Jump to content

Nykking igjen...


Guest nevskire

Recommended Posts

Guest nevskire

Jeg har en 2001 2.0 bensin 145 hk og har lest en del om nykking men ikke funnet noe som "passer" for min.

Beskriver derfor mitt problem:

 

Bilen drar godt og har ingen problemer ved akselerasjon, men når motoren flyter ved ca 2000+rpm

og jeg nesten ikke rører gassen så nykker den. Det skjer i alle gir.

Selgeren av bilen tok en kodeavlesning og ingen feilkoder var der.

Han forklarte det at det hadde noe med drivstoffkutt på nyere biler. Den vet liksom ikke om den skal gasse eller ikke

når motoren flyter ved lite pådrag. Toyota hadde dette også sa han og jeg måtte muligens leve med det.

Men nå har jeg bestilt den nye Mondeo og skal selge. Og vil gjerne til livs med dette problemet.

 

Er det noen som har en gang for alle fikset dette???

 

Hjelp.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en 2001 2.0 bensin 145 hk og har lest en del om nykking men ikke funnet noe som "passer" for min.

Beskriver derfor mitt problem:

 

Bilen drar godt og har ingen problemer ved akselerasjon, men når motoren flyter ved ca 2000+rpm

og jeg nesten ikke rører gassen så nykker den. Det skjer i alle gir.

Selgeren av bilen tok en kodeavlesning og ingen feilkoder var der.

Han forklarte det at det hadde noe med drivstoffkutt på nyere biler. Den vet liksom ikke om den skal gasse eller ikke

når motoren flyter ved lite pådrag. Toyota hadde dette også sa han og jeg måtte muligens leve med det.

Men nå har jeg bestilt den nye Mondeo og skal selge. Og vil gjerne til livs med dette problemet.

 

Er det noen som har en gang for alle fikset dette???

 

Hjelp.

 

Hadde samme problem på min Mondeo 2002 mod. for et års tid siden. Der var det akslingen til noen spjeld i innsugsmanifoilen som var røket, slik at 2 av spjeldene (laget av plast) lå løse i innsuget på toppen. Måtte da bytte hele innsugsmanifoilen, for det gikk ikke å bytte bare spjelda og akslingene. Deler for 3500-4000 kroner. .Etterpå ble bilen som ny igjen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jepp.. Innsuget er jo et kjent prob på Duratec-HE..

Det nye innsuget er ny type så veivhusvent må også bygges om..

Finnes kit på ford på dette.. Koster noen kroner ja..

Egentlig ganske kurant å skifte.. ;)

Gasspjeldet kan også grunnjusteres.. det kan hjelpe noe (spes. hvis tungstartet)..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...