Jump to content

500 hk i Escort Cosworth


Guest LOO

Recommended Posts

Noen som har inngående kjennskap til hva som må oppgraderes for å få 450-500 holdbare hk i bilen? (det er blå motor).

Hva må gjøres med drivlinja for å tåle 450-500 hk?

 

På forhånd takk.

Link to comment
Share on other sites

Dette er vel diskutert ett par ganger før, søk litt ;)

 

Men kort forklart så trenger du vel stempler, modifikasjoner av topp, motorstyring, bensinsystem (bensinpumpe/dyser), intercooler, turbo, eksos. Girkasse så er det vel Fixit som gjelder om du ikke har astronomiske summr og bruke.

 

Se bilen til TY Racing for eksempel, den har vel rundt 500hk...

Link to comment
Share on other sites

Kort prossess. har du 300 000 kr liggende som du vil kaste bort på en 500 hk cosworth ? hvis ikke så slipper du å tenke noe mere på den saken her :)

 

Takk for svaret Syvers, det var akkurat det jeg spurte om :D :D :D

Alt som er morro koster........desverre

Link to comment
Share on other sites

300k å kaste vekk? største tullet eg har hørt. 500hk motorbygg hos jenspeed er ca 60k. en fix-it drevsats ca 30k..

 

nå baller det fort litt på seg da, f.eks overhaling av en motor koster jo fort 20-30, så har du 40 til overs til hva da? for å oppnå 500hester?

Er original bunndelen så sterk?

 

original clutch holder jo ikke, front diffen vil nok trenge oppgradering, bak bør man gå opp til 7.5tom, noen må sette inn drevsatsen, understell må gjerne følge litt med.

Men er jo selvfølgelig lang vei til 300 000kr da det er jeg enig i.

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Link to comment
Share on other sites

300k går fort gitt.

 

70k for motor med grenrør og turbo

20k for sprut

10-20k for clutch

15k for framdiff

35k kasse

5k går det sikkert bare i slanger.

2k i bensinpumpe

20k i bremser

10k minimum i understell

2k i motorfester

3k minmum i oljekjøler

5k intercooler

5k minimum i mapping

2k i div oljer

4k wastegate

10k bakdiff

 

dette er det du må ha så det som mest sansylig følger

 

1k i luftfilter

5k i div tanker og swirl pot

5k radiator

modifisert innsug er ikke tatt med det er vel noen tusen

har du ikke felger som rommer bremsene trenger du dette også :)

går vel med noen tusen i instrumenter som kan være lurt også

 

blir vel rundt 230k

 

så kommer det an på hva du klarer å grine deg til av rabbatter og hvor mye du gjør selv

 

kan du ikke montere drevsats feks så koster det litt, kan du ikke sette og differ så koster det litt.

så går det med mange timer i garagen da

Edited by Magnus
Link to comment
Share on other sites

300k går fort gitt.

 

70k for motor med grenrør og turbo

20k for sprut

10-20k for clutch

15k for framdiff

35k kasse

5k går det sikkert bare i slanger.

2k i bensinpumpe

20k i bremser

10k minimum i understell

2k i motorfester

3k minmum i oljekjøler

5k intercooler

5k minimum i mapping

2k i div oljer

4k wastegate

10k bakdiff

 

dette er det du må ha så det som mest sansylig følger

 

1k i luftfilter

5k i div tanker og swirl pot

5k radiator

modifisert innsug er ikke tatt med det er vel noen tusen

har du ikke felger som rommer bremsene trenger du dette også :)

går vel med noen tusen i instrumenter som kan være lurt også

 

blir vel rundt 230k

 

så kommer det an på hva du klarer å grine deg til av rabbatter og hvor mye du gjør selv

 

kan du ikke montere drevsats feks så koster det litt, kan du ikke sette og differ så koster det litt.

så går det med mange timer i garagen da

ja det baller på seg i bøtter og spann.man tenker: stempler, turbo, porting og kammer, blir 40,000 det,men det er mye rundt som må modifiseres,byttes,og noe jeg tenkte var at når jeg først bygde nytt så er det jo greit å bytte ut ting som sensorer,reimer,pakninger,plugger, pluggledninger, vannslanger,luftslanger.. så er det kanskje dreiing av stempler,sliping av veiv,balansere råder,slipe ventiler,bytte styringer osv osv.. men det har jo blitt billigere enn det var.jan øyvind(ruud racing) la vel igjen rundt 200.000 hos v.s motor.kun på motorbygge og bremsing.. :blink:

Link to comment
Share on other sites

300k å kaste vekk? største tullet eg har hørt. 500hk motorbygg hos jenspeed er ca 60k. en fix-it drevsats ca 30k..

 

 

HAHAHAHA JEG VISTE DET... :lol:

 

Sorry men regna med at det ble krangling på det område her, merklig at ford folk altid tror at ting er så billig men altid må gå i banken å låne mere :)

 

Seriøst en 500 hk escort koster 300 000 i deler og jobb, dere kan spinke og spare på hele bilen hvis dere vil det, men resultate blir bare at dere får ikke så råååå bil og heller ikke en holdbar bil.. billigst å bygge skikkelig først...

 

Den lista dere kom opp med er heller ikke akkurat realistisk..

 

35 k for ferdig montert kasse ?

10 k for bak diff ?

5 k for bremsing ? neppe

+++++++++++

+++++++++++

 

 

det baller på seg det her gutta, + alle timene du må ordne å styre med ett sånnt prosjekt, betale for hjelp, kjøre att og frem i hele norge +++ neeei koster mere en det smaker

Link to comment
Share on other sites

HAHAHAHA JEG VISTE DET... :lol:

 

Sorry men regna med at det ble krangling på det område her, merklig at ford folk altid tror at ting er så billig men altid må gå i banken å låne mere :)

 

Seriøst en 500 hk escort koster 300 000 i deler og jobb, dere kan spinke og spare på hele bilen hvis dere vil det, men resultate blir bare at dere får ikke så råååå bil og heller ikke en holdbar bil.. billigst å bygge skikkelig først...

 

Den lista dere kom opp med er heller ikke akkurat realistisk..

 

35 k for ferdig montert kasse ?

10 k for bak diff ?

5 k for bremsing ? neppe

+++++++++++

+++++++++++

det baller på seg det her gutta, + alle timene du må ordne å styre med ett sånnt prosjekt, betale for hjelp, kjøre att og frem i hele norge +++ neeei koster mere en det smaker

 

 

bra råd dette syvers men ikke sikkert alle er like uheldig som deg med motor :blush:

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

Info til dere som tror trimming er billig, la oss si at du vil ha 360 hk i bilen din ? har sittet på face.no å regnet sammen et 360 oppsett med klubb avtale kommer dette på 26611 kr for medlemmer og 32244 kr for ikke medlemmer.

 

Dette er bare deler : Chip, grønne dyser, 3bar map, RS500 cooler, 3" eksos og T34 turbo.

 

I tilegg er følgene å anbefale Clutch, Pakningssett, studs, hi flow sett til olje pumpa, gr.a coil, vibratec motorfester da dem org ikke orker så mye effekt, KN filter da kommer vi på 12609 for medlemmer og 15955 for ikke medlemmer .

 

Når du har handlet dette vil du sikkert ha dette : Gule foringer, samco slanger for dette kommer vi på 6954 for medlemmer og 8475 for ikke medlemmer.

 

Da har du motor og bil som holder. The grand total kommer da på 46174 for ikke medlemmer og 56674 for ikke medlemmer man sparer 10500 på å være medlemme i klubben allså.

 

Konklusjonen er da som følger :

 

1. Trimming er DYRT og en ond sirkel mye vil ha mer .

 

2. Det lønner seg å være klubb medlem .

 

Tygg litt på den dere som forsatt tror det er billig å trimme, som

Syvers og Mark1 sa det baller fort på seg .

 

 

 

 

 

 

Takk og god natt

 

Cossiman

Edited by Cossiman

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Link to comment
Share on other sites

forskjellig bruk krever forskjellige modifikasjoner, de fleste her inne driver vel med gatebiler? er en grunn til at en wrc escort cos koster 700k+, men den er neppe serlig gøy å bruke på veien.

Edited by Sapphy
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...