Jump to content

Recommended Posts

Posted

endeli var sierraen i boks etter vinteren.. så fikk tak i prøve skilt i går-i dag.. bytta radiator i går siden den var gåen, i hele går kveld funka bilen helt supert. så rikti lyst på å få bilen helt tipp topp i dag, men så kjørte jeg mot verkstedet.. så gikk tempen på bilen opp. stoppa å så.. da var radiatoren helt sprengt og lakk som ei sil :angry: å nå er jeg skikkeli deppa å sinna siden for meg viker dette som noe anna enn bare radiatoren.. siden den er sprengt tyder vell det på alt for mye trykk som kommer fra gåen topp eller no? trenger hjelp litt fort til dette siden bilen i utganskpunktet skal på eu kontorll til freda men dette ser jo litt dårli ut nå da

Posted

pleier og blåse radiatoren om ikke trykkloket på trykktanken virker . eventuelt gåen toppakning ..

Posted (edited)

hmmmm.. kva er det med lokket som ikke virker? tett det lille hullet da eller? får virkelig håpe jeg slipper å bytte topp.. da blir det ikke bil på meg i sommer :(

 

slik ble den seende ut..

 

jaja.. får slenge på en ny å måle cu i vannet..

 

men.. har gr a pakning.. hvor mye skal den tåle ca? har byttet turbo nå å driver igrunn å stiller inn trykket, så kan vell ha sjedd at jeg har fått litt for mye trykk å blåst den? har vert litt over 1,5 bar.. 1,6-1.7 har det nåkk blitt,, vist ikke enda mer

Edited by sierraxr4i
Posted

hehe.. ja det må ha vert et vilt trykk i den.. men skjønner ikke hvorfor ikke den venitlen i lokket på vanntanken har sprengt? eller en vann slange eller noe?

 

men hva kan det skyldes? har bytta turbo på den.. kan det være no galt med den som på et eller anna vis sender trykket i vannet?

Posted

ta og lån deg en annen lokk til trykktanken eller gå på ett ford verksted de kan sjekke om ventilen løser ut ved riktig trykk...

er dette en V6 eller cosw . jeg er kjent med att V6 må du fylle vann på en spesiel måte for å få ut all luft ..............

Posted

er nok turbo trykket som har vert ute i kjølesystemet når radiatoren ser sånn ut, er enten sprekt topp/ blokk eller defekt toppaktning :angry:

Posted
er nok turbo trykket som har vert ute i kjølesystemet når radiatoren ser sånn ut, er enten sprekt topp/ blokk eller defekt toppaktning :angry:

 

huff å huff.. får virkelig håpe det bare er ei pakning.. vist ikke blir det lenge til den kommer på veien igjenn :( er foresten en cosworth ja. ikke v6

Posted

Tipper lokket ikke slipper igjennom trykket, men at det er noe annet som gjør at trykket blir så høyt.

På min escort sto spruten opp gjennom ene rilla i panseret. Trudde først det var toppakningen, men viste seg at blokka var sprekt.

Får tru det "bare" er pakninga di...

Posted

Det kan du si. Humøret var ikke på topp da jeg så på blokka mi etter å ha tatt av toppen.

Behøver ikke være så ille hos deg da. Ville prøvd med ny radiator og en toppakningstester jeg, var jeg deg.

Og sjekka at lokket åpner.

Posted

jepp.. får ny radiator i slutten av uka.. fikk tak i en ny på i dag men bytta å den lakk før jeg rakk å starte bilen.. så motet er ikke lenger som det var for 3 dager siden:) men men. får vente på ny.. så for vi se hva det blir til..

Posted

hmmmm.. ingenting co i vannet.. kan det være så enkelt som vannpumpe? termostat eller noe? åsså at ikke lokket på tanken funker? sjønner ingenting nå jeg. nesten så jeg lurer på om jeg kan ha kjørt i en kant eller noe å revet den i filler

Posted

jo jeg vill nå tro det ca 100% sikkert jeg å. men det indre trykket. hmmm.. fra hvor? siden det ikke er co i vannet kan jeg vell så godt som sikkert utelukke topp/paking/blokk?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...