Jump to content

Sprek mondeo?


Guest sierraman

Recommended Posts

Guest sierraman

Kjører nå sierra, men vurderer å bytte den ut i noe nyere og sprekere. Finnes det da noen mondeo fra ca 1995-2000mod, som er sprekere?

Er ikke interessert i en standard 2l. Fant en mondeo st200, men den er litt dyr igjenn.

 

 

Takker for svar :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

fant en mondeo IS sport, er disse spreke?

 

Jeg har ein sån ein! Vel, er 136 gamp. Er ikke det sprekeste på dene jord. Men går bra nok for meg! :D Men som løps bil har an lit igjen! :P Men så vidt æ har hørt ska det ikke være noe problem og få den sprek!

Den akser temelig godt da, det ska den ha! :D veldig lav girt! liger vel rundt 3tusen når an går 100 el no! :S

-=Mondeo 2.0 SI 16V=- Solgt

-=Volvo 240 GL=-

-=Hiace arb bil=-

-=Mondeo 07 stw Titanium=-

Link to comment
Share on other sites

Kjører nå sierra, men vurderer å bytte den ut i noe nyere og sprekere. Finnes det da noen mondeo fra ca 1995-2000mod, som er sprekere?

Er ikke interessert i en standard 2l. Fant en mondeo st200, men den er litt dyr igjenn.

Takker for svar :rolleyes:

 

Hvis du skal ha en mest mulig sprek Mondeo så hold deg til MK I fordi denne har lavere girutveksling enn MK II.

En MK I 2 liter er faktisk ikke så dumt utgangspunkt for å få en litt morsom bil.

Jeg vet at de testet mange av disse på rullende landevei og en del av disse igjen ble bremset til å gi ganske mye mer enn de 136 oppgitte hestene. På det meste så målte dem en helt orginal 94 mod. til å gi 154 HK, det er tross alt 18 hk mer enn oppgitt. Jeg hadde selv en 94 mod. 2 liter som hadde gått som sivilpoliti og den gikk temmelig bra syns jeg. En orginal 2 liter er oppgitt til å klare 0-100 på 9,2 sekunder, er vel ikke så dumt utganspunkt det skulle jeg tro.

Litt kvassere kammer, panelfilter, eksos og en aldri så liten chip høres ikke så dumt ut i mine øyne.

 

Ellers så er jo en MK I 2,5 liter en morsom bil men bruker til gjengjeld en del mere bensin, er dyrere deler og den er trangere å skru på. Uansett så er MK I den modellen som har best girutveksling når det er spruten som gjelder, MK II er høyere giret og bruker dermed litt mindre bensin.

Link to comment
Share on other sites

Det sies de (2,0l) har 145 hester , og det sies også at man kan booste motoren over 200hester uten turbo kun ved å bestille deler på ford`s delelager som orginal deler , det kjøpes motordeler mange andre steder også , som til alle andre motorer :blush:

Link to comment
Share on other sites

Guest Woodpile

hei, har en orginal 2,5 V6 m ettermontert ST200 motor. 1997 Stv. bilen er kostet på astronomiske summer. Selges vist du er interesert. Er sølv metallic med sota vinduer,senking,17" på sommer etc. Meget sprek bil. (ulv i fåreklær)

Link to comment
Share on other sites

Er 136hk i 2,0l mk1, mens mk2 har 130hk, men der er det tatt ut mer nm. Mens i mk3 er det 145hk

 

Jeg har kun det som står i bilmagasine Fast ford i minne om denne l , har ikke Mondeo selv .

Men det ble referert der at mondeoe motoren kunne det gjøres mye med ,og få alt levert fra Ford`s delelager ^_^

Link to comment
Share on other sites

Guest ST200evil

kommer ann på hva du mener med sprek og hvor mye penger du vil legge i bil.. definitivt råeste er ST200 eller ST220 så klart.. men en mkIII med TDCi motor og chip er og rått.. men da ikke en racer bil lengre..

Link to comment
Share on other sites

Mondeo mk 3 har 145 HK i 2 literen, dette er en helt annen motor enn i mk1/2. Egentelig en Mazda motor. Men uansett om det er en mk1,2 el 3 får du aldri ut 200 Hk etter et besøk på Fords delelager.

Og det er nok Fast Ford helt enig i. Kan gjene sende dem en mail?

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

Mondeo mk 3 har 145 HK i 2 literen, dette er en helt annen motor enn i mk1/2. Egentelig en Mazda motor. Men uansett om det er en mk1,2 el 3 får du aldri ut 200 Hk etter et besøk på Fords delelager.

Og det er nok Fast Ford helt enig i. Kan gjene sende dem en mail?

Har man innteresse for det og penger ikke spiller noen rolle kan man få det mye ut av motorene og mondeo motorene

Sannsynligvis må en ha fler besøke på Fords delelage og kansje den beste stede ville være Racing avdelingen , får å komme oppimot det 200

Edited by Joker
Link to comment
Share on other sites

Har man innteresse for det og penger ikke spiller noen rolle kan man få det mye ut av motorene og mondeo motorene

Sannsynligvis må en ha fler besøke på Fords delelage og kansje den beste stede ville være Racing avdelingen , får å komme oppimot det 200

Kan dra ut ca 260 HK av N/A Zetec, men ikke med Ford deler. Racingavdelingen holder til i USA, litt annet motorutvalg der.

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...