Jump to content

noen problemer med å få ut motor


sierraturbo

Recommended Posts

holder nå på og skal ta ut motor i delebilen og skal settes over i 87modelen. men har problem med at ei skru mellom motor og gir satt fast og nå blei den lit rundere også :wacko: hva kan jeg gjør for å få den ut??? eller er det mulig å ta ut motor og gir i et??noen med en bra ide

 

skrua ses på bilde den største på mellom girkasse og motot på bilde.

DSC00040.jpg

å dette er da bilen.

DSC00045.jpg

sierra sedan 2.0 gl 1987. + cosworth 4x4 delebil så her blir det cosworth (en dag):)
sierra sedan 2.0i 1987
sierra sedan 1.8 turbodiesel 1992 (bruksbil)

toyota landcruiser lj70 1986mod

Link to comment
Share on other sites

Kan du ikke bare kutte av hue på bolten med en vinkel sliper.. vis u kommer til da..? Eller så går det vel og ta ut motor og gir i ett.

Livet er farlig.. Man kan dø..!

Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..!

Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link

Ford Sierra IS bruksbil- Link

Link to comment
Share on other sites

skal også bruke girkassen og hvordan kan jeg få ut restene av bolten etterpå om jeg kaper? men har også lurt på å sveise ei stang eller noe fast i bolten for å skru den ut, noen som tror det går?

sierra sedan 2.0 gl 1987. + cosworth 4x4 delebil så her blir det cosworth (en dag):)
sierra sedan 2.0i 1987
sierra sedan 1.8 turbodiesel 1992 (bruksbil)

toyota landcruiser lj70 1986mod

Link to comment
Share on other sites

skal også bruke girkassen og hvordan kan jeg få ut restene av bolten etterpå om jeg kaper? men har også lurt på å sveise ei stang eller noe fast i bolten for å skru den ut, noen som tror det går? og går det å bruke motor og gir med 1 for lite skrue til å holde dem sammen etterpå?

sierra sedan 2.0 gl 1987. + cosworth 4x4 delebil så her blir det cosworth (en dag):)
sierra sedan 2.0i 1987
sierra sedan 1.8 turbodiesel 1992 (bruksbil)

toyota landcruiser lj70 1986mod

Link to comment
Share on other sites

Guest sierrra89

hehe var det samme på min da jeg byttet girkassa

 

brukte en wisegrips tang eller hva det heter

 

gikk med en gang da :lol:

Link to comment
Share on other sites

jeg og lyrix tok ut motor å girkassen på sierra 4X4 doch engang, å enkleste måten er å la motorn stå igjen på forstillinga å så løfte bort bilen etterpå :) funka iallefall veldig fint for oss. men set jo at du ikke har noen front å ta hensyn til så det burde jo gå rimelig greit.. ang skruen din så er den enkel å få bort om du kapper den å tar bort girkassen for da er det ikkeno press på den så da sitter den kun i litt locktite.. i værstefall så sveiser du på ei ny mutter da å skruer den ut.. men mulig du får den med ei go sveisetang som combatkit her sier :)

quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track"

Link to comment
Share on other sites

mye enklere å sleppe motoren og girkassa ned på bakken med forstilling og hele dritten...

meiner du å ta ned motor med forhjula og alt og bare jekke opp karoseriet etterpå og skue den vekk da?

sierra sedan 2.0 gl 1987. + cosworth 4x4 delebil så her blir det cosworth (en dag):)
sierra sedan 2.0i 1987
sierra sedan 1.8 turbodiesel 1992 (bruksbil)

toyota landcruiser lj70 1986mod

Link to comment
Share on other sites

det funker det, når eg byttet motor i min, da slapp eg ned hele forstillingen, løsnet 4 bolter på traversen (2 på hver side), løsnet ned girkassefestet, mellomakslingen ble løsnet fra hardu skiven, rattstammen må koples av. og diverse slanger og ledninger.. tilslutt demperene..

Link to comment
Share on other sites

meiner du å ta ned motor med forhjula og alt og bare jekke opp karoseriet etterpå og skue den vekk da?

ja da har du bare noen store bolter å bry deg om pluss at du slipper å knote å passe på alt mulig..

quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track"

Link to comment
Share on other sites

brukte skralle og 13mm kraftpipe fra biltema. hadde den skikelig inni også. alle andre boltene kom lett men den satt bom fast :angry: ville ikke rikke seg.

sierra sedan 2.0 gl 1987. + cosworth 4x4 delebil så her blir det cosworth (en dag):)
sierra sedan 2.0i 1987
sierra sedan 1.8 turbodiesel 1992 (bruksbil)

toyota landcruiser lj70 1986mod

Link to comment
Share on other sites

Leste litt fort men, hvis clutchen ikke er sliten hvorfor dele motor og gir da? Bare å sleppe ned hele greine og snu prosessen når du ska sette det i neste bil igjen..? Er det ikke uansett noe forskjell på travers og servo på Dohc og Ohc da, altså like greit å sette alt over?

- Holder på med garasje hjemme og skrur ikke en dritt!

Har minst 4 Sierraer, 1 Granada, 1 Orion, 1 Rekord, 1 Kadett og ei Hobby-vogn:)

Ønsker å bli kvitt: 4 Sierra stasjonsvogn-dører, 2.9 motor, Astra G HF-skjerm og 5-bolt skivebakstilling.

Mine prosjekter

Link to comment
Share on other sites

meiner du å ta ned motor med forhjula og alt og bare jekke opp karoseriet etterpå og skue den vekk da?

 

om du ikke har noe å løfte karoseriet opp med. så kan du ha bilen på bukker og så tar du jekk på klusj-huset. og så løsner du girkasse travers og resten av forstiling osv. og så slepper du jekken ned. og dra ut. det er ikke problem nå som fronten er borte.

Link to comment
Share on other sites

får se hva jeg får til i morgen da jeg ikke har vert hjemme i dag. så får jeg bare se hvordan det blir gjort :rolleyes:

sierra sedan 2.0 gl 1987. + cosworth 4x4 delebil så her blir det cosworth (en dag):)
sierra sedan 2.0i 1987
sierra sedan 1.8 turbodiesel 1992 (bruksbil)

toyota landcruiser lj70 1986mod

Link to comment
Share on other sites

noe til jeg ikke finner helt ut av 1 se bilde er det de 3 sruene jeg skal skru ut for at jeg skal få girkassen løst fra ??? og 2 vil girkassen holde seg oppe om jeg skrur ut disse? bilde.

 

 

ja.jpg

sierra sedan 2.0 gl 1987. + cosworth 4x4 delebil så her blir det cosworth (en dag):)
sierra sedan 2.0i 1987
sierra sedan 1.8 turbodiesel 1992 (bruksbil)

toyota landcruiser lj70 1986mod

Link to comment
Share on other sites

ja men nå satt jeg den i 1 giret for den ikke sko begyne å gå fremmover da jeg skrudde den nederse nr 1 mutteren og den satt godt fast men så kjente det ut som den slapp men det var ikke mutteren det var heile gjengene som mutteren satt på som løsnet og bare sviver rund og rund??? hva skal jeg gjøre da har den knekt invendig

?

sierra sedan 2.0 gl 1987. + cosworth 4x4 delebil så her blir det cosworth (en dag):)
sierra sedan 2.0i 1987
sierra sedan 1.8 turbodiesel 1992 (bruksbil)

toyota landcruiser lj70 1986mod

Link to comment
Share on other sites

var nok ikke de boltene nei måtte jo bli igjenhold på baksida som det ikke går ann å komme til på. var de andre 3 boltene. men så er spørsmålet hvorda kan jeg fjerne denne akslingen da? legger ved et par bilder.

 

ok.jpg

okk.jpg

sierra sedan 2.0 gl 1987. + cosworth 4x4 delebil så her blir det cosworth (en dag):)
sierra sedan 2.0i 1987
sierra sedan 1.8 turbodiesel 1992 (bruksbil)

toyota landcruiser lj70 1986mod

Link to comment
Share on other sites

du har løsnet dem 3 boltene ved hardyskiven? og alle bak på klokken? da skal de bare lirke litt i den, begynne med å få den av bak, og trekk den ut..

fikk den av :rolleyes: bare slo litt bak med klokka med en hammer så løsnet den :rolleyes:

sierra sedan 2.0 gl 1987. + cosworth 4x4 delebil så her blir det cosworth (en dag):)
sierra sedan 2.0i 1987
sierra sedan 1.8 turbodiesel 1992 (bruksbil)

toyota landcruiser lj70 1986mod

Link to comment
Share on other sites

fikk den av :rolleyes: bare slo litt bak med klokka med en hammer så løsnet den :rolleyes:

Slik var det med min også, den satt fortsatt som f*** når jeg hadde løsnet de fire boltene, men det var bare å hamre litt ( en god del)!! :) Jeg så litt i Haynes boka, og der stod at det var viktig å sette et merke på begge flensene slik at de fire boltene settes inn i samme hull som de stod i...Er dette kanskje noe du skulle ha passet på? Ikke vet jeg, men det var slik det stod i boka... :blush:

 

EDIT:men du skal vel ikke bruke samme mellomaksel på samme diff igjen da

Edited by rogern
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...