Jump to content

Overhaling av fix-it kasse


Oxyopia

Recommended Posts

Nå har ikke han kjørt 7.7, men 7.8 som beste tid.

Arve kjører ikke med hverken fixit eller quaife grpn, men har knekt en kubb på en fixit sats, men den er jo org og ikke med i satsen

Men nå har vell denne tråden sporet vell av

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Pelle Væck: Hallo her <_< Det finnes faktisk fler biler i Bergen enn Arve sin som har over 500 hester til opplysning, så å si at denne bilen er suverent raksest er noe forbanna tull. :angry: Vet nå om MINST tre andre biler her i Bergen med mer effekt enn Arve, så hvordan si at han da er suveren? :wacko:

 

Denne diskusjonen er jo blitt på sånn "barnehage" stadiet. Er ikke vi forbi den tiden?? Mye som skrives innpå her er bare piss og spekulasjoner og troing og synsing. Hvem som har hørt om at en Supra dro ifra en Escorth Cosworth i Åsane opptil flere ganger, helt til kassen røk?? Lurer på hva den personen har røykt..

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

andgjerd: Enig med deg! Synes Pelle skal sette opp en liste over de raske bilene i Bergen så får vi se hvem som er suveren..

Så kan jo de som påstår at Fix-It kassen til "Benspeed" er gåen stå frem også og si hvor de har hørt det hen.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

hvorfor si seg enig i at tråden har sporet av og så fortsette avsporingen?

 

andgjerd, vil anta at en fixit kasse overhales helt på samme måte som en original kasse.

oppdaget forresten at ford i nroge ikke lengre selger mutteren som du spenner fast hovedakselen med i kassa.

dette er en mutter som ikke skal brukes mere enn en gang, og den sitter så ***** at det ikke er sikkert du får den av hel...

men fixit har vel sikkert disse på lager, og kjøp lager ifra en vanlig lager forhandler istedet for ifra fixit, det er akkurat det samme bare at prisen har en tendens til å være høyere...

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Endelig har kassen blitt åpnet og resultatet var at det mangler 1 tann på 3.girs drevet, og at noen av de andre tennene på samme drevet har blitt "filt" litt.

 

Har prøvd i snart 1 veke å få tak i Björn på fix-it, uten hell :( Noen som vet om han har ferie eller noe?

 

Ringte:

+46 63 75 44 80

+46 63 75 42 10

+46 70 52 38 170

 

mailet til:

bjorn@fixittransmission.com

bertil@fixittransmission.com

info@fixittransmission.com

 

Er det virkelig så umulig å få tak i han?

Link to comment
Share on other sites

Magnus, der har du eksempelet du etterlyste.

 

 

Flott det, ikke helt sikker på hva det her gjelder men, er jo 3 mnd siden jeg skrev noe i denne tråden.

 

MEN, jada alt kan ryke, har vel ikke nektet for det tror jeg. Det eneste jeg har nevnt i denne sammenhengen er at det ikke er mange som har knekt de fixit kassene. Men quaife er det ganske mange som har knekt. Finnes mange eksempler på det. www.passionford.com

 

Nå er det vel 3 eller 4 konkrete som jeg vet om. Og dette er den første eller andre som har knekt noe som ikke var std (kubbe, 1.gir) som jeg vet om.

 

ALT ryker før eller siden.

Link to comment
Share on other sites

vi diskuterte disse kassene på passionford, og så nevnte jeg at svakheten ved disse kassene er at kubben begynner å flekse og da glipper 3dje gir drevet (som sitter i midten).

da etterlyste du ett konkret eksempel på dette, noe jeg ikke hadde der å da.

så det er ikke fixit dreva som er i dårlig kvalitet det er drevsettet som ikke er helt gjennomtenkt da det ikke selges med forsterka hovedaksel, dvs det har nok noe med prisen å gjøre.

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Link to comment
Share on other sites

vi diskuterte disse kassene på passionford, og så nevnte jeg at svakheten ved disse kassene er at kubben begynner å flekse og da glipper 3dje gir drevet (som sitter i midten).

da etterlyste du ett konkret eksempel på dette, noe jeg ikke hadde der å da.

så det er ikke fixit dreva som er i dårlig kvalitet det er drevsettet som ikke er helt gjennomtenkt da det ikke selges med forsterka hovedaksel, dvs det har nok noe med prisen å gjøre.

 

 

Greit nok at kubben begynner og flekse.. men hvorfor? tror ikke det dårlig stål kvalitet noe sted

Det jeg tror har mye og si her at huset gir seg/dårlig valg av type lagre i kassa. det er derfor f.eks kubbe begynner og flekse.

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Link to comment
Share on other sites

Ja stemmer det mark1, husker det nå. Men det vil nok uansett være flex i den akselen med helical gears. de tvinger drevene fra hverandre. Selv med "værsting" stål. Måten det har blitt omgått er å bruke rettskårne drev. fixit sine drev er også "rettere" enn de orginale.

 

Hvor mye effekt var det i den bilen som knakk litt av noen av tenna på 3. gir. ikke minst hvor mye nm på lavere turtall ga den.

 

Er noe i det som mr cossi sier også, vet om flere satser som det ble brukt opp igjen orginale lagre på. Rart hva folk skal spare penger på.

Samtidig som bra med nm langt nede er morro, er dette langt mere "slitsomt" for drivverket. På mere turtall blir det mindre jobb pr omdreining lett forklart.

Faktum er at ingenting av drivverks biter varer evig. Etter mitt syn er/var fixit beste valg tilunder 40kkr. Er mange som har ryki quaife kasser, og de jeg pratet med i england ba meg styre unna quaife så da var det ikke mange valg igjen.

Nå er det vistnok kommet en ny type kasse derborte som også skal være veldig bra, bakdelen med denne er at den er rettskåren. syncronisert, men rettskårne drev. Den har vel nå tatt over som det beste valget for under 40 000 tror jeg. Om du orker støyen da.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke hvor mye effekt/dreiemoment det er i bilen min, planen var å måle den av Polly. Ser ut som den planen går i dass :(

 

Har hørt om den kassen i England, Mullit/Mullet box som de kaller den. Skal visst tåle ganske mye juling.

Hvis jeg skulle kjøpt meg ny drevsats/girkasse, hadde valget falt på den kassen.

 

Skal vere mulig å få forsterket hovedaksling/1.gir osv i tillegg.

 

mullitbox1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Faktum er at ingenting av drivverks biter varer evig. Etter mitt syn er/var fixit beste valg tilunder 40kkr. Er mange som har ryki quaife kasser, og de jeg pratet med i england ba meg styre unna quaife så da var det ikke mange valg igjen.

Nå er det vistnok kommet en ny type kasse derborte som også skal være veldig bra, bakdelen med denne er at den er rettskåren. syncronisert, men rettskårne drev. Den har vel nå tatt over som det beste valget for under 40 000 tror jeg. Om du orker støyen da.

 

DOME MOTORSPORT (Dennis osborne) har utviklet en synkronisert kasse til 4x4 cosworth med grove oppreta tenner, til samenligning med fixit. Her kan mann også få forsterka første gir vist ønskeligt.senter diffen blir også sattopp etter ønsket kjørestil og underlag.drevsatsen blir ikke solgt i løsvekt,kassa blir montert av DOME og kjørt i moment benk etter montering.

Min bror har kjørt med fixit i sin montune escort.Den tok kvelden på våler banen i mai, nå kjører han med en DOME kasse og er veldigt førnøyd med resultatet,det gjelder også sørvisen og leveringstiden til DOME MOTORSPORT.Eg har ukentlig kontakt med Dennis,og hjelper gjerne til med å levere motorsport produkter til det norske cosworth miljøet.DET gjelder også utvekslinger og differ i forseldige størelser foreksempel 9"

 

MVH. Morten Ådlandsvik. mob 98230798

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...