Jump to content

Tyverisikring


Guest Bust

Recommended Posts

Jeg gambla på at hvis jeg festa stashet godt nok og gjorde det så tungvindt som mulig å få det ut så ville bomsen trenge såpass lang tid på å røske det ut at de ikke gadd å prøve. Det funka seff ikke siden naboene mine eller andre som går forbi driiter i om noen holder på hele natta inni bilen min med brekkjern.

 

Er det noe poeng med alarm? Lar rusede boms seg irritere over lyden eller bare holder de på med sitt på samme måte som ellers? Nekter å tro at folk som går forbi gidder å bry seg hvis de ser en psychoboms med stor kniv som roter rundt inni en bil med ulende alarm mens pitbullen hans står og holder vakt.

Link to comment
Share on other sites

er det noe man kan gjøre for at stashet skal bli mindre salgbart? Spraye det med bengalack slik at man må huske hva knappene brukes til? Fjerne alle produsentmerker og risse inn telefonnummeret sitt?

Link to comment
Share on other sites

P3 er overvurdert så bare la vær så står bilen i fred. Er jo ikke mulig å gjemme bort stereon i det invendig ribba akvariet av en Mk1 stv..

Link to comment
Share on other sites

Guest ykarlsen

Alarm er bra for de som tenker: "mye bråk, mon tro om noen gidder å bry seg?"

Jeg bryr meg, og lusker noen rundt kjerra mi så står balltreet klart! :ph34r:

Har alarm som "ringer" til meg da..... Og bilen står på utsida av kåken.

Hjelper lite med STORE klistremerker på bilen som skriker "Hær er det noe å stjele!" Ta et par tyver, og bank de skikkelig opp.... Da får vogna stå ifrd en stund iaf......

Link to comment
Share on other sites

tror ikke bomsen i oslo klarer å ta lærdom av balltre eller andre spesialpedagogiske virkemiddel. De fleste blir vel boms fordi de har lærevansker og ender opp med rusmisbruk fram for ærlig arbeid. Og rusmisbruket gjør ikke læringsevnen stort bedre.

 

Hadde forresten klatta speilfolie over bak og siderutene på akvariet like før siste innbruddet uten at det hjalp stort. Eneste positive virkninga var at de valgte å knuse ei av trekantrutene i stedet for ei av bakrutene som er mye mer fiklete å bytte.

Link to comment
Share on other sites

Bilen sto øverst i thorvald meyersgt, alltid god plass der. Tror jeg veit hvorfor etter å ha lagt merke til at det ligger glasskår i veikanten sammenhengende fra Ringnes og opp til ringveien.

Link to comment
Share on other sites

Guest Techpoint

hehe, er noe dritt å bo sånn at man ikke kan ha bilen på utsiden av vinduet.

 

Holder på å se etter ny leilighet sjøl nå, forutsetningene var som følger:

Minimum 60m2

Utsikt til sjøen

Parkering på utsiden av inngangsdøra

Mulighet for ADSL

 

I går klaffet alle, så nå flytter jeg 1.oktober. :)

 

Nå slipper jeg heldigvis å bo midt i noen by, nå må jeg gå i hele 10 minutter for å komme til sentrum ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Techpoint
Bilen sto øverst i thorvald meyersgt, alltid god plass der. Tror jeg veit hvorfor etter å ha lagt merke til at det ligger glasskår i veikanten sammenhengende fra Ringnes og opp til ringveien.

Men back to topic:

 

Alarm med pager eller trackguard burde funke.. hvis du har litt kostbart anlegg i bilen eller noe sånnt som du vil passe på..

Link to comment
Share on other sites

kjøpte en defa 821 hos speedometerservice (ca femti meter fra der innbruddet skjedde) for ca 2400 som jeg har tenkt å montere i akvariet sjøl (man betaler ikke folk for å bygge lego)

 

Har tenkt på to problemer så langt:

1. det er ingen steder å gjemme kontrollboksen, ikke noe problem for dem som vil deaktivere alarmen å stikke handa oppunder det lille dashbordet og nappe ut ledningene.

2. Ingen steder å gjemme sirena, motoren (1600x-flow) er såpass smal at mesteparten av motorrommet er godt tilgjengelig fra undersiden for folk med lange nok fingre.

 

Funker det å gjemme boksen med store mengder teip?

Bør jeg kjøpe senkefjærer for å gjøre undersiden av motorrommet tilgjengelig?

 

Noen av dere som har montert alarm i akvarier før?

Link to comment
Share on other sites

Guest Techpoint
kjøpte en defa 821 hos speedometerservice (ca femti meter fra der innbruddet skjedde) for ca 2400 som jeg har tenkt å montere i akvariet sjøl (man betaler ikke folk for å bygge lego)

 

Har tenkt på to problemer så langt:

1. det er ingen steder å gjemme kontrollboksen, ikke noe problem for dem som vil deaktivere alarmen å stikke handa oppunder det lille dashbordet og nappe ut ledningene.

2. Ingen steder å gjemme sirena, motoren (1600x-flow) er såpass smal at mesteparten av motorrommet er godt tilgjengelig fra undersiden for folk med lange nok fingre.

 

Funker det å gjemme boksen med store mengder teip?

Bør jeg kjøpe senkefjærer for å gjøre undersiden av motorrommet tilgjengelig?

 

Noen av dere som har montert alarm i akvarier før?

akvarier?

:lol: :huh:

Link to comment
Share on other sites

P3 er overvurdert så bare la vær så står bilen i fred. Er jo ikke mulig å gjemme bort stereon i det invendig ribba akvariet av en Mk1 stv..

billedlig språk

Link to comment
Share on other sites

fikk et artig råd fra Ratters på spannerfodder.com; forleng +ledninga som går innpå coilen og teip ekstrasløyfa sammen med ledningene som fra alarmstashet og inn på kontrollboksen. Hvis noen prøver å klippeav denne bunten med ledninger for å få alarmen til å slutte så får de ikke starta bilen :P

Link to comment
Share on other sites

Guest ykarlsen

823gx er jo et greit alternatv da...

Trippel startsperre, ikke bare å skjøyte sammen to ledninger dær i gården nei...

Trenger litt lengre tid bomsen da... Iaf for å ta bilen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

[12' Ford Focus 1.0 EcoBoost 125hk]
[06' Mitsubishi Outlander 2.0i 4WD, 136hk --> solgt mai 2016]
[05' Subaru Forester 2.0X AWD, 125hk --> solgt januar 2016]
[06' Suzuki Liana 1.6 Sport SUV 4x4, 107hk --> solgt april 2015]
[13' Ford Mondeo 1.6 SCTI EcoBoost 160hk Stasjonsvogn  --> solgt mai 2015]
[03' Ford Mondeo 2.0 Ghia 145hk Stasjonsvogn m/ny facelift --> solgt mai 2013]
[03' Ford Mondeo 2.0 TDCI 130hk Stasjonsvogn --> solgt mars 2009]
[98' Ford Mondeo 2.0 Ghia Zetec 130hk Coupe --> solgt oktober 2007]
[92' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> solgt januar 2006]
[93' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> kondemnert i 2002 - savner denne bilen]

Link to comment
Share on other sites

vet om en i england som installerte tåkelur til alarmen sin, og en syk fløyte inni selve bilen. Sånn at om en skulle sette seg inni, så skulle man ikke høre mer i hvertfall...

 

Irriterer meg at lyden på defa alarmen min er så lav. Tenker på å hive i en større alarmfløyte..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

en stk hagle i enden av en snor..*pooff* (les høyt smell)

 

Men i Norge er det jo synd på Tjuvpakket....

Det er faktiskt din skyld dersom du prøver å stoppe bomsen i å stjele fra deg.

(han hadde sikkert en vannskelig barndom)

Og å stjele fra deg retter på dette... *host*

Så du kan få fengselstraff for å stoppe Dophuet

 

 

Drit i alarm og la døra stå oppe...eller flytt faenivold på landet...

 

PS: De lastet like så godt min fettes MTM trimmede Audi S4 på en lastebil.

(er ikke vits med alarm da)

1996 Ford Mondeo 2.0 4x4 Kombi Og noe anna fordmorro,

2000 Audi A4 TQ Avant

2000 Audi A3 1.8T

2004 Audi A3 Latskap (samboerens)

2008 Renault Traffic arbeisbil

Link to comment
Share on other sites

Pr.deffinnisjon er en bil og regne for privat og lukket eindom hvilket betyr at du gjør som du vil stort sett innenfor dørene på bilen.

 

Politiet har egentlig ikke lov til og komme innenfor bilen uten sjelelig årsak, eller ransakelsesordre.

 

Så dere som bor i oslo hvorfor ikke kjøpe seg en høyeffektscoil og sy noen kobbertråder inn i bilens seter som dere kopler til coilen med en trykkføler så straks noen setter seg i setet så zap...

 

Bare husk på og sett advarsel høyspenning i en trekant på vinduet i døren fordi den som da krysser en linje merket slik gjør så på eget annsvar...hehe

Mvh. Hugo H.

 

Ford sierra 2.0l (Type Ludo.)

Ford sierra 1.6l (Type vinterbil racing putt putt !solgt!)

Ford sierra P-100 (kommer til meg snart delvis kanselert dessverre)

Ford sierra sedan doch 1990 mod (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Guest JvhCossie
Pr.deffinnisjon er en bil og regne for privat og lukket eindom hvilket betyr at du gjør som du vil stort sett innenfor dørene på bilen.

 

Politiet har egentlig ikke lov til og komme innenfor bilen uten sjelelig årsak, eller ransakelsesordre.

 

Så dere som bor i oslo hvorfor ikke kjøpe seg en høyeffektscoil og sy noen kobbertråder inn i bilens seter som dere kopler til coilen med en trykkføler så straks noen setter seg i setet så zap...

 

Bare husk på og sett advarsel høyspenning i en trekant på vinduet i døren fordi den som da krysser en linje merket slik gjør så på eget annsvar...hehe

Og hvis du trøtt og jævelig skal sette deg ned for å rase til jobb og glemmer deg.....???? :wacko: :lol: soting av ruter eg absolutt kjekt... men det beste er jo å kaste hele stereo'n..... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...