Jump to content

Åssen granadaer har dere? bilde?


Guest Granadamaster 2,8ighia

Recommended Posts

Guest Granadamaster 2,8ighia

Sender bilde av min Granada 2,8ighia ombygd fra 1978mod 2,3 til 85modell 2,8ighia med 5-trinns manuell gått 110000km, Us-front (har sota blinkerne etterpå bildet er tatt).

Planene for denne bilen blir: Skal ha spax senkesett 40%stivere fjærer samt 60mm senking og 28 hakk justerbare gassdempere foran og bak, koster ca 5000kr med tuv papirer. etterhvert skal jeg ha komplett polyureathane foringer ca 4500kr gjør vridningstivheten 60%stivere.

Twinturbo 2,8i eller 2,9i cosworth (lenge til)

Pluss noen feite 18" toms eller 17" felger

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hei!

For vel slenge ut bilde av bilen min jeg også da...

Det er en 83 Granada 2.3 L, som er bygget om til Ghia, med litt andre modifikasjoner :)

 

edit1.jpg

 

edit2.jpg

 

 

 

 

MVH

Stig Are Kristiansen

www.ford-granada.tk

* Signatur er kun for Klubbmedlemmer, og kan være på inntil 5 linjer i normal skrift-størrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 15 kb.

Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale, er ikke tillatt, ei heller til andre forum.

Link to comment
Share on other sites

Guest Granadamaster 2,8ighia
Hei!

For vel slenge ut bilde av bilen min jeg også da...

Det er en 83 Granada 2.3 L, som er bygget om til Ghia, med litt andre modifikasjoner :)

 

 

 

 

 

 

MVH

Stig Are Kristiansen

www.ford-granada.tk

Det var en tøff granada du hadde der!

Lurte på om jeg skulle sote us-fronten, men det er vel ikke lovlig?

sender med et bilde av den gamle granadaen min, den gikk noe ****** helt til en kamerat smalt den, jeg blir helt trist av og tenke på det. det var en 2,8frogasser med diffsperre gobil nummer 1 lavde ringer i andre på tørra.

Link to comment
Share on other sites

Guest Granadamaster 2,8ighia
Hei!

For vel slenge ut bilde av bilen min jeg også da...

Det er en 83 Granada 2.3 L, som er bygget om til Ghia, med litt andre modifikasjoner :)

 

 

 

 

 

 

MVH

Stig Are Kristiansen

www.ford-granada.tk

Det var en tøff granada du hadde der!

Lurte på om jeg skulle sote us-fronten, men det er vel ikke lovlig?

sender med et bilde av den gamle granadaen min, den gikk noe ****** helt til en kamerat smalt den, jeg blir helt trist av og tenke på det. det var en 2,8frogasser med diffsperre gobil nummer 1 lavde ringer i andre på tørra.

Det ble litt feil bilde fant ikke bilde sender et bilde av bilen min igjen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Andeeh

Hei og hopp!

 

Nytt medlem er jeg :)

Jeg har en 83 Granada Lincoln med 2.3. Jeg kjøpte den ganske billig, men det er mye rust på den (Skal sveise), servopumpa var gåen, cluthwire dårlig og den brukte olje.

 

Planene videre er å få den i god stand, senke den litt (Tenkte kanskje 25mm). Holder på med turbokonvertering. Har satt inn injection kam, injection system, har porta 2.8 topper og honet sylindrer. Hvor mye tror folk jeg kan lade med doble topppakninger?

 

http://home.online.no/~ast-moer/granada/bilen2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Granadamaster 2,8ighia
Hei og hopp!

 

Nytt medlem er jeg :)

Jeg har en 83 Granada Lincoln med 2.3. Jeg kjøpte den ganske billig, men det er mye rust på den (Skal sveise), servopumpa var gåen, cluthwire dårlig og den brukte olje.

 

Planene videre er å få den i god stand, senke den litt (Tenkte kanskje 25mm). Holder på med turbokonvertering. Har satt inn injection kam, injection system, har porta 2.8 topper og honet sylindrer. Hvor mye tror folk jeg kan lade med doble topppakninger?

 

http://home.online.no/~ast-moer/granada/bilen2.jpg

;) Du kan lade ca 1 bar på original 2,8injection motor originalt, det vil tilsvare ca 300hk, innsprøytninga strekker opptil 280hk originalt, ville ikke lada mer enn 0,8-0,9 så har du en sikkerhet det er iallefall over 250hk.

Bygger turbo sjøl på 2,8i.Du får ikke 25mm til granada senkesett sats på spax sitt 40mm med tuv.Drømme motoren min er en 3,0 cosworth med rullevipper rullekam rulletopper og tørrsumpsmøring det er 440hk originalt i maskina ble laget for og til ford capri fra 70tallet ca litt over 100stk ble laget.

Sender bilde av en sjelden granada 3,0 gls original brosjyre bare for å sende et bilde lissom.

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Guest Granadamaster 2,8ighia
post-13-1091099664.jpg

 

Hvor får man tak i sånn klistermerke?

Bad ass boys Drive bad ass toys med ford logo?

Jeg fikk tak i klisteret på amcar treffet på roligheden camping i kristiansand det holdes hvert år.

Sender forresten et bilde av den gamle bilen min med granada klister i frontruta tøft eller?

Link to comment
Share on other sites

Øy Brøvik kanskje vurdere å resize noen av bildene før du legger di ut :P

86 Scorpio 2.8i 4x4 GL (Prosjekt)

85 Scorpio 2.8i Ghia (Bruksbilen)

----------------------------------------

92 Scorpio 2.9 24v (Solgt), 86 Scorpio 2.0l CL Spesial Edition (Solgt)(Gamle Gobilen), 85 Scorpio 2.8i Ghia (RIP), 86 Scorpio 2.8i 4x4 GL (RIP)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det GRANADA merket i frontruta ?

hvor er det skaffet fra ?

* Signatur er kun for Klubbmedlemmer, og kan være på inntil 5 linjer i normal skrift-størrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 15 kb.

Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale, er ikke tillatt, ei heller til andre forum.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Får legge ved bilde av granadaen min og. Det er en 1979mod 2,0. Mine planer for den er først og fremst å få den godkjent til januar :P . Hvis det går i orden så blir d nok en del andre planer med den ;) Noen kommentarer og tips?

2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia

1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil

1982 Ford Granada 2,8 GL

 

Volvo har TIC, Ford har TIKK...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
:( Sjekk ut prosjekt bilen som jeg hadde for en stund sida en original 2,8iL 2-DØRS med svart interiør oriongrønn 1977 mk2 serie 1, savner deg gamle blakken:

Har:

 

Ford granada 1978mod 2-dørs 2,3L med svart interiør!

 

Har hatt:

 

1982 2,3L stv 1982 2,3Gl med vinyltak.. 1978 2,8ighia s-pack. 1978 2,3L 2dørs 1979 2,3Gl sedan 1984 2,8L stv 1982 2,8 ghia sedan 1978 2,8iL 2-dørs med vinyltak og soltak! 83mod 2,3l stv, 1978mod 2,3l 2-dørs, 1977mod 2,3gl 2-dørs, +++ noen delebiler oppigjennom.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...