Jump to content

sierra forgasser


Guest cannabiz

Recommended Posts

Guest cannabiz

sierraen min har stoppet hele tiden,og en kompis mente det var forgasseren fordi nesten alle skruene var ødelagte i jengene og en kneekt bensin greie.

 

nå skifta jeg forgasseren til en weber gasser som skulle funke,men nå stopper den oftere,han pratet noe om at jeg burde ha skiftet pakninger og at den får falsk luft nå.

 

noen som hvet hvor jeg får tak i disse pakningene og eller noen andre nyttige tips,så setter jeg pris på det?

 

er det 2 pakninger 1 mellom overdel og underdel og en under gasseren?

Link to comment
Share on other sites

Guest cannabiz

når jeg har kjørt ca 10 minutter,da stopper den og starter veldig sjelden før etter 10 minutter.

noen ganger før om jeg triller den igang å hivern i 2 gir

Link to comment
Share on other sites

sikkert returen din som er tett.. på innerskjermen din, på sjåførsiden, der er det en "bensinfordeler", finn slangen fra pumpen på blokken, og kople denne rett i forgasseren.. om den fremdeles stopper, da er det ett annet problem, har selv gjort dette på min som har hatt samme symptomer..

Link to comment
Share on other sites

Guest cannabiz

dette var ødelagt på den gammle,pluss alle jenger.

 

dennye som er satt på skal vistnok ha vært hundre prosent når jeg fikk den.

lurer bare på dette med pakkninger,hva koster de?,hvor mange? hvor får jeg tak i dem?

hvordan setter ejg dem på osv?

Link to comment
Share on other sites

Guest cannabiz

hvordan skal jeg få koblet vekk denne?

synes det er rart at den stopper oftere etter at jeg skiftet gasseren!

så jeg trenger ikke pakninger eller?

trodde var fordi den fikk falsk luft pga at jeg ikek hadde nye pakkninger jeg,evt hvor får jeg tak i pakninger? biltema? mekonomen?

Link to comment
Share on other sites

klarer du ikke å lese? :rolleyes:

 

1: Finn bensinpumpen på din høyre side når du står forran bilen og ser på motoren. ligger ved siden av oljefilteret.

 

2: Følg denne slangen opp til en grå liten tank som har 3 uttak tilsammen.

 

3: fjern slangeklemmen på slangen fra bensinpumpen oppe ved fordeleren.

 

4: finn bensinslangen inn på forgasseren.

 

5: fjern bensinslangen fra forgasseren.

 

6: slangen fra bensinpumpen koples på forgasseren.

 

7: sjekk at slangeklemmene sitter ordentlig.

 

8: start opp..

 

9: kjør en tur og se om den stopper..

 

Edit: om pakningen mellom forgasseren og manifold er gåen, vil den kubbe på tomgang eller lavt turtall.. på turtall vil den suge seg selv tett.. kjøp gjerne flytende pakning på biltema, og gjør rein underside av gasser og oppå manifold, og smør pakningen utover, ikke så myee at det kommer ned i manifold.. stram mutterene sånn passe, ikke for mye..

Link to comment
Share on other sites

Guest cannabiz

den går dårlig på tomgang i starten,bruker 10 forsøk på å få den til å gå av eg selv på tomgang,tok litt startspray nede v gassern der,hørte ikke noe høyere turtall,så da er det bare å koble ut den bensin trykksregulatoren eller hva det er.er vel ikke noe pakning da eller?

forresten trodde bensin pompa satt under bilen v tanken på sierraer jeg?

 

hater at den stopper,tror jeg de fleste som sitter i rushen gjør også,hehe!

Link to comment
Share on other sites

Guest cannabiz

kan ikke huske å ha sett noe bensin pompe nede v oljefilteret akkurat,men kan prøve,hvor skal jeg gjøre av den slangen som går inn til gasseren nå da,bare la den liggeå slenge løst? da spruter detvel bensin utover hele?

 

funnet de 3 slangene,den ene har en helt mongis kobling med noen tynne rød slanger (sikkert luft) som går inn i sånne tjukkere sorte bensin slanger,med hjelp av en masse gaffa tape og tull,lik den som går fra luftfilter boksen til luftfilter "armen".

Link to comment
Share on other sites

Guest cannabiz

fant en sort dings ja som sitter v filteret som det går en slange til,da kobler jeg den til gassern,men hvos skal jeg gjøre a ledningen som gikk til gassern tidligere da?

 

ER EN OHC FORGASSER 2.0 GL MOTOR

Link to comment
Share on other sites

Finn den trykkregulatoren på innerskjermen, klipp returen fra den og plugg igjen med en skrue og slangeklemme

 

Andre feil kan være bensinpumpe, dunk på den kraftig å seom det hjelper, eller masse drit på tanken.

 

Og en forgasser som er stått lenge kan trtenge en overgang, sjekke dyser og flottør.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Går bilen etter den blir skikkelig varm? Sierra forgasserene fryser når det blir kaldt og da vil du oppleve de symptonene du har nå. Prøv å sett på den motorvarmer en stund før du skal kjøre å se om den går som den skal da. Har akuratt samme prob. må min.

Fjernet grunnet størrelse.

Link to comment
Share on other sites

flyter ikke bare over da? det gjorde min...sto å spyla over på tomgang å var helt mongo...men starta inna ti min den da

Sierra sedan-Garett'RS500'2wd'bilstein'powerflex'204hk

'Voldenracing performance'

Taunus 2 dørs 81 mod -> sølvpila

Sierra 3 dørs 86 mod -> brukshest

Link to comment
Share on other sites

Guest cannabiz

da var feilen fiksa,takk for all hjelpa.

 

det var bare å kjøre bensina fra pompa rett til gassern,den bensin trykks regulatoren elelr hav det avr som var mongis!

Link to comment
Share on other sites

er det virkelig så vanskelig å prøve slik som vi sier når det er 3-4 stk som sier det samme? har hørt att "troya" har laga en "liten" forklaring på det også :lol: må bare le.. sorry men

 

og hvertfall når du kommer etterpå å sier "ja jeg fant problemet.. var bare å fjerne den bensingreia så fiksa jeg alt" når det er 4 stk som har bedt deg gjøre det først?

 

sorry men må le :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest cannabiz

hvor viktig er det å sette bensin filterpå den slangen?

hadde tenkt til å vrake bilen i mars så hvis det ikke er veldig viktig så gir jeg ****!

tror ikek det skal være så mye dritt i tanken,men hvor viktig er det lissom?

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
Guest RS_Mondeo

Snart et år siden siste innlegg her, men tror jeg har akkurat samme problem. Pluggene var svart som natten, så her er det nok for mye bensin ute å går...

Dette med å koble forbi regulatoren, vil ikke forgasseren drukne? Skal ikke denne kutte når motoren ikke har motstand etter så så lang tid, hva med overskuddsbensinen da?

 

Er nå så fly forbannet over dette, at hvis ikke dette funker blir han **** med spiker!!

 

Når det gjelder filter, så er det filter i tanken..

Edited by RS_Mondeo
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...