Jump to content

Kald Sierra


Tommelom

Recommended Posts

Kan være temp.føleren din det her. Det du kan gjøre for å sjekke at instrumentet ditt fungere er å ta ledningen som står på temp.føleren din å sette til jord. husk å skru på tenninga når du sjekker dette. Da skal måleren inne i bilen gå til max.

Hvis det skjer da er føleren gåen. Hvis ikke så kan du være uheldig at det er instrumentet som er gåent.

 

Men blir bilen varm inne når du bruker varmeapparatet?

Hvis den ikke blir det så er det nok en termostat du burde bytte.

Edited by sierracossie

86 sierra cosworth
 

Link to comment
Share on other sites

Guest sierrra89
ohc motor? over fordeleren på toppen, en ledning som går innpå, løsnes med 13mm. står ganske langt framme på toppen

 

 

er vel nesten samme på dohcen bytta min for en uke siden funket fett etter det

sitter liksom bak tempføleren ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Er dette en standerfeil på doch`n?

Det har jeg inntrykk av og... Måleren i min DOHC går så å si aldri over på norm-feltet uansett hvor lenge og hardt jeg har kjørt... Varmeapparat og alt annet funker som det skal..Fattern prata på at det kanskje hadde vært en ide å sette i varmere termostat, men da er tempgiveren som mest sannsynlig er gåen da kanskje?

 

 

"standardfeil" på mange forder. 100-150 kr for giveren. De er fargekodet så pass på å få rett farge på ringen rundt.

 

Er det én spesiell farge til sierra DOHC, eller varierer det?

Link to comment
Share on other sites

Guest Highonboost

har akkurat fått ny vannpumpe, så først ble ikke vannet varmt når bilen var i bevegelse, bare når den sto stille på tomgang. så slutta vannet og gå og det var et ****** trykk nå jeg åpna korken på frostvæske-tanken. kan det være termostaten som åpna for mye før, og har slutta å åpne nå? isåfall trenger jeg en termostat i morgen! kan kjøre rundt osloområdet.

mvh Leo

 

edit: jeg må kjøre bilen til fredrikstad i morgen, er det en måte jeg kan kortslutte termostaten ellerno så den er helt åpen?

Edited by Highonboost
Link to comment
Share on other sites

et hus som sitter på blokka der vannslangen tilbake til radiatoren går. 3 skruer ca så inni der er det en sånn ring du vipper ut med skru trekker også tar du ut termostaten og prøv å legg den i varmt vann å se om den løser ut. vann med litt høy tempratur

Link to comment
Share on other sites

Guest Highonboost

er det riktig at vannet vil slutte å flowe gjennom returen til kjølevæsketanken hvis termostaten ikke åpner? bare så det ikke er vannpumpa som har tatt kvelden igjen?

Link to comment
Share on other sites

Guest Highonboost
ja, men tror kanskje det er termostaten din som holder oppe hele tia siden tempen på motoren ikke går opp

 

skrudde opp termostathuset og la termostaten i kokende vann, den åpna ikke så vi låste den fast på full åpning og satte den i igjen, termostathuset var helt morkent og sprakk når jeg dro til skruene! noen som har termostathus å selge/donere rundt oslo i dag?!

mvh Leo

Link to comment
Share on other sites

skrudde opp termostathuset og la termostaten i kokende vann, den åpna ikke så vi låste den fast på full åpning og satte den i igjen, termostathuset var helt morkent og sprakk når jeg dro til skruene! noen som har termostathus å selge/donere rundt oslo i dag?!

mvh Leo

 

 

termostathuset sprekker ikke fordi det er morkent. men fordi det er masse driit ved pakkningen... skrap vekk dettte så går termostathuset helt inntil.. har selv knekt thermostathuset pga dette

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...