Jump to content

Blodsenking


kimsa

Recommended Posts

Vil gjærne høre folks synspunkter på blodsenkede biler...

Jeg må si det strider mot det idiotiske å senke en bil så mye at den ikke lengere er kjørbar på normal måte..

Dette vil jeg da mene tilsier blandt annet at en bil må kunne kjøre over en farts hump uten å slå nedi og det må være mulig å ha med X antall passasjerer i forhold til bilens maksimale antall passasjerer. Hver dag ser jeg biler så lave at de burde ha med seg en til å sope gata forann de. dette er da bare dumt, og etter min mening ser det heller ikke pent ut med så lav bil!

 

Hva har egentlig skjedd med regelen om at alle fastmonterte deler på en bil må ha en minimums høyde på 8cm over bakken?

Link to comment
Share on other sites

Er både enig og uenig med deg :P hehe..

Gamle Opel'er, Forder, amcar'er kan være rimelig tøffe når de e blod senka.

Har selv en Escort Mk3 nå som er blod senka! Å det er veldig irritende, har en klaring på 3 cm fra eksosen til bakken. Noe som er umulig å kjøre med :angry:

87' Ford Escort RS Turbo S2 http://www.fordclubn...scort-rs-turbo/

 

87' Volvo 740 16v Turbo

Link to comment
Share on other sites

Skal man ha en bil som er så lav at det ikke går an å kjøre over en fartshump om man kjører på skrå engang.

Da bør det være et minimum at en har hydraulikk eller justerbar luftfjøring.

 

Men for all del, er jo stilig med lave biler da :P

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Senk er tøft, men en grense er det? Slik som når det sto på kappafjører på granadaen, så hadde jeg ingen muligheter til å komme meg hjem. Har to rimelig vonde fartsdumper rett her borte som hindrer. Går greit med senkesett, bare jeg ikke har med mer enn en passasjer. Men, som jeg bruker å si noen ganger: Alt for stilen....

2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia

1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil

1982 Ford Granada 2,8 GL

 

Volvo har TIC, Ford har TIKK...

Link to comment
Share on other sites

Guest LaLinea

Tøft å se en senka bil gli bortover men det det blir ikke gode kjøreegenskaper så jeg vil aldri senke bilene mine mer enn noen cm om jeg gidder å senke i det hele tatt da, bare kjøpe noen gode støtdempere istede

Link to comment
Share on other sites

Guest Turbo_fever

Så er jo norske veier bare så bra da.. Ødelegger jo omtrendt biler som ikke er sennka..

Folk må jo få ha så senka bil dem vil, må bare kjøre på en litt anna måte..

Link to comment
Share on other sites

er greit å senke mye hvis det er et samsvar med resten av bilen .....

 

har hatt 25 mm å 40mm på bilene mine før , men er jaggu bra deilig å kjøre normalt å ikke på skrå med mondeoen jeg har nå ja .

 

skal senke sierraen min , men da ikke mer enn 25mm , da dette er nok , mange som spør om mondeoen skal bli lavere men det får holde med andre felger

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Hva har egentlig skjedd med regelen om at alle fastmonterte deler på en bil må ha en minimums høyde på 8cm over bakken?

 

Kansje det er for at bil produsentene sjøl har skjønt at det er fint med lavere biler??

 

Bilene er jo generelt blitt lavere og fått større hjul :wub:

Eg liker som sagt lave biler med store hjul.. (ikkje 20" på fiesta liksom)

 

Etter postene dine å bedømme så liker du best biler med lite senkning, små hjul og høg profil..

stemmer ikkje det da?!

 

comfort er for gamlinger :ph34r:

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Så er jo norske veier bare så bra da.. Ødelegger jo omtrendt biler som ikke er sennka..

Folk må jo få ha så senka bil dem vil, må bare kjøre på en litt anna måte..

Du mener altså at det er greit at senkede biler er til hinder for andre i trafikken du da eller??

Etter postene dine å bedømme så liker du best biler med lite senkning, små hjul og høg profil..

stemmer ikkje det da?!

 

comfort er for gamlinger :ph34r:

For å svare på det inlegget. Min første bil var en volvo 440 med 80mm senk. Solgt etter 3 måneder pga at den var for lav til å kjøre med. Nå har jeg en mondeo. Den er senket 30mm, har 17" felger med 205/45/17 dekk og er altså ikke noen bestefar bil, men den er fortsatt kjørbar, og jeg kan holde 50 over fartsdumper i 50 sona med full bil!

Link to comment
Share on other sites

Har ikkje merka at det er til hinder for noen eg..

 

Men eg er redd at det fort kan oppstå ulykker når gærninger kommer i 50 over fartsdumper med full bil..

Eg slakker av for fartsdumper uansett om eg kjører moped, traktor heller pick up!! :wacko:

 

Vi kommer nok aldrig til å bli enige uansett.. så du fær stå på med dine synspunkter..

 

Så stikker eg tilbake til cosworth forumet isteden :ph34r:

 

JA HARRE!!! :lol:

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Vil gjærne høre folks synspunkter på blodsenkede biler...

Jeg må si det strider mot det idiotiske å senke en bil så mye at den ikke lengere er kjørbar på normal måte..

Dette vil jeg da mene tilsier blandt annet at en bil må kunne kjøre over en farts hump uten å slå nedi og det må være mulig å ha med X antall passasjerer i forhold til bilens maksimale antall passasjerer. Hver dag ser jeg biler så lave at de burde ha med seg en til å sope gata forann de. dette er da bare dumt, og etter min mening ser det heller ikke pent ut med så lav bil!

 

Hva har egentlig skjedd med regelen om at alle fastmonterte deler på en bil må ha en minimums høyde på 8cm over bakken?

 

er helt enig med deg .blir dumt å senke bilen så mye at den blir mindre brukbar å annvennelig som det framkomst midle den er .

Men de som bare må kappe fjærer eller blod senke bilen sin kan bare fritt ødelegge den for meg :wacko:

senka bil kan være pent og brukbart B) her gjelde det og la fornuften seire ,ikke den tåpelige ide om at bilen er kulest som et gnist regn når mesteparten av understell sleper i bakken :(

syns det er bra biltilsyn å politi bøtelegger/avskilter ulovlig senka biler

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

Har ikkje merka at det er til hinder for noen eg..

 

Men eg er redd at det fort kan oppstå ulykker når gærninger kommer i 50 over fartsdumper med full bil..

Eg slakker av for fartsdumper uansett om eg kjører moped, traktor heller pick up!! :wacko:

 

Vi kommer nok aldrig til å bli enige uansett.. så du fær stå på med dine synspunkter..

 

Så stikker eg tilbake til cosworth forumet isteden :ph34r:

 

JA HARRE!!! :lol:

NÅ har det seg jo faktisk slik at en fartshump i en 50 sone er utformet på en måte som gjør at de skal la seg gjøre å passere i en hastighet av 50km/h akkurat som en i en 30 sone skal kunne passeres i 30. Kjører jeg 50 i en 30 sone blir det selvsagt problemer. Poenget med farts humper er jo å redusere ned hastigheten til den respektive hastighet, og ikke å senke den fra lovlighastighet til halvparten av denne att. Det er når du er nød om å gjøre dette du har utført ingrep på bilen din som tilsier at du har påvirket bilens fremkommelighet på en negativ måte, som hele tråden dreier seg om!

 

En orginal cosworth kan helt fint passere en farts hump i ei 50 sone i 50 km/h

Link to comment
Share on other sites

jeg har aldri i mitt liv møtt en fartsdump jeg kan passere i maksimal lovgitt hastighet. Fartsdumper i 50 sone er utrolig ødeleggende da vanlige biler uten noen form for senking må ned i 30 for å komme over de uten å legge igjen understellet.

 

har ikke noen spesielle problemer med rsten i forhold til kjøring over dumper, jeg trenger ikke kjøre på skrå hehe.

jokeft8.jpg
Link to comment
Share on other sites

hmm, skjønner ikke hvordan problemer dere har me å kjøre med standard biler over fartsdumper jeg altså. Som sikkert alle veit så er lillehammer med på slik null visjon prosjekt, og her prøver de også ut slike farts puter. Til formodning noe dritt, men også disse kan både min 30mm senkede mondeo, min fars mazda626, min mors 405, bestemors astra, og farmors elandtra lett passere i anngitt hastighet. Har aldri vært med på at det ikke lar seg gjøre. Har en kompis med en C180 Esprit. Han snegler seg over alle humper i 10km/h og jeg ligger bak å ser på at han har klaring i masse vis. En kveld han hadde drukket og jeg lånte bilen Dro jeg på i 60 over ei hump i 50 sona og han var sikker på hele bilen skulle ryke. Den trillet bare fint over den. Bra dempere var det på den også. Slo ikke noe spes i fjøringa egentlig! :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Turbo_fever

Så dem blir en hinnder for trafikken om dem kjører litt mere varsomt der det er "dårligere" veier og fartsdummper.

Som mange nevner så er dem der for att du skal senke fartta, og tror ikke det er så lurt og halle farts grensa på ei 50sone med dommp.

 

De var jeg med på en gang, 40sone tror jeg med en subaru legasy tror jeg. For og si det sånn så smallt det no ***** ja, orginal høg subaru..

Å kjøre senka, veldig senka på hovedveier og motorveier er ikke problem.har en bil som er senka 60mm framme pluss litt til, og 60 bak.

Ikke hatt problemer med å kjøre noen plasser, men bryr meg litt om hva som skjer med bil på fartsdummper, og i håler..

 

Men dette er en sak ingen blir helt enig i, som de med mange andre ting som er bil relatert

Link to comment
Share on other sites

Guest oldfordsneverdie

kjører for tiden med en audi 80 med 60 senk og 8*14 felger med 195/45-14 dekk på.går da "nesten" bra de fleste steda.. :P

men synes det blir litt dumt å senke biler som er verdt litt og blir uduglige etter senking..men nå ga jg 2500 for bilen,å bruker den til arbeids bil.ikke så nøye da.

Edited by oldfordsneverdie
Link to comment
Share on other sites

Guest Dagfinn

60mm senk,bra dempere og kan ha full bil uten at det subber. traversen er 8 cm over bakken frontfangeren er ca 4 cm over bakken. ørlite subbing over høye fartsdumper men ikke noe problem. bunnen av fanger er av 6mm alu så den tåler en støyt. hvis du,trådstarter mener senka biler er et hinder burde du få øya opp....mopedister som farter rundt i 45km\t DET ER HINDER i trafikken..!! holder med focusst.....seriøst lite og finne på om dagen!!

Link to comment
Share on other sites

60mm senk,bra dempere og kan ha full bil uten at det subber. traversen er 8 cm over bakken frontfangeren er ca 4 cm over bakken. ørlite subbing over høye fartsdumper men ikke noe problem. bunnen av fanger er av 6mm alu så den tåler en støyt. hvis du,trådstarter mener senka biler er et hinder burde du få øya opp....mopedister som farter rundt i 45km\t DET ER HINDER i trafikken..!! holder med focusst.....seriøst lite og finne på om dagen!!

Du er jo da ikke et hinder for trafikken da mister Dagfin. Men for ei uke siden låg jeg bak en golf som var senket en smule kan du si. Strekka med 4 farts humper som normalt sett tar 2 min å kjøre tok faktisk 11 min, å ja, jeg har vitner på mitt utsagn. Da mener jeg de er til hinder fortrafikken. 2 min til fordel for 11, hmm....... det er mange minutter det!

BTW, det var ikke mulig å kjøre forbi på den strekka pga møtende biler!

 

Er ikke det at jeg har noe imot senkede biler, synes selv det er fint. Les at jeg nå kjører en som er 30mm senket og har hatt en som var 80mm, men jeg mener det går en grense. Og grensa var for eks overskredet på den golfen. Eller om en ikke lenger har att full sving radius, osv!

Edited by kimsa
Link to comment
Share on other sites

Guest LaLinea

Det var selvsagt ei kjerring som kom på det der med fartssumper, var bilde av a i et Motor blad for noen år tilbake. No offence jenter, jeg sa KJERRING som sniffa på overgangsalderen!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...