Jump to content

(Negativ camber) på Sierra?


Guest ford 4ever

Recommended Posts

Guest ford 4ever

hei...noen som kan hjelpe meg med tips til å få forandra cambervinkelen på sierran min??? helst en måte der mann ikke må ut med en haug med penger,vil ha negativ camber på ca 3 grader... :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo prøve å justere deg fram til et resultat....men camber skal jo helst være i 0 grader under oppbremsing, noe som automatisk gjør at den blir stillt litt positiv når bilen er ubelastet...... en negativ camber når bilen er ubelastet kan bety at du ikke får bruk for hele dekkflaten, men bare skrubber på yttersiden av dekket... trodde det var snakk om positiv camber for å utjevne oppbremsinger jeg...

 

Men du har kanskje rett...jeg har ikke forsøkt å justere noengang....

 

Peder

Link to comment
Share on other sites

Guest ford 4ever

er desverre ikke justerbart på sierra dette,må sikkert få forlenget bærearmen slik at camberen blir negativ.dette skulle aller helst vært justerbart.vet folk har no lignende til escort,men det kan eg ikke bruke,da dette ikke passer i det heletatt i sierra... så vist noen har noen gode råd om hvor slikt er i handelen el hvordan man kan lage noe selv så motas slike tips med takk :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Nei....vet at det staget ikke er serlig justerbart nei.... :closedeyes:

Men du så sikkert linken til Burton Power?

 

Får sikkert tak i det i norge også....

 

Men shims er nok det du er ute etter tenker jeg....

 

Peder

Edited by Peder`n
Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth

TCA6B%20Adj%20TCAs.jpg

 

kosta jo litt... 240 pund +vat (hvis man må betale det når man skal ha det inn til norge?)

Link to comment
Share on other sites

Guest ford 4ever

prata med RS Euroford idag,kosta 4000 levert på døra stagene fra burton <_< ...litt dyrt egentlig,men visst ingen vet om no annen lur solid måte å gjør det på så må eg vel kjøpe sånne :huh:

Link to comment
Share on other sites

Guest olan

låne den linken her jeg litt vis det er greit. på min sierra så er camberen nesten / \ ikke langt ifra iallfal. åssen får jeg retta opp det a?

Link to comment
Share on other sites

låne den linken her jeg litt vis det er greit. på min sierra så er camberen nesten / \ ikke langt ifra iallfal. åssen får jeg retta opp det a?

Cambershims...søk i teknisk forumet

Link to comment
Share on other sites

låne den linken her jeg litt vis det er greit. på min sierra så er camberen nesten / \ ikke langt ifra iallfal. åssen får jeg retta opp det a?

 

 

hvis det er bak så kan du oxo bruke m10 skiver:D satte det på min sedan i dag og da ble den perfekt

Edited by dohcen

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Link to comment
Share on other sites

med å borre ett nytt hull til bærearmen på traversen, da får du negativ camber..

 

eller fres ut litt på det hullet som er der og juster. er ikke så veldig mye som skal til. (obs! du har begrensninger på hvor mye du kan justere, siden stabstaget/caster staget holder igjenn)

Edited by Sierra RS

-coupè ist
-bmw 525i
-cbr 600
x-sedan dohc

Link to comment
Share on other sites

Guest ford 4ever

du må forlenge bærearma med 1.5cm for å få 2grader negativ camber har eg funnet ut,løsninga da blir å få forlenget arma.prøvde det men syns mig sveis vart for hardt,så eg skal prøve med pinner beregnet til støpjern,da org armene er seige å ikke beregnet til å sprekke noe en mig sveis har tendenser til... :mellow:

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke bedre å justere demperen i topp da?

 

får vel ikke justert den nok til å få 3grader, med mindre du flytter hele dempertårnet..

 

men hvis han får på eksentriske topper (finnes det til sierra?), flytter festepunktet på traversen og setter på skiver på stabstaget, så er vel dette det nærmeste han kommer uten å skifte bærearmene.

Edited by Mark1

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Link to comment
Share on other sites

Vil tro at eksentriske topper blir snart like dyrt som justerbare tca. For ikke å snakke om hvor mye merarbeid det er. Er jo ikke akkurat bolt on med eksentertopper.

<!--fonto:Comic Sans Ms--><span style="font-family:Comic Sans Ms"><!--/fonto--><!--sizeo:1--><span style="font-size:8pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#3333ff--><span style="color:#3333ff"><!--/coloro-->-86 Sierra xr4x4 2.8i - Momo Tuner Ratt - Gule Koni - Sparco tårnstag - Custom Green - Shortshift - Recaro. SOLGT<!--colorc--></span><!--/colorc-->



Jobbet på Ford, med Ford:)<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--fontc--></span><!--/fontc-->

Link to comment
Share on other sites

Guest ford 4ever

Har no forlenget armene 17mm,tok 4stk armer som eg lagde 2 stk armer som sagt er 17mm lengre.Sveisa dem med pinner(p51 2,5mm)

testa sveisen på en gammel arm i ei presse,det viste seg att p51 var både sterk og meget bøyelig :closedeyes:

dette lover bra da org armene er meget bøyelige.Har no slipa å lakkert armene,så kan eg se på lakken om sveisen evt begynner å slå sprikker.Fikk nye gule poly sport foringer til armene idag,så det blir montering i helga å kontroll på om eg målte riktig da eg kappa hehehehe.... ska bli spennende å se om dette funker som f##n på bane :rolleyes:

billig løsning i allefall,ikke lovlig men det er heller ikke dem fra burton :lol: ..dette skal no ji 2.5grader negativt camber....

Link to comment
Share on other sites

Guest ford 4ever

Har no montert å prøvekjørt bilen,vart en hard test tur :rolleyes: ! må jo det for å se om det funka...

responsen på styringa vart enorm,med kortstyring som eg har å disse armene vart den som en go kart i svingene,hadd ikke sjangs til å miste styringa,selv om eg kjører med 100% diff!!! RÅTT :rolleyes: :rolleyes: ..

Så no skal eg justere spissinga til 2mm toe out,no er den i 0! så må eg få målt opp exakte grader på cambret.

Så langt ser det ***** bra ut B)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...