Jump to content

Clutch bytte på mondeo


Guest ChiP^

Recommended Posts

Dama vurderer kjøp av en mondeo , men den

må byttes clutch på. Noen som er fristet til

å ta på seg en slik jobb i Vestfold området? evt drammen ?

 

Er det stor jobb?

Har deler og slikt. skriv gjerne mye

dere skal ha for å gjøre det på melding og send

her på forumet

Link to comment
Share on other sites

Dama vurderer kjøp av en mondeo , men den

må byttes clutch på. Noen som er fristet til

å ta på seg en slik jobb i Vestfold området? evt drammen ?

 

Er det stor jobb?

Har deler og slikt. skriv gjerne mye

dere skal ha for å gjøre det på melding og send

her på forumet

 

dette er ikke en jobb man gjør på to-tre timer på garasje gulvet,bare så det er sagt....det er MYE skruing,travers må ned osv.....tror vi tok 5-6 timer sist vi gjorde det,og det på ford verksted.

Link to comment
Share on other sites

dette skal jeg love deg er en helvets jobb! Du må ned med hele forstillingen, motorfester må av, drivaksler må ut, osv osv osv.. Tror vi brukte sånn 20 timer nesten.. Med en ford mekaniker.. samboeren til mamma var med og skrudde, og dette var et sant helvete.. Girkassa må jo såklart av.. Og dette er en jobb du må nesten legge 8-10000 kr i, bare i arbeid..

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

dette skal jeg love deg er en helvets jobb! Du må ned med hele forstillingen, motorfester må av, drivaksler må ut, osv osv osv.. Tror vi brukte sånn 20 timer nesten.. Med en ford mekaniker.. samboeren til mamma var med og skrudde, og dette var et sant helvete.. Girkassa må jo såklart av.. Og dette er en jobb du må nesten legge 8-10000 kr i, bare i arbeid..

 

20 timer er vel å ta i,men før bilen er prøvekjørt og klar for levering,så kan det gå en dag ja,altså da 7,5 timer....det verste er vist skruene til tannstanga sitter som f,for der er det trangt! eksos anlegget må av også,og alle som har skrudd litt bil vet omtrent hvor morsomme skruer på eksosmanifold kan være <_<

Link to comment
Share on other sites

20 timer er vel å ta i,men før bilen er prøvekjørt og klar for levering,så kan det gå en dag ja,altså da 7,5 timer....det verste er vist skruene til tannstanga sitter som f,for der er det trangt! eksos anlegget må av også,og alle som har skrudd litt bil vet omtrent hvor morsomme skruer på eksosmanifold kan være <_<

 

Når jeg bytta girkassa, tok vi IKKE av eksosanlegget.. ;) gikk fint det..

Og du.. lykke til å skru ut girkassa, bytte clutch og skru den inn på 7,5 timer.. jeg skulle likt å sett du klare det, siden du påstår det..

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

Hva kunne du tenke deg å betale da ?

 

Alle kan vel tenke seg å betale minst mulig ;)

Men noen kroner må man jo regne med!

 

dette skal jeg love deg er en helvets jobb! Du må ned med hele forstillingen, motorfester må av, drivaksler må ut, osv osv osv.. Tror vi brukte sånn 20 timer nesten.. Med en ford mekaniker.. samboeren til mamma var med og skrudde, og dette var et sant helvete.. Girkassa må jo såklart av.. Og dette er en jobb du må nesten legge 8-10000 kr i, bare i arbeid..

 

 

Verkstedet her borte skal ha 10 000 for å gjøre hele jobben samt å

kjøpe delene. og der tar de vel no rundt 5-600 kr i timen.

Er litt jobb ja :) men om noen vil ta den så er det jo bare hyggelig :)

Link to comment
Share on other sites

Ifølge Autodata programmet er det beregnet 5,1 time på å skifte clutch på en 95mod mondeo 2.0 :unsure:

 

Skulle likt å se på en som bytta clutchen på en mondeo og hadde den kjøreklar i løpet av 5,1 timer.. :) Skulle veldig gjerne likt å se det...

Nå skal det sies at når girkassen og clutchen min ble bytta, var det ikke det å få tak i deler som var problemet.. var det at det var et helvete.. han karen som gjorde det hadde aldri skrudd på mondeor heller, men han klarte det iallefall.. :) Betalte ikke en dritt i arbeid..

 

I løpet av mange dager..

Lånte bilen til bestemor jeg.. funka :P

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

Skulle likt å se på en som bytta clutchen på en mondeo og hadde den kjøreklar i løpet av 5,1 timer.. :) Skulle veldig gjerne likt å se det...

 

Du skulle nok vært utplassert på et bilverksted ei uke, gått med konstant hakeslepp du da, hvis du blir sjokkert over slikt -_-

Link to comment
Share on other sites

Du skulle nok vært utplassert på et bilverksted ei uke, gått med konstant hakeslepp du da, hvis du blir sjokkert over slikt -_-

 

hehe,enig med deg der! skifta clutch på eldre mondeo for ca 14dager siden,da brukte jeg strakts under 7,5 timer,da skifta jeg i tilegg alle drivakslingmansjettene og utløserlager/clutchsylinder.....

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at folk som WingDude og Cossi Power bytter girkasse så fort er enkel : de er på jobben å jobber ikke tar seg masse pauser og middag ol. som man kan gjøre på privaten 2. De har gjort dette før

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Link to comment
Share on other sites

Kan hende de bytter girkasse så fort, men når en kar som aldri har gjort det før på en mondeo, klarer det og i tillegg gjør det gratis på litt rundt 20 timer, så hey! og i tillegg har alt verktøyet.. men for all del, er mange ting jeg ikke vet om

 

EDIT: Men skal du kjøpe den mondeon eller?

Edited by Mk1-Sindre

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

hehe,enig med deg der! skifta clutch på eldre mondeo for ca 14dager siden,da brukte jeg strakts under 7,5 timer,da skifta jeg i tilegg alle drivakslingmansjettene og utløserlager/clutchsylinder.....

dere har vel løftebukk,gearkassejekk ,trykkluftverktøy+masse andre ting som en vanlig garasje ikke har.Og selfølgelig erfaring.Det forklarer vel litt om tidsforskjellen

Link to comment
Share on other sites

Ifølge Autodata programmet er det beregnet 5,1 time på å skifte clutch på en 95mod mondeo 2.0 :unsure:

 

Nå er vel disse tidene hentet fra fabrikkens servicetider og stemmer sjelden i praksis. Alle som har jobbet på Ford-verksted vet at de tidene som fabrikken opererer med under f.eks. garantiarbeid ikke stemmer overens i det hele tatt. Tommelfingerregel er at man ganger disse tidene med hvertfall 1.5, om man er erfaren mekaniker. Så 7.5 timer skulle vel stemme godt med det han lenger her oppe skriver. I tillegg vet jeg at det går fint å bytte clutchen på en normal arbeidsdag. Privat derimot...

Edited by Bewnie

<!--fonto:Comic Sans Ms--><span style="font-family:Comic Sans Ms"><!--/fonto--><!--sizeo:1--><span style="font-size:8pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#3333ff--><span style="color:#3333ff"><!--/coloro-->-86 Sierra xr4x4 2.8i - Momo Tuner Ratt - Gule Koni - Sparco tårnstag - Custom Green - Shortshift - Recaro. SOLGT<!--colorc--></span><!--/colorc-->



Jobbet på Ford, med Ford:)<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--fontc--></span><!--/fontc-->

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...