Jump to content

sierra 2,3 is?


johnsen

Recommended Posts

Guest mazdafun

2,3 rekkefirer sitter vel i den såkalte XR4Ti om jeg ikke husker feil? dette er en 2,3 med turbo, levert for bl.a det amerikanske markedet under navnet Merkur.info

Link to comment
Share on other sites

Så pussig, akkurat idag kom jeg på tanken på om å ta inn en XR4Ti også er det andre som skriver det her samme dag;) Hadde en original, men sliten XR4i innom jobben idag, var da jeg kom på tanken. Liker det spesielle karosseriet! Hvor mye vil et passe bra eksemplar komme på da? Har ikke noe særlig peil på import.

- Holder på med garasje hjemme og skrur ikke en dritt!

Har minst 4 Sierraer, 1 Granada, 1 Orion, 1 Rekord, 1 Kadett og ei Hobby-vogn:)

Ønsker å bli kvitt: 4 Sierra stasjonsvogn-dører, 2.9 motor, Astra G HF-skjerm og 5-bolt skivebakstilling.

Mine prosjekter

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth

ca 35 tusen i avgifter. pluss frakt, pluss innkjøpspris, pluss moms

 

Brukte følgende data (som garantert ikke stemmer 100%):

2,3

170hk

1300kg

Link to comment
Share on other sites

name='Halvorsens garasje' post='198549' date='1.09.2006 - 19:03']

Så pussig, akkurat idag kom jeg på tanken på om å ta inn en XR4Ti også er det andre som skriver det her samme dag;) Hadde en original, men sliten XR4i innom jobben idag, var da jeg kom på tanken. Liker det spesielle karosseriet! Hvor mye vil et passe bra eksemplar komme på da? Har ikke noe særlig peil på import.

Det er en ting dere må huske på. Automatbilene har kun 145 hk, men manuell har 175 hk (samme motor men annen ECU). Hvis dere først skal impotere så be dem sende med ECU til en manuell Mustang/Thunderbird SVO, sett på intercooler og vips så så er det minimun 225 hk og et herlig drag!

Sjekk denne

Edited by xr4ti
Link to comment
Share on other sites

noen som har delenr på turbo manifolden til denne da ??

 

er jo 'bare' å gå på ford å kjøpe en når du skal bygge isT :P

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Stemmer det! men er faktisk satt sammen i Tyskland og kun solgt i USA/Canada under navnet Merkur som er tysk for Mercury. Her er en samleside med masse linker om denne modellen.2,3 turbo

 

Det er Merkur XR4Ti (het aldri Sierra i USA pga. GMC Sierra pickup) du prater om her. Sierra 2,3is ble aldri produsert. Det er nærmeste man forøvrig kommer er Ford Sierra produsert i Argentina med 2,3 Lima forgassermotor. Fyrt enten på Alkohol!!!! eller Bensin. :D

 

Sjekk disse linkene: :D :D :D

www.fordsierranet.com.ar

www.fordsierrafansclub.com.ar

 

Forresten solgte de også Merkur Scorpio som er vår Scorpio med noen forandringer på bla. støtfangere og automatisk AC... :)

Edited by RSHansen

- 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX
- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...