Guest Linda Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Fikk for noen måneder siden innkalling til teknisk kontroll. Har fixet alt unntatt papirer på fjærene.Er det i det hele tatt mulig å få tak i noe slikt eller må jeg kjøpe orginale fjærer og slenge de på før jeg skal vise den igjen?? Noen som vet??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth540 Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Hvis fjærene dine er såpass nye at man kan lese navn og nummer må du sikkert ha riktige papirer når du viser.Hvis fjærene er gamle og uten merking kan du sikkert få tak i papirer til samme type bil fra noen på forumet her.Det kan sikkert ordnes hvis fjærene er fine også.Legg ut biltype,evt. nr på fjærer og type fjærer hvis du har. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 mål tykkelse på fjæra å antall vinninger å total dia , er forskjellig fram å bak , legg ut info'n her å det er sikkert noen so har ( kan fixe ) papirer hva slags bil det er , er jo greit å ha med da 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
BeReal Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 du finner jo TÛV papirer på hjemme siden til det merke du har da. gjore jeg i allefall - 88 Ford sierra ist busbil - 90 Ford sierra cosworth 4x4 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24271376- 98 Audi A3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Linda Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Er en escort cosworth.Eneste jeg vet for øyeblikket er at de er blå. Og han jeg kjøpte bilen av sa de var kjøpt hos Graham Goode Racing.Skal se på de seinere etter et evt. nr, og telle og måle litt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
BeReal Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 (edited) men om det ikke står noe navn osv på fjærene så merker jo enn ikke om du har til et annet merke? når ejg var på eu ok rett føre jul med cosworthen min så leverte jeg bilen på bilverkstedet klokka 11 så sa de at de hadde mat frem til halv 12 men de skulle ta bilen med en gang etter på. så gikk jeg på en statoil stasjon i nærheten, leste avisen og spiste en burger. så var klokka blitt 1135 så ble jeg litt lei, så tenkte jeg skulle like godt gå til bake for å se hvordan det gikk. tok 5 min å gå.. når jeg kom bort var bilen ferdig. og den hadde ingen feil ikke det at det var noen feil på den men det manglet f.eks katalysator på den og den var senket. eneste mekanikeren sa var at du hadde en tøff bil og at det med at den var senket trengte jeg ikke å si jeg hadde gjort før jeg var på eu ok. Edited January 15, 2007 by BeReal - 88 Ford sierra ist busbil - 90 Ford sierra cosworth 4x4 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24271376- 98 Audi A3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS|Stian Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 H&R-fjærene veit jeg er blå, så kan hende det er det du har. I såfall finner du TÜV-papirer her. Ringte forøvrig BT i dag for å få time til kontroll for godkjenning av senkesett på Cosworthen min, og da begynte dem plutselig å prate om at jeg måtte ha norske TÜV-papirer. Jammen pokker sier jeg, TÜV er jo tysk, hvordan skal jeg få dem på norsk? Nei, måtte visst ha papirene oversatt til norsk da slik at kontrollørene skulle skjønne hva det sto på dem. Blei omsider satt over til teknisk avdeling siden det virka som hu jeg prata med bare blei mer og mer usikker, men kom aldri frem pga. lang kø. Det var visst en eller annen 'regel' som hadde kommet den siste tida FordClubNorway.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Linda Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Har hørt snakk om at de krever å få papirene på norsk før! Stod ikke noe som helst på fjærene, så eg får ta med meg H&R papirene og satse på at det går bra! Takk for alle svar!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 Alt fra tüv er jo på tysk så da må da vel det være obligatorisk at iallefall en pr trafikkstasjon kan språket nogenlunde! Fa.. ikke din skyld at tüv ikke holder til i Oslo, Norway! Byrokrater ass.. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnto Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 (edited) Har vært borti det samme som sierra4x4 sier. Det dem mener er at pairene som er med senkesettene er som oftest forenklet til bare 1 ark, det du trenger er og få de tyske normene fra levrandøren(som er en haug med papirer). Har du de så har dem ikke noe det skulle hatt sagt. Edited January 16, 2007 by johnto Fjernet grunnet størrelse. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted January 25, 2007 Share Posted January 25, 2007 Har vært borti det samme som sierra4x4 sier. Det dem mener er at pairene som er med senkesettene er som oftest forenklet til bare 1 ark, det du trenger er og få de tyske normene fra levrandøren(som er en haug med papirer). Har du de så har dem ikke noe det skulle hatt sagt. Jeg har ett senkesett med papir som er forenklet til kun en side. Var innom trafikkstasjonen her og de sa dokumentasjonen var for dårlig, ringte da BEMA AS dvs importøren, og fikk vite at disse ikke var tuv-godkjent, men da ringte jeg alikevel bt på Evje, og avtalte å faxe papirene... Ca 15 min etterpå ringte de meg, og sa det ikke var problem å godkjenne om jeg hadde med meg papirer på godkjent forstillingskontroll, så da er planen klar for min del... Sierra4x4: Reis til bt i Skien med bilen din... Da jeg bodde hjemme i Telemark, brukte jeg de, og de var meget hjelpsomme, og de har peiling på hva de driver med. Rjukan må du IKKE tenke på engang... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
TJ_RS_Turbo Posted January 25, 2007 Share Posted January 25, 2007 (edited) og sa det ikke var problem å godkjenne om jeg hadde med meg papirer på godkjent forstillingskontroll, så da er planen klar for min del... Den var ny!! Hva vil godkjent forstillings-kontroll si? Jeg personlig har aldri hatt camber-vinkel forrand som har vært inna for krava(escort mk4 senka 40 mm i forhold til orginalt på en vanlig escort(ikke xr3i eller rst)). Resten har vært innenfor. Edited January 25, 2007 by TJ_RS_Turbo 86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tmars Posted January 25, 2007 Share Posted January 25, 2007 Den var ny!! Hva vil godkjent forstillings-kontroll si? Jeg personlig har aldri hatt camber-vinkel forrand som har vært inna for krava(escort mk4 senka 40 mm i forhold til orginalt på en vanlig escort(ikke xr3i eller rst)). Resten har vært innenfor. Det vil si at du må dra på et verksted å ta firehjulskontroll å få papirer på at div. hjulvinkler er justert, og innenfor kravene... Jeg skal godkjenne senkesettet mitt på tirsdag neste uke, og jeg har både tuv papirer, papirer på firhjulskontroll, og lysene er justert..Men kan dem fortsatt nekte å godkjenne det da, fordi tuv papira er på tysk?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted January 25, 2007 Share Posted January 25, 2007 (edited) til tj rs turbo da kan du jo bestille deg sånn justerbare fra mefmotorsport.com der på disse kan du stille Edited January 25, 2007 by tuszi Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS|Stian Posted January 25, 2007 Share Posted January 25, 2007 Sierra4x4: Reis til bt i Skien med bilen din... Da jeg bodde hjemme i Telemark, brukte jeg de, og de var meget hjelpsomme, og de har peiling på hva de driver med. Rjukan må du IKKE tenke på engang...Ja, har hørt de er greie der, men har bestilt time i Drammen, håper det går greit likevel. Hvis ikke tar jeg turen til Skien Jeg skal godkjenne senkesettet mitt på tirsdag neste uke, og jeg har både tuv papirer, papirer på firhjulskontroll, og lysene er justert..Men kan dem fortsatt nekte å godkjenne det da, fordi tuv papira er på tysk??Ja, etter det det hørtes ut som når jeg ringte BT så måtte en visst ha TÜV-papirer på norsk. Men jeg driter i det tullpreiket, printer ut alle papirer jeg finner på senkesettet mitt og durer inn med god samvittighet. Holder ikke godkjenningspapirer og målepapirer fra 4-hjulskontroll skal jeg kverulere til dem gir seg. FordClubNorway.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
LordSnick Posted January 26, 2007 Share Posted January 26, 2007 Fikk det samma slengt i trynet når jeg var på Jessheim for å godkjenne mine fjører. At han ikke kan tysk er ikke mitt problem. Så da tok jeg bare kontakt med Ford og heldigvis traff på en fyr der som hadde samma mening som meg at åk det var på og var villig til å hjelpe meg med saken. Han skreiv bare ett lite skriv om at disse fjørene er erstatning for orginal fjører og godkjent for bruk til denne bilen av Ford blablabla med stempel og underskrift. Da var det ikke no problem lenger gitt hehe, han på Jessheim så ikke på TÜV papira en gang etter jeg kom det det brevet, fikk bare godkjent med en gang uka etter. 91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tmars Posted January 30, 2007 Share Posted January 30, 2007 Da fikk jeg godkjent fjørene mine i dag, og det eneste dem stussa på var at den gummiputa som sitter i karosseriet på det ene fjørfeste bak ikke var der. Det at TUV papira var på tysk sa dem ikke noe på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now