Jump to content

Vanskelig kaldstart og mye fusk


Guest Lothar

Recommended Posts

Skiftet lambda sonden i sommer.

Problemet er akuratt det samme hvis jeg kobler fra sonden.

 

Tenningen er sikkert litt feiljustert. Den er veldig treg til å komme opp i turtall når jeg gasser på.

Link to comment
Share on other sites

hadde problemer med en sierra en gang i tiden og da var d et fin filter som ligger I bensinpumpa som var tett.. ligger i pumpa på inn sida. (i rørstussen) mot tanken

02mod ford mondeo stv type konebil

86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest

Link to comment
Share on other sites

Syns dette er veldig rart.

 

Den nekter å starte i det hele tatt på vanlig måte nå.

Hvis jeg renner den i gang starter den greit når den er kald.

Hvis jeg kjører litt og motoren er varm vil den heller ikke starte på vanlig måte, hvis jeg renner den i gang er det nesten ingenting som skal til før den starter.

 

Noen som har noen tips?

Eksosen lukter også veldig skarpt, og den ryker en del. Det er noe muffens her.

røyk som lukter skarpt kan være feil blanding bensin luft .sjekk luftfilter ,kaldstartfunksjon .

røyken kan og være fra olje eller vann .toppakningen kan være årsaken. om du tar en avgasstest på et verksted så finner du ut om røyken kommer fra bensin eller olje.tennpluggkabler kan være deffekte selv om det lyser når du setter på tenningslampa.

Link to comment
Share on other sites

Trodde ikke den hadde så mye å si jeg heller , men på is-cat er den mere viktig en på gamle is.

min druknet i bensin , fusket , vanskelig / umulig å starte , men da jeg bytta tps ble den helt bra.

Hjelper ikke å koble av slik som på den gamle , da is-cat motoren blir heilt puck uten tps tillkoblet.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...