Jump to content

Tuningboks til Focus 2.0 TDCi


RS|Stian

Recommended Posts

Skal snart handle meg en '05 Focus 2.0 TDCi, som selvsagt må skremmes opp litt ^_^ Etter å ha kikket og hørt litt rundt vurderer jeg en tuningboks fra Kitpower som i teorien skal øke effekten fra 136hk/320nm til 171hk/404nm. Ved å justere på et lite potmeter inne i boksen kan en maksimalt øke effekten med ca. 6%, noe som da vil tilsvare ca. 178hk og 420nm. Syns jo dette er en drastisk effektøkning egentlig. Av det jeg har sett rundt så klarer andre 'bokser' ca. 160-165hk og 370-380nm.

 

Lurer på om det er noen som har montert en sånn effektboks på Focus 2.0 TDCi (C-Max har vel også samme motor og effekt) før og som kan fortelle hvordan den 'gikk' etterpå? Blir det i praksis så mye bedre drag og moment eller juger disse boksene litt? Jeg har absolutt ingen erfaring med turbodieseltrimming og sånt, derfor jeg spør. Ser Bluefin også har effektboks til Focus, men da bare til 1,6 og 1,8 TDCi-motorene. Noen som har erfaring med andre merker også kanskje?

 

På forhånd takk for svar!

Link to comment
Share on other sites

Får ikke helt den matematikken din til å stemme 6% av 136 er 8,16 som gir 144,16

Skal du opp i 178 Hk så er det nesten 31% effektøkning. Det er jo temmelilg mye av bare en liten boks.

Tror jeg ville tatt de tallene med en klype salt ja.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

6% økning fra 171

Riktig, kan få 6% økning fra det boksen gir originalt, som visstnok skal være 171. Et par kompiser har prøvd en sånn tuningboks fra Kitpower, på henholdsvis Mondeo og A4, og de var rimelig fornøyd med draget i bilen etter effektøkningen, så skal nok ikke se bort fra at jeg kan vippe over 170hk og 400nm på Focusen. Blir morro, gleder meg B)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...