Jump to content

noen andre enn ford som selger dette?


Recommended Posts

Guest Øyvind Tempel
Posted
mekonomen har jo reg reim og vannpumpe og spennrulle

 

Bra tips, skal høre med de i morgen :blush:

Guest Øyvind Tempel
Posted

noen som har gode råd ang clutchen jeg linka til?

Posted
Kollevold har forsterka reg.reimer, dog uten st.hjul og v.pumpe

De orginale gates reimene som du får hos blant annet Bilxtra, er forsterkede.

Guest Cosworth_91
Posted
på face motorsport har de det meste ....

viggo

 

 

Ja det har de men når kommer det man bestiller......................

Posted

jeg har prøvd å bestille til 4x4 før.. men kom 2wd pumpe.. og de hadde kun den typen.. selv om den sto under sierra 4x4 cosw...

Posted
Ja det har de men når kommer det man bestiller......................

 

det vet jeg ikke , har aldri handlet der :)

Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell.

Guest Øyvind Tempel
Posted
trenger du ny clutch?

har du mye trim på bilen så den glipper?

så lenge clutchen ikke glipper i pådrag så ville jeg ikke kjøpt noe sterkere

 

trenger ny ja. Etter jeg var på losna isbane med den så har den begynt å slure.

Trim og trim :D Er en t-35 hybrid turbo og en chipp og for høyt ladetrykk hehe, så jeg føler jeg vil ha noe sterkere, men er noen som vet hva egentlig den orginale tåler?

Posted

Kjøp ny lamell du og bruk org trykkplate. koster rund 2000.- det jeg har hatt i min hele tiden.

 

Org clutch slurer jo under rivstart med org motor og skikkelige hjul!

Posted

Har ikke 4x4 vannpumpe på mekonomen nei, kun 2wd. De veit ikke at det er forskjell på de, ringte å spurte jeg siden de hadde samme delenr. Jeg kjøpte på FACE, 1800 kr :(

Posted
Kjøp ny lamell du og bruk org trykkplate. koster rund 2000.- det jeg har hatt i min hele tiden.

 

Org clutch slurer jo under rivstart med org motor og skikkelige hjul!

 

det er det værste jeg har hørt, orginal clutchen min slura ikke i det hele tatt med 1.4bar rivstart

original clutch er helt perfekt opp til 300-330 da den er svakere enn resten av drivverket.

Ergo hvis du f.eks snurrer og holder full gass så glipper clutchen istedet for at du knekker diffen f.eks.

så hvis original clutchen ikke slurer på fullt pådrag på fjerde eller femte så ikke bytt.

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Posted
det er det værste jeg har hørt, orginal clutchen min slura ikke i det hele tatt med 1.4bar rivstart

original clutch er helt perfekt opp til 300-330 da den er svakere enn resten av drivverket.

Ergo hvis du f.eks snurrer og holder full gass så glipper clutchen istedet for at du knekker diffen f.eks.

så hvis original clutchen ikke slurer på fullt pådrag på fjerde eller femte så ikke bytt.

 

 

hørtes lurt ut det :blush:

Guest Øyvind Tempel
Posted
det er det værste jeg har hørt, orginal clutchen min slura ikke i det hele tatt med 1.4bar rivstart

original clutch er helt perfekt opp til 300-330 da den er svakere enn resten av drivverket.

Ergo hvis du f.eks snurrer og holder full gass så glipper clutchen istedet for at du knekker diffen f.eks.

så hvis original clutchen ikke slurer på fullt pådrag på fjerde eller femte så ikke bytt.

 

Er akkurat det som er problemet.

Slurer ikke med rivstart, den slurer kun i femte gir med full gass når den lader fult, ergo må ha ny clutch.

Så hva trenger jeg og hvem selger? orginal godt nok?

Posted

Alcon 6 paddle, fungerer utmerket. Skiftet org clutchen pga knekt bit av huset til en av senter fjørene, i lamell plata, når fjøra kom ut, var det ikke mye til clutch hehe.

Kjøpte min hos Alexander, kjører med 330 oppsett

Guest Øyvind Tempel
Posted

den er så dyr :( hehe

Posted
det er det værste jeg har hørt, orginal clutchen min slura ikke i det hele tatt med 1.4bar rivstart

original clutch er helt perfekt opp til 300-330 da den er svakere enn resten av drivverket.

Ergo hvis du f.eks snurrer og holder full gass så glipper clutchen istedet for at du knekker diffen f.eks.

så hvis original clutchen ikke slurer på fullt pådrag på fjerde eller femte så ikke bytt.

 

Hm.. med 4x4 og varme slicks slurer min med 5500 og rivstart me org clutch.. det gjorde begge to faktisk. Det var lotto om den holdt eller slurte, og er flere her i byn som har hatt samme erfaring... Holder under kjøring og slurer under rivstart.

Hvilket ladetrykk du kjører er jo ikke så veldig vesentlig her. Det som gjelder er jo masse i bevegelse. Et tungt svinghjul som går ****** fort rundt og en clutch som skal klare å overføre denne¨energien¨ til hjulene uten å slure. Så de tingene som faktisk har praktisk betydning er, turtall,hvor godt feste man har,vekt på svinghjul ol.... og en annen ting,jeg klarer værtfall ikke lade 1.4 kg når jeg ruser motoren uten motstand, men nå har jo ikke jeg antilag sånn som deg.

 

Men når bestemora mi låner bilen pleier det å gå greit...!!!

 

Tempel: har sikkert 2-3 lite brukte liggende om du vil ha, eller kan sitte på en dag me den jeg kjører me..står slicks på bilen nå!! :)

Posted
Hm.. med 4x4 og varme slicks slurer min med 5500 og rivstart me org clutch.. det gjorde begge to faktisk. Det var lotto om den holdt eller slurte, og er flere her i byn som har hatt samme erfaring... Holder under kjøring og slurer under rivstart.

Hvilket ladetrykk du kjører er jo ikke så veldig vesentlig her. Det som gjelder er jo masse i bevegelse. Et tungt svinghjul som går ****** fort rundt og en clutch som skal klare å overføre denne¨energien¨ til hjulene uten å slure. Så de tingene som faktisk har praktisk betydning er, turtall,hvor godt feste man har,vekt på svinghjul ol.... og en annen ting,jeg klarer værtfall ikke lade 1.4 kg når jeg ruser motoren uten motstand, men nå har jo ikke jeg antilag sånn som deg.

 

Men når bestemora mi låner bilen pleier det å gå greit...!!!

 

Tempel: har sikkert 2-3 lite brukte liggende om du vil ha, eller kan sitte på en dag me den jeg kjører me..står slicks på bilen nå!! :)

 

 

ok skal ikke krangle så mye, sånt ble aldri prøvd med slicks ifra min side, så det har vel vært litt hjulspinn inne i bildet.

 

bestemor sluring rett før start er jo gull så man launcher med fullt trykk =)

og da er jo momentet på plass med en gang, hadde rundt 4500-5000rpm når jeg starta som regel.

 

uten å skli ut tråden, åssen drivverk har du for å tåle harde starter med slicks?

mye rpm pleier du å ha før start?

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Posted

Drar godt i brekket og strammer driverk helt opp, holder den på brekket mens clutch'en så vidt er bortpå svinghjul... holder vel rundt 2000-2500 og rett før start 5000.

 

Driverk, 7.5 quaife bak og resten org. Pleier ikke være 1 gir som ryker,men 2 og 3.

har forresten på mindre hjul enn orginalt nå, det hjelper litt.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...