hk i en t-25 ser jeg lissom for meg at det ikke er noen fare med toppen.

Nå er det vel ingen som har sagt at den toppen ikke holder til 300hk heller vel? Men det er jo ikke noe stor hemmelighet at det er der det stopper og på denne utgaven...

Link to comment
Share on other sites

Nå er det vel ingen som har sagt at den toppen ikke holder til 300hk heller vel? Men det er jo ikke noe stor hemmelighet at det er der det stopper og på denne utgaven...

 

 

Det er pga det originale motorstyresystemet og den originale turboen. Vet om en som har T25 motor i en Sierra. Kjører originale Sierra L8 motorstyresystemet og T34. Går og holder like godt som andre Cosworthmotorer, minst.

 

Raskeste standardmotor med grønndyser jeg har sett. 201 M på 8,0 og 147 km/t, gjentatte ganger.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Det er pga det originale motorstyresystemet og den originale turboen. Vet om en som har T25 motor i en Sierra. Kjører originale Sierra L8 motorstyresystemet og T34. Går og holder like godt som andre Cosworthmotorer, minst.

 

Raskeste standardmotor med grønndyser jeg har sett. 201 M på 8,0 og 147 km/t, gjentatte ganger.

Fullt klar over at Ford motorstyringen og turboen stopper der ja.

 

Men du vet kansje hva eksakte forskjeller er på topp på T25 og T34 Escort og du da...?

Link to comment
Share on other sites

Fullt klar over at Ford motorstyringen og turboen stopper der ja.

 

Men du vet kansje hva eksakte forskjeller er på topp på T25 og T34 Escort og du da...?

 

 

Larsern har en slik motor og sier følgende:

 

Hello!

 

Har small-turbo YBP motor ja, men som tidligere sagt så har jeg bl.a. datasprut og da blir det ikke så relevant i denne sammenhengen.

 

Kan du skru selv eller har noen til å skru billig for deg, så kan 350hk passeres for ca.15 lapper (pluss evt eksosanlegg hvis du ikke allerede har det.) med en pent brukt turbo fra gamlere escort og ett sett dyser og MSnS (Megasquirt) datasprut.

 

YBP motoren har den sterkeste blokka, men de siste utgavene har M6 bolter i lagerbukkene til kammene og begrenses da til ca.450hk da kammer/ventilfjærer mm må holdes på ett snilt nivå.

Tidlige YBP har fremdeles M8 og begrenses til <600hk pga mindre gods inn til kjølekanaler, så portene kan ikke gjøres like store som på tidligere topper.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Takker for alle svar.. dette er likevanskeli valg som før jeg la inn tråden så jeg har bestemt meg for å kjøpe den bilen jeg finner å jeg vil ha.. ikke kjøpe den første å den beste\verste... men heller vente å se å kjøpe den jeg virkeli for lyst på selv :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...