Jump to content

Sierra Cosworth


Escort_Cossi

Recommended Posts

Som topic sier... får ikkje varme ut av vifta i kupeen.. har lufta og lufta.... etter ei stund kommer det varm luft...era da ute kjøre litt så begynner d sakte men sikkert blåse kald luft igjenn.... så går eg fram og åpner lokket på ekspasjonstanken, da er d mye luft der... skjønner ikkje heilt ka det er som gjør det kommer luft i systemet igjenn, forsvinner ikkje vatn eller noe....blir bare trykk i tanken... noen ideer om ka det kan vere???? er ikkje olje i vannet eller vann i olja... så tviler det er toppakninga..

Signatur.

Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt.

Link to comment
Share on other sites

Har og bytta termostat da eg tenkte dette kunne vere årsaken, da motortempen ikkje var heilt normal...

Signatur.

Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt.

Link to comment
Share on other sites

Trenger iike bli vann i olja eller omvendt visst topp pakningen ryker, det mest vanlige på Cosworth er trykk i kjølesystemet

 

Okei....var sikker på det var slik....men er mulig det er bare på andre bilder da..... jojo...takker for svar..... ikkje heilt det svaret eg håpa på da men.. hehe

Signatur.

Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt.

Link to comment
Share on other sites

kan ikke folk slutte med alt dette tullet med toppakning. det stemmer jo nesten aldri allikevel..

regner med du fyller på vann og frostvæske etterhvert som luften kommer til ekspansjonskaret.

Er det lenge siden du/dere skiftet kjølevannet på bilen?

Er du helt sikker på at kjølevannet ikke forsvinner, for da ville jeg sjekket kjølesystemet for lekkasje du. vil tro det er der feilen ligger.

utover det så kan du jo for morro skyld test avgassene og sjekke co i kjølevannet. Har nettopp hatt mye problemer med kjølevannet selv og når jeg spurte folk så kom jo selvsagt alle disse "idiotene" og sa det var toppakningen. Det faktiske var at det var en slange som var en liten sprekk i etter at slangeklemmen hadde gnaget på den.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Prøve å sette bilen i god halling (fronten høyt) fyll på ekspansjons tanken og åpne luftinga på termostat huset. Prøv også å klemme (pumpe) på slangene inn til radiator.

Kan også prøve å kjøre litt med toppa på ekspansjons tanken av.

Varierer tempen mye(nåla beveger seg mye mellon mitten på skala og nedover)

 

 

Hadde et lignende problem på min escort cosworth, da viste d seg å være toppakning som var gåen, noe som var merkelig siden d akkurat var skifta til grA pakning. Viste seg at de som hadde bilen før meg hadde gjort en dålig jobb da det blei satt sammen.

B-asic

I-nstructions

B-efore

L-eaving

E-arth

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke noe problem å få lufta ut av disse motorene, bare åpne skrua ved termostat hust of fylle på væske til det kommer ut der, og så kjøre den varm og fylle etter væske når den renner ned, trenger ikke stå med fronten høyt.

Så lenge du får trykk i systemet og du gjerne ser det bobbler i tanken ved rusing, så er det stor sjanse for topp pakning. Har hatt dette problem på flere Cosworther

Link to comment
Share on other sites

Escort Cossi: sjekk forresten at vannslangene inn på turboen står riktig, har vært ute for at disse sto feil på en cosworth noe som førte til luft i systemet som ikke kom ut. her var problemet at bilen konstant kokte.

 

grcossie: på forrige min fikk vi faktisk ikke ut alt luften og jeg lurte på om toppakningen var gåen. når jeg ruste den opp sank mengden i ekspansjonskaret mye og når den kom tilbake til tomgang så rant det over. det kom også hele tiden masse bobler opp i ekspansjonskaret og bilen brukte vann, men kun etter den var stoppet og holdt på å bli kald. Det viste seg å være en ør liten sprekk mellom plasten og alu i radiatoren. Kjørte fra østlandet og helt til bergen uten å bruke en dråpe vann, men så stod den natten over og da var det tomt. og der igjen så sa "alle" at det var toppakningen.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Prøve å sette bilen i god halling (fronten høyt) fyll på ekspansjons tanken og åpne luftinga på termostat huset. Prøv også å klemme (pumpe) på slangene inn til radiator.

Kan også prøve å kjøre litt med toppa på ekspansjons tanken av.

Varierer tempen mye(nåla beveger seg mye mellon mitten på skala og nedover)

Hadde et lignende problem på min escort cosworth, da viste d seg å være toppakning som var gåen, noe som var merkelig siden d akkurat var skifta til grA pakning. Viste seg at de som hadde bilen før meg hadde gjort en dålig jobb da det blei satt sammen.

 

Har jort dette med luftinga....era garantert luftfri...men lufta kommer ijenn etter kjøring.... så skal ta avgassmåling nå i ekspasjonstanken....redd det er toppakninga i mitt tilfelle ja.... men takker for alle svar.... :)

Signatur.

Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke noe problem å få lufta ut av disse motorene, bare åpne skrua ved termostat hust of fylle på væske til det kommer ut der, og så kjøre den varm og fylle etter væske når den renner ned, trenger ikke stå med fronten høyt.

Så lenge du får trykk i systemet og du gjerne ser det bobbler i tanken ved rusing, så er det stor sjanse for topp pakning. Har hatt dette problem på flere Cosworther

 

Japp er slik det er hoss meg.... så eg har kjøpt grp.a pakningsett nååå :) så da er det bare til å starte jobbe.... Takker nokk en gang for mangen gode tips... :)

Signatur.

Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt.

Link to comment
Share on other sites

ikke dumt og få toppen planet sikert... vertfall sjekkes nøyeom den er plan. gjør du ikke det og den er skeiv går det nok ikke lenge før du har problem igjen

 

Nei skal plane den... :) best jere sjikkeli jobb når en først driver på ja :)

Signatur.

Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Øyvind Tempel

problemet med min bil er at jeg får ikke varmluft inn i kupeen.

Termostaten viser helt ok, så moteren viser at den er varm, jeg skal prøve å bytte kjølevann på hele driten å se om det hjelper

Link to comment
Share on other sites

problemet med min bil er at jeg får ikke varmluft inn i kupeen.

Termostaten viser helt ok, så moteren viser at den er varm, jeg skal prøve å bytte kjølevann på hele driten å se om det hjelper

 

menne kommer det ikkje varmluft etter du har lufta av deg da?? blåser kaldt heile tida??? min funker jo slik att mens eg lufter systemet kommer det god og varm luft inni kupeen... men etter ein kjøretur blir det trykk i ekspasjonstanken min.... og det blåser da kalt i kupeen igjenn :(

Signatur.

Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt.

Link to comment
Share on other sites

problemet med min bil er at jeg får ikke varmluft inn i kupeen.

Termostaten viser helt ok, så moteren viser at den er varm, jeg skal prøve å bytte kjølevann på hele driten å se om det hjelper

 

Forresten... har du tilgang til slik laser gradmåler....sjekke om du får varmt vann inn til radiatoren din..sjekke både inn og ut av varmeregisteret dit.... ser på min er det 70+ grader inn og 20+ ut.....

Signatur.

Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Øyvind Tempel

kommer varm luft i ca 10 sekund så blir den kald.

så stopper jeg vifta i kupeen et min og så slår jeg på igjen og da blåser den varm igjen i 10 sek.

Skjønner lite.

Link to comment
Share on other sites

Guest JvhCossie

Det er for dårlig trykk i systemet.... Bytt vannpumpa og se alt blir bedre.... Regner med at den blir varm inni hvis du ruser opp og holder full gass en stund...

Link to comment
Share on other sites

takker for hjelpen.

Skal prøve å bytte den, noen som aner hva den koster ny på ford?

 

min oppførte seg på den måten også i starten..men nå er den heilt umulig....er toppakninga på min... men mulig det er noe annet på din... meiner vannpumpa koster 1700 kr eller noe på face.

Signatur.

Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt.

Link to comment
Share on other sites

kommer varm luft i ca 10 sekund så blir den kald.

så stopper jeg vifta i kupeen et min og så slår jeg på igjen og da blåser den varm igjen i 10 sek.

Skjønner lite.

 

Men får du luft i kjølesystemet dit også?? da er det vell lite sansynlig vasspumpa som er for lite "FUTT" i???

Signatur.

Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...