Jump to content

"kutter" av og til..


Trones...

Recommended Posts

^_^ Dere på forumet som sier dere har hatt flere mondeoer som har fungert uten problemer med den nykkingen,dere tror jeg har hatt mere flaks en det er lov å ha.Stort sett alle her har eller har hatt dette problemet,og alle jeg har snakket med som har mondeo har eller har hatt det.Noen har det under jevn kjøring,noen når bilen er kald,noen når den er varm o.s.v.Men de fleste har det under akselerasjon,ved fullt gasspådrag,og da er det at det er som om noen står og holder igjen bilen. Det virker på meg som at Ford har hvært rimelig uheldig med samensetningen av motorstyringen på disse bilene,komponentene fungerer rett å slett ikke ilag. Nei det hvar bedre den gang vi kjørte Granada,da slapp vi dette tullet.
Har ikke noe med flaks å gjøre, den saken er helt klar. Så lenge alle komponenter er i orden så er det ikke noe fusk på disse bilene. Et unntak er kanskje ved bruk av AC, samt noen tidlige 97 modeller som var litt vel strypt.

Problemene kommer når enkelte komponenter ikke lenger er helt på topp, samt at det blir montert uoriginale deler som ikke helt spiller på lag. Feilfri coil, plugger med riktig gap, bra pluggkabler og en bra MAF, så er det ingen fusk. Men mange av bilene har veldig godt av litt turtall over tid, sot og avleiringer kan lage mye krøll.

 

Bedre med Granada? Ikke helt enig der, men de var vel enklere å reparere i garasjen.

 

Har jobbet med disse bilene siden de var nye

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

Har jobbet med disse bilene siden de var nye

 

FAN...Gammal du da... :lol: :ph34r: :lol:

 

Sorry..kunne ikke dy meg

.-

1996 Ford Mondeo 2.0 4x4 Kombi Og noe anna fordmorro,

2000 Audi A4 TQ Avant

2000 Audi A3 1.8T

2004 Audi A3 Latskap (samboerens)

2008 Renault Traffic arbeisbil

Link to comment
Share on other sites

Har ikke noe med flaks å gjøre, den saken er helt klar. Så lenge alle komponenter er i orden så er det ikke noe fusk på disse bilene. Et unntak er kanskje ved bruk av AC, samt noen tidlige 97 modeller som var litt vel strypt.

Problemene kommer når enkelte komponenter ikke lenger er helt på topp, samt at det blir montert uoriginale deler som ikke helt spiller på lag. Feilfri coil, plugger med riktig gap, bra pluggkabler og en bra MAF, så er det ingen fusk. Men mange av bilene har veldig godt av litt turtall over tid, sot og avleiringer kan lage mye krøll.

 

Bedre med Granada? Ikke helt enig der, men de var vel enklere å reparere i garasjen.

 

Har jobbet med disse bilene siden de var nye

 

Ja ikke vet jeg,men jeg har nye motorcraft plugger med riktig åpning,nye pluggledninger kjøpt og anbefalt på ford,ny maf,men bilen min fusker like mye. Eneste jeg ikke har prøvd og bytta er coilen,kan det virkelig være den da? Trodde at vist det var den,så fusket den hele tiden og ikke i 90% av tilfellene som det gjør hos meg.For i 10% av de gangene jeg drar på,så går den som ei kule,uten anntydning til noe fusking.. :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Fjusk og lagg, GOD NATT!

 

Har endelig fått en Mondeo MK1 til å fungere normalt :)

 

1) Jeg kobla av batteriet - hjernen resetter seg.

2) Jeg tok ut MAF og renska følerne med kontaktspray samt gnikka de forsiktig med en Q-tips.

3) Jeg tok ut kontakten på coilen og renska den, samt drog ut alle kontaktene på pluggledningene og renska kontaktene på coilen med samme kontaktpray og Q-tips. Var en del skitt som hadde funnet veien ned i kontaktene. Fikk til slutt pirka dette opp og blåst reint med trykkluft.

4) Jeg sjekka pluggene.

5) Jeg spraya lamdasonde kontakten med kontaktspray.

6) Jeg gikk over SAMTLIGE vakumslanger (Det er en del..) og sjekka hver milimeter for falskluft.

7) Jeg kobla på batteriet og kjørte rolig rundt i 15 minutter før jeg begynte på "vanlig" kjøring.

 

Bilen ble mye, mye bedre, men det henger fortsatt "noe" igjen, men et normalt menneske vil ikke legge merke til denne bittelille ujavnheten som var igjen.

 

Solgte forresten bilen i dag.. Ny Ford på vei inn?

Edited by Mike
Link to comment
Share on other sites

Fjusk og lagg, GOD NATT!

 

Har endelig fått en Mondeo MK1 til å fungere normalt :)

 

1) Jeg kobla av batteriet - hjernen resetter seg.

2) Jeg tok ut MAF og renska følerne med kontaktspray samt gnikka de forsiktig med en Q-tips.

3) Jeg tok ut kontakten på coilen og renska den, samt drog ut alle kontaktene på pluggledningene og renska kontaktene på coilen med samme kontaktpray og Q-tips. Var en del skitt som hadde funnet veien ned i kontaktene. Fikk til slutt pirka dette opp og blåst reint med trykkluft.

4) Jeg sjekka pluggene.

5) Jeg spraya lamdasonde kontakten med kontaktspray.

6) Jeg gikk over SAMTLIGE vakumslanger (Det er en del..) og sjekka hver milimeter for falskluft.

7) Jeg kobla på batteriet og kjørte rolig rundt i 15 minutter før jeg begynte på "vanlig" kjøring.

 

Bilen ble mye, mye bedre, men det henger fortsatt "noe" igjen, men et normalt menneske vil ikke legge merke til denne bittelille ujavnheten som var igjen.

 

Solgte forresten bilen i dag.. Ny Ford på vei inn?

Akkurat det der har jeg og gjort,å det fungerte bra deti 2 dager :wacko:

Link to comment
Share on other sites

jupp.,.

 

Når bilen min var som værst, var det bare å resette....

For den fusker ikke under innlæringsperioden....

1996 Ford Mondeo 2.0 4x4 Kombi Og noe anna fordmorro,

2000 Audi A4 TQ Avant

2000 Audi A3 1.8T

2004 Audi A3 Latskap (samboerens)

2008 Renault Traffic arbeisbil

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...