Jump to content

noen problemer med å få ut motor


sierraturbo

Recommended Posts

Slik var det med min også, den satt fortsatt som f*** når jeg hadde løsnet de fire boltene, men det var bare å hamre litt ( en god del)!! :) Jeg så litt i Haynes boka, og der stod at det var viktig å sette et merke på begge flensene slik at de fire boltene settes inn i samme hull som de stod i...Er dette kanskje noe du skulle ha passet på? Ikke vet jeg, men det var slik det stod i boka... :blush:

 

EDIT:men du skal vel ikke bruke samme mellomaksel på samme diff igjen da

merke hmm? litt seint nå kansje men da den alerede er av, men ka skal det ha og si da: :wacko:

sierra sedan 2.0 gl 1987. + cosworth 4x4 delebil så her blir det cosworth (en dag):)
sierra sedan 2.0i 1987
sierra sedan 1.8 turbodiesel 1992 (bruksbil)

toyota landcruiser lj70 1986mod

Link to comment
Share on other sites

Spør ikke meg hva det skal ha å si, jeg bare siterte det som stod i boka :closedeyes: Jeg leste det ikke før etter jeg hadde montert alt sammen igjen jeg heller, men alt fungerer som det skal her, så det blir vel som morty sier; likegyldig.. :) Men som sagt, dette gjaldt visst bare når du skulle bruke samme mellomaksel på samme diff, og det skal vel ikke du?

Link to comment
Share on other sites

mulig jeg seter over alt da drivansjeter osv er defekt på bilen det skal over på

sierra sedan 2.0 gl 1987. + cosworth 4x4 delebil så her blir det cosworth (en dag):)
sierra sedan 2.0i 1987
sierra sedan 1.8 turbodiesel 1992 (bruksbil)

toyota landcruiser lj70 1986mod

Link to comment
Share on other sites

jeg tok bare av radiatoren og løftet motor, girkasse og fremre del av mellomakslingen i et.. gikk veldig greit :D ingen vits i å gjøre det så tungvint som å skru av forstilling og det...

Edited by CalnoR
Link to comment
Share on other sites

hmmm ja. men må ikke bilen løftes høyt opp eller noe for å få motor og gir ut i et

sierra sedan 2.0 gl 1987. + cosworth 4x4 delebil så her blir det cosworth (en dag):)
sierra sedan 2.0i 1987
sierra sedan 1.8 turbodiesel 1992 (bruksbil)

toyota landcruiser lj70 1986mod

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

fikk idag ut motoren etter en lang pause fra bilen. :rolleyes: kjøpte meg talje på biltema og heiste den opp og skudde bilen bakover. gikk fint det da jeg ikke hadde noen front.

 

sierra sedan 2.0 gl 1987. + cosworth 4x4 delebil så her blir det cosworth (en dag):)
sierra sedan 2.0i 1987
sierra sedan 1.8 turbodiesel 1992 (bruksbil)

toyota landcruiser lj70 1986mod

Link to comment
Share on other sites

Hørtes enkelt ut, hadde det bare vært så enkelt når den skal settes i igjen!

- Holder på med garasje hjemme og skrur ikke en dritt!

Har minst 4 Sierraer, 1 Granada, 1 Orion, 1 Rekord, 1 Kadett og ei Hobby-vogn:)

Ønsker å bli kvitt: 4 Sierra stasjonsvogn-dører, 2.9 motor, Astra G HF-skjerm og 5-bolt skivebakstilling.

Mine prosjekter

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...