Jump to content

Bytte fjærer på '05 Focus


RS|Stian

Recommended Posts

Skal montere senkesett på nybilen, en '05 Focus 5-dørs, og lurer på hvordan det er å bytte fjærer bak? Ser fjærene sitter på brua og ikke rundt dempern som på en tidligere Focus jeg har montert senkesett på, derfor lurer jeg på hva som må gjøres. Regner med det er noe mer som må løsnes enn kun nedre demperfeste? Foran regner jeg med er så og si samme prosedyre som på Focus MK1?

 

På forhånd takk for svar!

Link to comment
Share on other sites

Skal montere senkesett på nybilen, en '05 Focus 5-dørs, og lurer på hvordan det er å bytte fjærer bak? Ser fjærene sitter på brua og ikke rundt dempern som på en tidligere Focus jeg har montert senkesett på, derfor lurer jeg på hva som må gjøres. Regner med det er noe mer som må løsnes enn kun nedre demperfeste? Foran regner jeg med er så og si samme prosedyre som på Focus MK1?

 

På forhånd takk for svar!

Bare løsne brua utvendig, i tillegg til demperen seff

Foran er det mye likt ja, men litt mer skruing for å komme til oppe, spes venstre side. Av med viskere og plata under bl.a

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

Fikk satt på senkefjærene i helga, gikk egentlig ganske greit. Slapp å løsne nedre demperfeste da den egentlig er helt uavhengig ifht. brua hvor fjæra sitter. Så løsnet bare bolten som holder bruarmen til spindelen og ene stabstaget som sitter festa ca. midt på brua på hver side - da var det bare å plukke fjæra rett ut. Hadde jeg på forhånd visst at jeg ikke måtte løsne dempern hadde jeg sluppet å få en blå og vond tommel også :P

 

Blei låg og fin ja :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...