cossiedude Posted October 18, 2006 Posted October 18, 2006 cosworth veiv uslipt ny polert og balansert med 2wd sving hjul selges.(svinghjul må følge veiv pga balanse) veiven har ikke vært i bruk etter at den kom fra oslo sylinder service. selger pga overgang til farndon veiv har også orginal råder og std stempler uten fjøer. det står arp rådebolter i. de er brukte så veit ikkje om de kan brukes igjen? pris for veiv med svinghjul: 8500 eller bud. 2500 for råder og stempler. alt samlet 10000
Guest Fosi_R Posted October 18, 2006 Posted October 18, 2006 jeg lurte på om de rådene med stempler er orginal cosworth døm og?hvor henn i landet holder du til?
cossiedude Posted October 19, 2006 Author Posted October 19, 2006 jeg lurte på om de rådene med stempler er orginal cosworth døm og?hvor henn i landet holder du til?det er originalt cosworth. bor i nærheten av haugesund.
Guest Fosi_R Posted October 19, 2006 Posted October 19, 2006 det er originalt cosworth. bor i nærheten av haugesund. det var ganske langt unna meg, men alt er mulig med posten.er det skader eller merker i stemplene da?
cossiedude Posted October 19, 2006 Author Posted October 19, 2006 det var ganske langt unna meg, men alt er mulig med posten.er det skader eller merker i stemplene da?er bare standard små merker etter ventiler som har vært nedpå. ellers helt strøkne. ikke slite merker på sidene eller lignende. det sitter arp bolter i rådene,men de er brukte da.. er usikker på om de kan brukes igjenn?
Guest Fosi_R Posted October 19, 2006 Posted October 19, 2006 er bare standard små merker etter ventiler som har vært nedpå. ellers helt strøkne. ikke slite merker på sidene eller lignende. det sitter arp bolter i rådene,men de er brukte da.. er usikker på om de kan brukes igjenn? trur du rådene er skeive da eller?trenger råder se.
cossiedude Posted October 19, 2006 Author Posted October 19, 2006 trur du rådene er skeive da eller?trenger råder se.det er de garantert ikke. da tror jeg nok ventilene hadde bøyd seg først. nesten alle cossie motorer jeg har vært borti har hatt de små merkene etter ventilene.
JHS Posted October 19, 2006 Posted October 19, 2006 nesten alle cossie motorer jeg har vært borti har hatt de små merkene etter ventilene. Vært borti mange dårlige motorer du da eller...?
to far gone Posted October 19, 2006 Posted October 19, 2006 Vært borti mange dårlige motorer du da eller...? er faktisk helt vanlig at det er et lite merke i stempel etter ventil å motor er slett ikke dårlig av den grunn en bomgiring er nok så har du ventiler som hilser såvidt på stempel sier seg selv at det er sjelden at cossi stempler ikke har merker da dette ikke er søndagsbiler HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL
armani Posted October 20, 2006 Posted October 20, 2006 noe av grunnen til at det blir hakk i stempla er pga diverse planslipinger av topp og blokker oppigjennom, uten neddreiing av stempla samtidig. avstanden mellom ventiler og stempler minker for hver overhaling nesten 2wd sierra cosworth
cossiedude Posted October 20, 2006 Author Posted October 20, 2006 det er nok en av grunnene. men da slår du mer enn hakk i stempler... da slår du ventilene skeive også. hakk får du på uberørte motorer også. med en gang du har chippet. da forsvinner turtalsperra ved bruk av de fleste chipper.
Guest Fosi_R Posted October 22, 2006 Posted October 22, 2006 jeg byr deg 2000 for råder med stempler og da betaler jeg frakt.
morty999 Posted October 22, 2006 Posted October 22, 2006 høyt turtall over lengre tid lager sånne små hakk i stemplet.. pga hdrauliske ventlløfterne ikke henger med etterhvert...
Recommended Posts