Jump to content

Foringer?


granadaghia

Recommended Posts

Tenkte å skifte foringer på fram/bakstilling på min granada 2.8ghia 82mod.

Kor får jeg tak i slikt? Event. poly-foringer???

 

Har også en 2.8i 82mod.....er det samme foringane der?? Skifte der også.....er snart 30år gamle så..... :blush:

Link to comment
Share on other sites

Originale foringer tror jeg du kan se langt etter til Granada. Nå er en god del av foringene i bakstillingen identiske som Sierra og Scorpio, iallefall i Poly-utførelse.

Her er et par sider du kan se på:Superflex, Powerflex, RS-Euroford.

 

Superflex selger til Granada, her kan du sammenligne delenr med Sierra og Scorpio, og søke etter deler som matcher hos Powerflex.

RS-Euroford fører disse foringene, de holder til i Norge. Greie karer, ok leveringstid og priser.

 

Vil anbefale poly, bedre foringer, lettere å montere og lengre levetid.

Koster en del da, så det kan være greit å skifte litt nå og da.

Foringene bak er like uansett. Forran er Casterstagforingene forskjellig om man har 72-74 mod mener jeg.

Stabilisatorstagforingene variere i størrelse. Der må man måle på staget for å finne tykkelsen.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Vil du ha komfor i bilen,så monter orginalt.Bare tull at de ikke er å få tak i,monterer du poly foringer,så burde du ha et stuegulv å kjøre på,for når du treffer ujevnheter i veien med disse foringene,så ramler å slår det noe helt sykt i understellet..Granada er en komfor bil,og ikke en rammelkasse..

Link to comment
Share on other sites

Helt uenig med deg der matros. Synes ikke bilen ble mer ubehagelig med polyforinger, ble helst mer presis, og grunnen til at jeg byttet til Poly var at Ford i Bergen ikke fikk tak i Gummiforinger. Foringer til Stabstaget kunne de nok skaffe, men resten var gått ut. Finnes kanskje i utlandet, men da er det like lett å bestille Poly fra RS euroford. Dessuten er de langt lettere å montere.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Vil du ha komfor i bilen,så monter orginalt.Bare tull at de ikke er å få tak i,monterer du poly foringer,så burde du ha et stuegulv å kjøre på,for når du treffer ujevnheter i veien med disse foringene,så ramler å slår det noe helt sykt i understellet..Granada er en komfor bil,og ikke en rammelkasse..

 

Da har du hvertfall andre problem enn foringene!!!! Poly foringer gir IKKE de egenskapene du nevner her.

Link to comment
Share on other sites

Vil du ha komfor i bilen,så monter orginalt.Bare tull at de ikke er å få tak i,monterer du poly foringer,så burde du ha et stuegulv å kjøre på,for når du treffer ujevnheter i veien med disse foringene,så ramler å slår det noe helt sykt i understellet..Granada er en komfor bil,og ikke en rammelkasse..

 

Nå skal ikke jeg skryte på meg for mye kjøring her, men, et stort men. Har du kjørt Granada med orginale foringer, og med polyurethan foringer, har du ikke serlig lyst til å bruke orginale foringer igjen. Blir det samme som å kjøpe en seng på ikea og montere den med 4 skruer, for så og ha seg i den. Blir samme følelsen :wacko:

Håvard Humberset

 

1985 Ford Granada 2,8 Ghia

1977 Ford Capri 2,0 S

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...