Jump to content

sierraen stoppa


sierraxr4i

Recommended Posts

bilen min. cosworth 4x4 stoppa i dag. eller det vill si skulle starte den og da var det ikke livs tegn. fikk taua den i gang etter vert og fikk start. kjørte ca 1 min så var det bumm stopp. hører ikke at bensin pumpa går. så går ut i fra at det kansje kan være den? er det noen sikring eller no noe sted på den? vet på vanlig sierra er det ei sikring bak i reserve hjuls brønnen. men fant ikke noe på denne.

så vist det er den så ønsker jeg å kjøpe ei pumpe vist noen har? eller kan jeg bruke fra vanlig sierra? har fra 2,9 og 2l gasser og innsprut.

 

trenger hjelp litt fort da dette er siste helga med skilt på bilen, og har veldig lyst til å kjøre den siste helga :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

De fleste tror som regel det er noe galt med bensinpumpa når de ikke hører den går, men denne skal kun gå et sekund eller to i det tenninga settes på, dette styres av hjernen. Klart det kan være noe feil med den, men som regel er det helt andre ting.

Sikring og rele sitter forøvrig plassert over beina til passasjeren foran, nedenfor hanskerommet.

Link to comment
Share on other sites

takker takker. kjikka under der nå. fant ikke noe der heller. men var dødla mørkt ute å is kaldt så leita ikke så nøye. men er vell litt rart og vist det er sikringa som er gått. siden vi fikk trekt den i gang å kjørt litt før den stoppa igjenn. prøvde å dra igang men ikke tegn. kansje hjernen eller rele som har tatt quellen?

Link to comment
Share on other sites

ja tror det blir nøtt til å være det. ikke liv i pumpa. trødde på ut fra et kryss ikke så lenge før den stoppa. kom et sjikkelig smell fra potta og mye svart røy. det har heller ikke sjedd før. var tøft der og da men noe må jo være feil med det å. :huh:

Link to comment
Share on other sites

det sitter en hvit bryter i resservehjulsbrønnen som kutter bensinen som nevnt tidligere i posten, og den MÅ!! du ha hvis det er cosworth :P hehe.. den kødda på min noen ganger og da dør bilen ut. bryteren skal være trykked ned.

Link to comment
Share on other sites

hehe.. nei det sitter ikke en bryter der:P hatt mange andre sierraer den har vert der på. men ikke på denne:)

 

 

jøss aldrig vært borti det at de ikke har det :huh: er den ombygget eller, (sorry off topic)

Link to comment
Share on other sites

vis det kom svart røyk da den stoppet er vel det eit tekn på for mye bensin i forhold til luft. kobl fra bensinslangen på filter å slå på tenning så ser du om det kommer bensin. er ikkje ein turboslange eller noen som har gått hol i da???

Edited by twin turbo

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...